Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dieselin lastutus, lisää vääntöä alakierroksille?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    evry tarkoittaa käytännössä moottorin antureiden arvojen huijaamista. Tuollainen tehoboxi (ei siis lastu) on käytännössä evry-modi. Bokseja on analoogisia ja digitaalisia, joista jälkimmäinen on älykkäämpi. Analooginen on käytännössä sama kuin laittaisi 10centin hintaisen vastuksen sopivan anturin johdon tilalle.

    1.9tdi pumpparissa se laitetaan polttoaineenlämpötila-anturin johtoon jolloin syöttö nousee. Ahtopainettakin saa nostettua huijaamalla, mutten ole siihen lähtenyt.

    En tarkalleen tiedä miten V6:ssa se tehdään, jossa on vielä pumppu erikseen.

    Sitten tuon EGR:n tulppaaminen voi tuoda alakierroksille hieman lisää vääntöä, se kannattaa melkein tehdä, koska muuten kerää sontaa imusarjaan ja egr-venttiilin kohtaan vähentäen ilmalle tarjottua tilaa. Ja myös tehot hiipuu sitä kautta.

    Comment


    • #32
      Evry on käytännössä vastus jolla huijataan polttoaineen lämpötilaa.
      Kone saa enemmän soppaa ja näin ollen vetää paremmin myös alhaalta.
      Joskus vaan evry saattaa tehdä hallaa yläkierroksilla.
      Esim. omassa Passatissa oli kaikki soppa jo annettu jossain 3500rpm:n kohdalla ja vedot tuntuivat loppuvan siihen, vaikka ei oikeasti loppunutkaan. Soppaa vaan ei ollu enää tarjolla enempää.
      Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan ;)

      Edit: Sekunnit vielä kun sais ton kellon perään, niin tietäis miten vähästä jäi kiinni...

      Comment


      • #33
        Hieman pitkähkön hiljaiselon jälkeen loppukommentti. Viime kesän aikana autooni laitettiin ohjelma JP-Autotuningin (Siilinjärvi) toimesta ja jopa tuli potkua vehkeeseen (133/110 kW ja 370/310 Nm). Ongelmaksi muodostui se kirottu kaksoismassavauhtipyörä, joka rupesi jurputtamaan isolla vaihteella vedätettäessä - niin paljon, että piti laittaa kesympi softaversio. No sekään ei näemmä auta, 5 tai 6-vaihteella 80-nopeudesta ei kannata kiihdytellä vieläkään. Olen siis päätynyt palauttamaan alkuperäisen moottorinohjaussoftan ja ajelemaan ikäiselleni sopivasti - hitaasti kiiruhtaen -sinänsä muutoin tyytyväisenä nyt 114 000 km ajetun Audin omistajana.

        Comment


        • #34
          Paikkakunnaltasi löytyy kyllä sellainenkin welho, joka loihtii autoosi ihan oikeaa voimaa tai pientä tehonlisäystä niin ettei kaksoismassakaan välttämättä valittele.

          Comment

          Working...
          X