Kokemuksia? Tyyppivikaa? Mystinen vuotopaikka, ihmetelty muutamalla korjaamolla, varmaan aihetta vaihtaa korjaamoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,5 tdi (V6) öljyvuoto
Collapse
X
-
AHAvainsanat: Ei mitään
-
Jaaha. Mistäs se niinkuin vuotaa.
Ylempää tuleva vuoto on usein venttiilikopan tiivisteestä tai sitten harvemmin ruiskusuuttimien ja venttiilikopan välisestä tiivisteestä.
Kampiakselin stefat taitaa enemmän ajetuissa joskus vähän falskata, kannattaa vaihtaa esim jakohihnarempan yhteydessä.
Quattron laatikon jakolaatikon stefa voi myös vuotaa.
Joskus voi myös pakokaasunkierrätysputkien päiden tiivistelevyt fuskata, mutta niistä tulee yleensä nokea. Ja tietty välijäähdyttimien putket voi myös olla liitoksissaan huonosti kiinni.
-
Omassa vuotaa alemman oljypohjan tiiviste joka oli myos melko vaikea havaita, vuotokohta loydettiin vasta kun siivottiin paikat kunnolla ja annettiin auton seista viikon pukeilla. Tuo taitaa olla myos melko yleinen vuotopaikka, tiivisteen vaihto ei onneksi ole erityisen vaikeaa tassa tapauksessa kunhan sellaisen saisi hankittua.
Comment
-
AH
Kampiakseli stefa vaihdettu, vuoto väheni jonkin verran, mutta ei loppunut. Alevuoto kohta jää jonnekkin venttilikopan ja öljypohjan väliin oikealla puolelle. Näkyvyys on vaan lähellä nollaa, liikaa tavaraa edessä.
Comment
-
AH
Sinne öljypohjan ylempään tiivisteeseen oli myös epäilyksiä. Monenko tunnin homma suunnilleen on? Jos sieltä mahd. vuotaisi.
Comment
-
-
jos käsitin oikein tarkoitatte sitä kaulusta jonka alta saa näkyviin kaikki kiertokankien pultit. sieltä pitää purkaa startti,ilmastoinnin kompura,öljypumppu ja eturipustus kokonaisuudessaan nämä muistaakseni (oli kohtuullisen paljon purettavaa). ei ollut mikään hyvä homma ainakaan tallin lattialta tehtynä.
Comment
-
-
Ei siinä koko ripustuksia pidä purkaa, koneenkorvat auki ja konetta ylös sen verran kun menee ja apurungon etummaiset pultit irti.
Comment
-
Huomattavasti helpompi homma tiivistää pelkkä jakopään kansi, saati öljypohjan ja lohkon väli. Molemmissa paikoissa on sellaiset peltitiivisteet, ilmeisesti jostain vuodesta eteenpäin pelkkä liima. Marmorilta saa oikein siihen tarkoitettua tiivisteliimaa n.20e/tuubi.
Comment
-
"jakopään kansi" etupään laippa, sealing flange 059103150F/J jos samasta osasta puhutaan vaihtaa numeroa pari kertaa ja sen peltitiiviste ainakin 3 kertaa. On tainnut VAG myös huomata tehneensä sutta.
Vaihto:
Keula eteen, koneen kumit irti, pata ylös, purkaa jakopään, laturi ja A/C komp pois, ottaa molemmat öljypohjat pois, öljypumppu ja tasapainoakseli pois ja suurinpiirtein sitten pääsee irroittamaan etupään laippaa. Uusi tiiviste laippaan ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Hyvällä maulla ja ammattitaidolla kahdella pellellä (nosturilla) menee päivä.
Öljypohjan peltitiivisteet korvataan liimalla D176404A2 (gasget discontinued/replacement D176404A2)
Laippa vuoti melko ylhäältä oikealta, korjattu =>pitää.
Comment
-
Siis pelkän jakopään kannen tiivistyksen takia ei tarvi öljypohjaan ja edellämainittuun pidellä, vaan purkaa moniurahihnat ja jakopää.
Comment
-
Niin on, miten se liittyy siihen ettei tuo laippa voi lähteä pois ennen kuin alapuoliset pultit on irti ?
Edit: Ilmeisesti tarkoitat että jätetään laippa paikoilleen, vain pultit irti ja tiiviste vaihdetaan välistä. Eipä ole tullut kokeiltua tuolla tavalla.Viimeksi muokannut TDIq; 7.10.2009, 21:19.
Comment
-
Janilta mainio kuva. Mahtaako olla kokemusta laipan tiivisteen vaihdosta...
Laipassa on tiukat ohjaintapit lohkon suuntaan ja öljypohjan suuntaan o-renkailla tiivistetyt öljykanavat. Jos tilkettä koittaa välistä vaihtaa niin taitaa tuo öljypohjan ja laipan tiivistys jäädä tuuliajolle puhumattakaan O-renkaiden säilymisestä ehjänä. Kanavan kautta kuitenkin menee koko padan öljyt.
