Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 TDI AFN kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 TDI AFN kysymyksiä

    Olen nyt tyytyväisenä ajellut Audillani jo kolmatta tuhatta kilometriä ja tehnyt autolle siinä samassa kaikenlaista pientä tarkistusta yms. Muutama ihmetys:

    1.) Ohjaustehostimen säiliöltä lähtevä toinen letku vuotaa. Pitää klemmari vaihtaa, mutta mitä öljyä lisään säiliöön? Ilmeisesti ATF ei käy koska korkissakin lukee "Use mineral hydraulic oil only".

    2.) http://www.hiflow.org/img/misc/audi/ihmetys.jpg
    Mikä on tuossa kuvassa venttiilikopan päällä näkyvien kahden ruuvin, joiden alla on kumityynyt, merkitys? Ovatko ne venttiilikopan kiinnitysruuveja, huohotusjärjestelmän osia vai mitä? Toinen oli ainakin päästänyt öljyä pihalle ja molemmat olivat melko löysällä. Pitäisikö olla kireät?

    3.) Kuvassakin juuri näkyvä turbon päälle menevä musta putki huohottaa hieman öljyä. Saako tähän uutta tiivistettä? Tuntuu kuitenkin olevan kireällä.

    4.) Moottorin suojamuovin etummaisen kiinnitysruuvin kannake puuttuu. Millainen tämän kuuluisi olla?

    Kiitos!

  • #2
    1.) Ohjaustehostimen säiliöltä lähtevä toinen letku vuotaa. Pitää klemmari vaihtaa, mutta mitä öljyä lisään säiliöön? Ilmeisesti ATF ei käy koska korkissakin lukee "Use mineral hydraulic oil only".
    Eli sinne pitää laitta mineraaliöljyä

    2.) http://www.hiflow.org/img/misc/audi/ihmetys.jpg
    Mikä on tuossa kuvassa venttiilikopan päällä näkyvien kahden ruuvin, joiden alla on kumityynyt, merkitys? Ovatko ne venttiilikopan kiinnitysruuveja, huohotusjärjestelmän osia vai mitä? Toinen oli ainakin päästänyt öljyä pihalle ja molemmat olivat melko löysällä. Pitäisikö olla kireät?
    Niitä on kolme ja venttilikoppa on niillä kiinni. Vanhemmiten niistä kovettuu ne kumitiivisteet ja alkaa vuotamaan.

    3.) Kuvassakin juuri näkyvä turbon päälle menevä musta putki huohottaa hieman öljyä. Saako tähän uutta tiivistettä? Tuntuu kuitenkin olevan kireällä.

    Siitä menee öljy turbolle ja yleensä jos on avattu niin ei enää pidä.
    Hydrauliikka liikkeestä voit käydä kysymässä apua kun purat putken irti

    4.) Moottorin suojamuovin etummaisen kiinnitysruuvin kannake puuttuu. Millainen tämän kuuluisi olla?

    Syöttöpumpun ja jakopään välissä http://i2.photobucket.com/albums/y15/putkone/Audi/6.jpg

    Comment


    • #3
      OK, kiitos vastauksestasi!

      Miten on tuo venttiilikopan ruuvien kireys? Onko niille jokin tietty kiristysmomentti?

      Entä sopiiko ohjaustehostimeen ihan moottorille tarkoitettu mineraaliöljy, esim. 10W-40 vai pitääkö olla juuri jotain tiettyä tyyppiä Audilta, joka maksaa monta kymmentä euroa pullo?

      Comment


      • #4
        Jos en ihan väärin muista niin oli 10nm.
        Oikeaa öljyä saa melkein kaikista varaosa kaupoista.

        Comment


        • #5
          Laitetaanpa tähän ketjuun vielä jatkoksi.

          Onko porukalla millaisia kokemuksia AFN-koneen lastuttamisesta? Erityisesti DMX-mallisen automaatin momentinkestokyky epäilyttää kun mitä äkkiseltään luin niin lastu nostaa tehoja 15-25hp ja vääntöä jopa 60Nm. Tarkoitus olisi kuitenkin laittaa joku ihan oikea lastu eikä noita lämpötila-anturia huijaavia TDI Powerboxeja.

          Lisäksi, löytyykö keneltäkään kuvaa tai tarkkaa selostusta ko. koneen polttoainesuodattimen sijainnista? Pikaisesti etsiskelin sitä pellin alta eikä kyllä sattunut silmään. Käsittääkseni se sijaitsee jossain koneen takaosassa?

          Kiitos!

          Comment


          • #6
            Polttoaineensuodatin löytyy konehuoneesta edestä katsottuna keskeltä hieman oikealla.. Ei voi erehtyä kun siitä päältä risteilee polttoaineputkia joka suuntaan.

            Comment

            Working...
            X