Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä turbo AFN-koneella varustetussa vm-96 A4 1.9TDI:ssä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä turbo AFN-koneella varustetussa vm-96 A4 1.9TDI:ssä?

    Pystyisikö joku tarkistamaan etkasta tai muuten vahvistamaan, että mikä turbotyyppi vuoden -96 AFN-koneella olevasta 1.9DI 81Kw A4:sta mahtaa löytyä.

    Sen verran syrjässä on, ettei puusilmä pysty päältäpäin sanomaan turbon tyyppiä. Jostain tuli vastaan sellaista tietoa, että Garretin VNT-15 voisi olla...

    Mitenkäs noiden huolto käytännössä menee sitten, siitäkin kun kahta tietoa liikkuu... Toiset sanovat että ei voi huoltaa/korjata kun taas toisen sanovat että voi korjata. :( Kiitän tiedoista!

  • #2
    Siinä on joko VNT-15 tai GT1749V (käytännossä sama ahdin) irrallisella pakosarjalla. Fin-turbo ainakin huoltaa ja muokkaa noita ;)

    Comment


    • #3
      Samaa miettii hän ;) Itsellä takuukone, koneen asentajaliike sanoi heti kättelyssä että seurailehan öljyn kulumista, näkyy tuo turbo olevan tosi väljä. Ja on öljy kelvannut... Eli kysymykseen: Mikä turbo on A4 AFN:ssä, vuosimalli alkuperäisestä kysyjästä poiketen 1997? Ilmeisesti sama kuin -96:ssa, mutta varmistelen asiaa, jotta saan varmasti takuuseen oikean ahtimen.

      Comment


        #4
        Samalla sinne laittaa vaikka GT1749VA:n, jos haluaa pikkusen enemmän puristaa ulos. Ei tuokaan mikään hipo ahdin vielä ole.

        Comment


        • #5
          Niin mutta...

          Käykö tuo GT1749VA ihan heittämällä paikoilleen? Saattaa muuten tulla takuussa vastaan "viriviri" jos moottorintoimittaja hokaa asian.
          Ja kun kyseessä automaatti, niin ei viitsisi lähteä nostamaan tehoja.
          Vielä kysyisin sitä alkuperäistä AFN:n turbon tyyppiä vm. 1997?

          Comment


            #6
            " Siinä on joko VNT-15 tai GT1749V (käytännossä sama ahdin) irrallisella pakosarjalla. "

            Luuraile peilillä kilpeä puhaltimen kompurapäästä eli se mihin ilma menee suodatinkotelolta.

            Comment


            • #7
              Tätä

              Juuri kaverin kanssa yritettiin, huonolla menestyksellä ;) No, täytynee vähän pyyhkiä suurimpia likoja pois, ja yrittää tiirata uudemman kerran...

              Comment


              • #8
                Profiilin syncrossa oli tuo GT1749V.

                Paikalle ruuvattiin ymmärtääkseni GT1749VA:sta muokattu hybridi joka oli Finturbon käsialaa. Pakettiin kuului isommat suuttimet ja map-anturi ja Findieselillä tehtiin huolella ohjelma niin lopputulosta voi vain kehua. Säätövaraakin jäi vielä, mut kytkinpuoli alkaa jo ahdistamaan.

                Tuo ahdin on vain hienokseltaan isompi kuin alkuperäinen ja vaatii melko harjaantuneen silmän havaitsemaan eron. Enemmän konehuoneessa sattuu silmään EGR putkien puuttuminen...

                Comment


                • #9
                  Löytyihän

                  se tyyppimerkintä. Tässä tapauksessa turbon tyyppi on VNT-15. Ja itse asiassa aika helposti näkyvillä bensassa kostutetulla rätillä puhdistamisen jälkeen siellä kompurapäässä. Kiittää ja kumartaa!!!

                  Comment

                  Working...
                  X