Comment
-
Joo tosiaan unohtu kirjoittaa että siellä on ne kaksi pulttia.. :) , mutta mä uskoisin että tuon laipan saa irrotettua ilman että tarvii irroittaa sitä ö-pohjan ylempää osaa..tosin kun tarkemmin ajattelee niin se voi olla että ne ohjuritapit haraa vastaan kun ö-p on puristunut päin sitä laippaa alhaaltapäin. Tosin ehkä ö-p:n etupään pultteja hölläämällä voisi tulla..mutta pitääkö se enää sitten riippuu onko se liimalla tiivistetty vai peltitiivisteellä.
Comment
-
Kun ei tullut otettua kuvasarjaa kun tuon laipan tiivisteen vaihto. Kyllä siinä joku este oli ottaa laippaa pois...Taisi muuten olla 6,2x22 millin ohjaintappi öljypohjassa pystyssä...
Etka A6 2000 103-32 pos 30.
edit: öljykanavia on 1kpl ö-pohjasta laippaan.
Comment
-
Itselläni kastuu venakopan kansi kahden etummaisen sylinterin kohdalla. Siinä suuttimien vieressä on pieni syvennys, johon syntyy lammikko. Öljy on säilynyt hyvin, mutta naftaa kuluu mielestäni liikaa, että jos se olisi sitä. En ole varma vuotaako se kopan ja suuttimen välistä vai mistä. Onko muilla kokemusta?
Comment
-
No jos venakopan päälle diisselia valuu, niin sen kyllä haistaa kilometrin päähän. :)
Yleensä syynä on noi paluuletkut, ne kangaspäällysteiset. Öljyä tulee taas venakopasta suuttimien välistä siihen pintaan. Öljy ei nimeksikään tuoksu siinä.
Itelle on nyt tullut kylmien kelien myötä öljyvuoto kuskinpuoleisen pakosarjan alueelle, öljypumpun taakse. Pakosarjasta lähtien tukivarsia myöten kaikki öljyssä.
Liekö sit joku letku nyt vuotaa vähäsen ja paineella sitten sumuttaa koko alakerran öljyyn vai mikäkös. En tiedä onko sattumaa vai muuten vaan, mut nyt
kun alkoi lohkolämppäriä käyttää, niin alkoi kostumaan tuo seutu. Rrrrh.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffasNo jos venakopan päälle diisselia valuu, niin sen kyllä haistaa kilometrin päähän. :)
Yleensä syynä on noi paluuletkut, ne kangaspäällysteiset. Öljyä tulee taas venakopasta suuttimien välistä siihen pintaan. Öljy ei nimeksikään tuoksu siinä.
Comment
-
No nyt on omasta audista (A6 C5 avant -98 2.5TDIq) öljyvuoto korjattu. Täytyy sanoa, että olihan homma, mutta nyt ei enää vituta ollenkaan, kun ei enää piha ja tallin lattia sottaannu öljystä. Pari vuottahan mä tota remppaa lykkäsin, mutta nyt tuli toi jakopään uusinta ajankohtaiseksi, niin ajattelin samalla korjata ton öljyvuodonkin. Kaikkineensa tohon paloi aikaa noin päivä purkamiseen ja toinen kasaamiseen. Välissä piti vähän tilailla lisää osia kun purkaessa paljastui pari lisävikaa. Moniurahihnan kiristäjän puslat olivat kuluneet väljiksi ja öljypumpun ketjunkiristin heilui valtoimenaan, kun siitä oli revennyt se lirpake jota itse "kiristintappi" painaa. No osat ei marmorilla paljon maksaneet, mutta menihän siinä pari päivää osia odotellessa.
Tuolta löytyy vähän kuvia ja kuvatekstejä rempasta jos jotain kiinnostaa sama operaatio:
http://s757.photobucket.com/albums/x...a%20oljyvuoto/
Comment
-
Nyt kaivattaisiin arvon asiantuntijoiden mielipidettä asiaan. Omassa vm. 03 AKE:lla varustetussa A4:ssa on nyt viimeisen parin tuhannen kilometrin ajan eiintynyt nestevuotoa, joka kyllä merkkaa parkkipaikan jo tunnin seisomisen jälkeen kunnolla.. Pohjan suojamuovi on irrotettaessa aina päältä täysin märkä. Vuotokohta on jostain syylärin vierestä, ilmeisesti lähtöisin ylhäältä kun on sinne asti märkä.. Syylärin takapuolesta moottoriin päin kosteutta ei ole. Mitään nesteitä ei kuitenkaan viimeisen 14 000km aikana (Öljyjä viimeisen 8000km aikana) ole kadonnut mihinkään, ja sitä ennen tuota sotkua ei ollut yhtään. Luulisi kuitenkin tuolla merkkaamisella jotain jo kadonneen..
Joten ensinnäkin, mitähän tuo hajuton, väritön neste mahtaa olla? Ja sitten, mitä mahdollisia vuotokohtia tuollapäin on? Aika hakuammuntaahan tää voi olla, eikä öljyyn välttämättä liity mitenkään.. Mutta ärsyttävä vuoto. :S
Comment
Comment