Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:n aneemisuus (AEL)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI:n aneemisuus (AEL)

    Yksi varteenotettava vikamahdollisuus A6/100 TDI:n selkeästi heikossa vedossa ja suuressa kulutuksessa on turbon hukkaporttia informoivan (imupuolelta tulevan) ohuen putken tukkeutuminen, joka lienee seurausta liiallisesta köröttelystä ja vähäisestä ilmanvaihdosta. Itsellä ei ole moista esiintynyt(miksiköhän) mutta kaverin juuri hankitussa ajokkissa sellainen ongelma oli.
    Helppo tarkistaa ja halpa korjata.

  • #2
    Mahtaisikohan samaan liittyä kengittäessä ilmenevä voimakkaan savupölähdyksen saattelema vedon puutuminen vähän yli 4k rpm?

    Comment


      #3
      Kyllähän tämän kyseisen koneen vääntökäyräkin on sellainen, että neljän tonnin jälkeen alkaa olla paras veto poissa, mutta liekö sitä tarkoitit puutumisella(?). Kyllä tuo oma suht vaivatta kierroksia ottaa sinne viiden tonnin lähelle, vaikka neljän tonnin jälkeen alkaakin hiipua. Savua tulee se mitä tulee, eli normaalin hissutteluajon jälkeen urkujen auetessa sitä savua tulee hyvinkin reippaasti.

      Comment


        #4
        Ainakin Volvoissa siitä imusarjaan menevästä putkesta on tapana hajota nippa jossa tuo ahtopaineita ohjaava letku on kiinni. Kun letkun pää oli irrallaan, multa mitattiin 120hv ja kiinni ollessa 145hv.

        Comment


        • #5
          Aika normaalilta kuulostaa Heikin vekotin. Varsinkin jos mitään uutta ei ole ilmaantunut sitten viime näkemän.

          Comment

          Working...
          X