Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi pakopaineet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi pakopaineet

    Tämä ketju on jatkoa ketjulle http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42900
    Lähti liikaa sivuraiteille.


    Alkuperäinen kirjoittaja HJP
    Repo/promo:

    Mites, et osaisi heittää tietoa, minkä verran tuolla Digital Sportilla tulee lisää tuohon 1.9TDI:hin, jossa on vakiona 102hp. Slamit.net tarjoaa tällä hetkellä tarjouksena tuota Oettingerin ohjelmistopäivitystä, sillä saisi ihan mukavat 136hv / 315nm. Minun pitäisi ainakin pikkuhiljaa alkaa päätöksiä tekemään, tehoa olisi kiva saada piakkoin lisää :)
    Melko lyhyt ikäinen ahdin noilla tehoilla, pakopaineet taivaissa....
    Viimeksi muokannut porkkis; 1.5.2007, 22:45.

    #2
    Alkuperäinen kirjoittaja Putko
    Melko lyhyt ikäinen ahdin noilla tehoilla, pakopaineet taivaissa....
    Sitähän tässä ei ainakaan ollut tarkoitus kysyä...

    No, eiköhän tuo 102 heppanen kestä 136 hp tehot ihan hyvin, kun tarjolla on kuitenkin revolta 151hp / 340nm ohjelmaa. Jos 130hp TDI:stä otetaan lastulla 170-180hp, niin miksi ei 100hp:sta voisi ottaa 136hp?

    Toki, jos sinulla Putko on jotain sisäpiirin tietoa miksi ei kestäisi, niin kerro ihmeessä niin laitetaan uusi solmu tilaukseen.

    Comment


    • #3
      Tuossa on sama ahdin kuin 90hp:ssa (gt1749v) 33.5mm imu ja 36.5mm pako. Suuttimien vaihdolla on sellainen 140hp ja silloin pakopaineet pyörii jossain +3,5bar. 130hp:ssa on taas gt1749va ja siitä mitattu 165hp softalla pakopainetta sellainen 3,7bar.
      Lähinnä tuota tarkoitin:151hp / 340nm

      Comment


        #4
        onko 130hp pd:n 1749va ahtimella muuten mitattu maksimi pakopaineita semmosilla 155hp tehoilla?

        Comment


          #5
          Putko: Jatketaan vielä viestin verran offtopickia. Mikä tehokkaampi ahdin kävisi suoraan tuohon 102hp koneen (ATD) kylkeen? Auton ikä siis 2004. Käykö tuo 130hp ahdin?

          Autoon tulee 17" Polo funin vanteet 215/40 kumeilla, ja Konin sportkit alusta. Ajettavuus tulee siis olemaan Polon tasoiseksi autoksi ihan ok, joten olisi kiva saada myös kulkupuoli kohdalleen :)

          Comment


          • #6
            Silloin sellainen reilu 2bar.
            Tuohan on kiinteällä pakosarjalla joten jos uutta ahdinta meinaa niin gt1749vb (150hp) joka menee yhtä suoraan kuin va eli joutuu hommaamaan ahtoputkelle pikaliittimen ja joissakin malleissa pitää jättää ahtimen alakiinnike irti.

            Comment


              #7
              Mikä on VNT ahtimien pakopainekipuraja maantiekäytössä, 3bar?

              Comment


              • #8
                sen kestää melko hyvin.

                Comment


                  #9
                  A3 1.9 TDI 74kw paineista

                  Ongelmana tehottomuus 2500rpm ylöspäin, kaikki mahdollinen sähköinen tieto mitattu ja pitäs olla ok.
                  Nyt etsitään vikaa turbon jälkeisistä tiedoista joita ei saa sähköisesti.
                  Katti on ilmeisesti ollut joillakin tukossa tms.

                  Taustatietoa että softaa vähän päivitetty jonka seurauksena ahdot 1.2bar ym. muutosta alkuperäiseen.

                  Tulpatusta EGR venttiilistä mitattuna (pakosarjan ja turbon välistä) tuli arvoja:
                  - tyhjäkäynnillä 0.3bar
                  - 3-4-5 vaihteilla kaasupohjaan painettuna hetkellisesti 3.0bar josta edelleen kaasupohjassa tippuu n. 1 sekunnissa arvoon 1.8-2.0bar
                  - tasaisessa matka-ajossa 0.5-0.6bar

                  jatkoa seuraa kun saadaan lisää mittapisteitä, ennen ja jälkeen katin on tarkotus vielä mittailla.

                  Ajatuksia / ehdotuksia saa esittää.. alkaa olla hakuammunnassa että missä vika.

                  Comment


                    #10
                    Usein viallinen Maf-anturi oireilee noin.
                    Paljonko on ahdot ja maf arvot?

                    softaa vähän päivitetty
                    ??

                    Comment


                      #11
                      maf arvot 800-900 täydellä kiihdytyksellä, ahdot 1.2bar, voimaa.com force ohjelma tällähetkellä sisässä kun haetaan että missä mättää. Vaihdetaan takasi normiohjelmaan kun saadaan vika paikallistettua

                      Comment


                        #12
                        hetkellisesti 3.0bar
                        Paljonko ahdot piikittää?

                        Onko koitettu varmasti_ehjällä maffilla?
                        Viimeksi muokannut LM; 3.11.2007, 15:08.

                        Comment


                          #13
                          - Vag-comin mukaan ahdot 1.2bar, piikeistä ym. ei faktatietoa mitattuna

                          - Tulpatusta EGR venttiilistä mitattuna (pakosarjan ja turbon välistä) tuli nuo aiemmin mainitut

                          - Hommaan alkuviikosta uuden maffin, on ainakin sitte 100% poissuljettu vikavaihtoehto

                          Comment

                          Working...
                          X