evry tarkoittaa käytännössä moottorin antureiden arvojen huijaamista. Tuollainen tehoboxi (ei siis lastu) on käytännössä evry-modi. Bokseja on analoogisia ja digitaalisia, joista jälkimmäinen on älykkäämpi. Analooginen on käytännössä sama kuin laittaisi 10centin hintaisen vastuksen sopivan anturin johdon tilalle.
1.9tdi pumpparissa se laitetaan polttoaineenlämpötila-anturin johtoon jolloin syöttö nousee. Ahtopainettakin saa nostettua huijaamalla, mutten ole siihen lähtenyt.
En tarkalleen tiedä miten V6:ssa se tehdään, jossa on vielä pumppu erikseen.
Sitten tuon EGR:n tulppaaminen voi tuoda alakierroksille hieman lisää vääntöä, se kannattaa melkein tehdä, koska muuten kerää sontaa imusarjaan ja egr-venttiilin kohtaan vähentäen ilmalle tarjottua tilaa. Ja myös tehot hiipuu sitä kautta.
1.9tdi pumpparissa se laitetaan polttoaineenlämpötila-anturin johtoon jolloin syöttö nousee. Ahtopainettakin saa nostettua huijaamalla, mutten ole siihen lähtenyt.
En tarkalleen tiedä miten V6:ssa se tehdään, jossa on vielä pumppu erikseen.
Sitten tuon EGR:n tulppaaminen voi tuoda alakierroksille hieman lisää vääntöä, se kannattaa melkein tehdä, koska muuten kerää sontaa imusarjaan ja egr-venttiilin kohtaan vähentäen ilmalle tarjottua tilaa. Ja myös tehot hiipuu sitä kautta.
Comment