Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 (quattro) Tdi hankinnassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Saattaa olla merkki turbon siivikon takkuilusta tai N75:n. Paljonko sillä on ajettu? Nuo neloskoneet on perinteisesti olleet aika kestäviä laitoksia, eikä AFN ole sieltä huonoimmasta päästä niitäkään. Jos ohivuotoa on kovasti, niin puhaltaahan se. Huohotusjärjestelmän tukkoisuuskin saattaisi saada hönkää aikaan. Sehän hengittää sieltä, missä helpoiten kulkee.

    Comment


    • #32
      ajettu 330tkm

      Comment


      • #33
        se tuulenvire öljytilassa tarkoittanee just huohotussysteemin puhdistusoperaation olevan edessä. öljyvaahto yms schaisse kertyy letkuihin ja aiheuttaa painetta, talvella voi hyvällä säkällä öljytä konehuoneen tikunreiästä, tai huonolla työntää öljyt turbon läpi ja välijäähdyttimeen. ei kiva. [edit_ selvennetty]
        koneen päältä letkuja auki, todennäköisesti on aika öljyisiä. puhdistaminen ON KRIITTINEN toimenpide jos meinaat auton ostaa.trust me.

        Se, ettei vedä kunnolla kertoo yleensä jostain ylipaineistukseen liittyvästä ongelmasta, [edit_tieto]koneella selviäisi maffin arvot jne, voi olla myös vnt ahdin ongelma tai jotain.

        sanoisin että älä osta ennenkö asioista on selvyys

        Comment


        • #34
          Kiitos selvennyksestä!

          Kyseistä autoa en ostanut. Ja olen päätökseeni tyytyväinen.
          Näillä eväillä päästään taas pidemmälle!

          Seuraavana kiikarissa 260tkm ajettu. Pitää olla tarkkana.

          Comment


          • #35
            se tuulenvire öljytilassa tarkoittanee just huohotussysteemin puhdistusoperaation olevan edessä. öljyvaahto yms schaisse kertyy letkuihin ja aiheuttaa painetta, talvella voi hyvällä säkällä öljytä konehuoneen tikunreiästä, tai huonolla työntää öljyt turbon läpi ja välijäähdyttimeen. ei kiva. [edit_ selvennetty]
            koneen päältä letkuja auki, todennäköisesti on aika öljyisiä. puhdistaminen ON KRIITTINEN toimenpide
            Oliskos jotain tarkempaa ohjetta mitä letkuja koittaisi puhdistella? Omani kun hörlöttää melko reilusti jos öljykorkin ottaa pois käynnissä ollessa. Ei sentään öljyt silmille lennä, mutta kova puhallus sieltä käy...liekkö aihetta huoleen?

            Comment


            • #36
              kylläkai ne nokka-akselit sitä öljyä siellä jonkunverran vispaa kun sen korkin ottaa pois?

              Comment


                #37
                Alkaa tuntua, että tuo puhallus kuuluu näihin pumpparivehkeisiin ainakin ihan ominaisuutena.
                Vanhemmat, eli AFN/1Z etc ei puhalla oikeestaan yhtään.

                Neljästä 1.9tdi:stä kokemusta ja nuo pumpparit puhaltaa molemmat. Toisella ajettu +330tkm, toisella 90tkm.

                Comment


                • #38
                  No paljonkos noi 1.9tdi:t kestää kilsoja, olis kiikarissa yksi halpa -98 a4 1.9tdiq avantti, jolla on ajettu yli 400tkm?

                  Comment


                  • #39
                    No kyllähän ne kestää, mutta paljon on käytöstä kiinni eli jotain mitä ei voi tietää ellei ole eka omistaja tai jotenkin muuten tietoa asiasta. Maantieajoa vois mennä vaikka 700-1000tkm.
                    edit_ no ehkä tuli vähän lavea vastaus. Veikkaisin että 90% koneiden kestosta osunee 400-700tkm välille käytöstä ja säkästä riippuen.

                    Comment


                    • #40
                      Kone varmaan tuossa AFN 110. Kannentiiviste 300tkm, pumppu ja apuakseli vaikka ennen 500tkm. Kansiremppa 600tkm jne. Hyvän käytetyn koneen saa 500-800e. 1Z:n hepat tuohon pari tonnia.

                      Comment

                      Working...
                      X