Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT ruiskupumppu tiputtaa dieseliä! Pumpun osanro?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT ruiskupumppu tiputtaa dieseliä! Pumpun osanro?

    Joo, reilun viikon on sellaiset vaivat olleet että kylmänä lähtee huonosti käyntiin hehkuttipa miten hyvänsä. Sitten kun käyntiin päästään, niin ennenkun kone lämpenee, niin jos vähänkin laskee kierroksia alle ~2500rpm, niin syöttö loppuu ja kone sammuu ja taas saa sahata pitkään että pätkien lähtee käyntiin..Tosiaan vasta kun kone lämpenee, niin kaikki toimii normaalisti, ei savuta ja kulutus aivan normaali.

    Meinasin että ruiskupumpun ajoitus olisi myöhässä tai hehkutusjärjestelmä tökkii, mutta kun avasin suojamuovin koneen päältä, niin jostain pumpun takaa vuotaa niin että lohkon kylki kiiltää markyydestä vaihdekopan tarkistusreikien kohdalla. Eli vuotokohtaa ei pääse näkemään, mutta jossain ruiskupumpun hihnapyörän tietämillä se on. Ylivuotoletkut, suuttimet ja pumppu itsessään ovat muuten kuivia. Sit kun kone lämpenee niin vuoto lakkaa eli jossain "turpoaa"..oisko stefa pumpun päästä menossa, mutta miksi sitten dieseliä tiputtaa, eikös pumpulla ole joku voitelu?

    Kertokaas viisaammat missä mättää? Tammerdieselille yritin mutta 2-3vkn jono, mihinkäs muualle kannattaa yrittää Tampereella tai Hyvinkäällä?
    Viimeksi muokannut okkim; 20.4.2007, 13:30.

    #2
    Löytyisiköhän se koneen käydessä, voihan se olla tuloputkikin tai tankkiin paluuputki. Kumman tahansa vuoto aiheuttaa ilmaongelmia, ellei ole takaiskuventtiileitä vähän joka välissä.

    Aika usein kannessa suuttimien välillä (tai muualla) olevat kumi/kangaspäällysteiset letkut ovat niin haperot, että vuoto voi tulla myös niistä. Eipä olisi ensimmäinen kerta, että pumpun jonkin putken banjoliittimen kuparinen tiivisterangas vuotaisi.

    Kannattaa varmaan vaan kuivailla paikat ja aloittaa alusta, ja katsoa kuinka ylhäältä se oikein lähtee.

    Jossakin korimallissa oli tyyppivikana, että tuloputki oli hankautunut lokaria tms pintaa vasten niin, että vuotokohta oli yleensä näkymättömissä, mutta tuli kuitenkin hienona sumuna ulos.

    Comment


    • #3
      Tässä kuvia vielä ongelmakohteesta

      http://www.munkuvat.org/kuva/7510

      http://www.munkuvat.org/kuva/7509


      Onko tuttua???? Eli ekassa kuvassa kaikki näyttää kuivalta, letkuja, suuttimia myöten. Toisessa taas lähempi kuva pumpun päästä jossa hihnapyörä ja massapyörämikälie on paskaantunut dieselistä. Kylmänä roiskii hihnapyörän avustuksella ja sammutettuna tippuu pyörän alaosasta lohkolle..
      Viimeksi muokannut TiPu; 23.4.2007, 12:10.

      Comment


      • #4
        Eipä siellä paljon muuta mahdollisuutta ole kuin stefa tuossa päässä on siirtopumppu ja silloin kun kone käy siellä on alipaine eli ei sen takia vuoda.
        Jakajapumpuissa polttoaine huolehtii voitelun.

        Comment


        • #5
          Aika kuivaahan tuo näyttää olevan, Jos siellä jokin painepuolen paikka vuotaa niin näkyy kyllä ihan erilailla. Ylipäätään diesel sotkee ihan erilailla jos vuoto on selvä.

          Comment

          Working...
          X