Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 V6 tdi 1998 (AFB) DEFA letkulämmitin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 2.5 V6 tdi 1998 (AFB) DEFA letkulämmitin

    Onko jollain muulla kokemuksia otsikon yhdistelmästä?

    Itselläni talvella lähti käymään hyvin, mutta moottorin (ja sisätilan) lämpeäminen kesti lämmityksestä (2h) huolimatta kauan (n. 10km pikatietä). Pahvia oli syylarin edessä. Tuolloin en jaksanut asiasta niin hirveästi välittää.

    Mutta nyt kun ilmat on alkaneet lämmetä olen havainnut lämpöjen nousua. Esim. n. 20 asteen kelillä lämmöt nousee 100 asteeseen noin 25-30 km:n pikatieajon jälkeen. Kun pysähdyn kuuluu koneesta pieniä tsuhauksia aina välillä (jos lämmöt alhaalla em. ääntä ei kuulu).

    Olen yrittänyt ratkaisuja hakea foorumista ja joitakin ideoita on tullutkin. Kuinka tarkka tuo on asennuksesta? Eli voiko olla niin, että lämmitin ei ole asennettu juuri oikeaan asentoon (asennusohjeessa melko tarkasti määritelty mihin asentoon pitää tulla)? Olisiko jossain ilmatasku, joka haittaa vesikiertoa ja lämmöt nousee? Voiko tsuhaukset liittyä johonkin ilmataskun syntymiseen?

    Vesipumppu on vaihdettu syksyllä remmin vaihdon yhteydessä.

    Mitä toimenpiteita ehdotatte? Pyydänkö esim. asennusliikettä tarkistamaan asennuksen (niin että pasteeraan itse vieressä)?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.5.2007, 15:25.

  • #2
    Kyllä on täällä pelittänyt kaikki moitteetta. Kokeiles avata paisuntasäiliön korkkia koneen käydessä?

    Itsellä ei ainakaan kabiinin lämpeämiseen ja moottorin lämpöihin vaikuttanut mitenkään, eikä toki pitäisikään.

    Comment

    Working...
    X