Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tdi Käynnistysongelma lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tdi Käynnistysongelma lämpimänä

    Kylmänä Lähtee normaalisti käyntiin mutta lämpimänä "sahauttaa" todella pitkään?
    Ainoa vikakoodi minkä antaa on ajonesto, ja senkin vain satunnaisena.
    Avaimessa ei ole kaukolukitusta, vaan pieni valo.
    Tarviikos tuo avain patteria tuolle ajonestolle?
    Moottori on AGR vm-98

    Edit: Startatessa auto ravistaa niin perkuleesti, ja tämänkin tekee vain lämpimänä.
    Viimeksi muokannut Sampsa; 10.3.2007, 16:36.

    #2
    Oliskohan polttoaineen paluuletkut jo niin haperot, että laskee ilmaa läpi. 1.9 ilmaa itsensä starttaamalla ilman putken löysäämistä päin vastoin kuin 2.5. Takaiskuventtiilit tuloletkuissa voisi auttaa asiaa.

    Comment


    • #3
      Ilmeisesti myös väljä eli kulunut ruiskutuspumppu voi aiheuttaa noita käyntiinlähtöongelmia, erityisesti lämpöisenä.

      Comment


        #4
        Löytyi mielenkiintoinen threadi. Oma 2.5 TDI (AKE) on ollut alkuvuoden pätkäajossa kaupungissa, mutta nyt kun ajoin muutaman päivän aikana 2000 km paljastui käynnistysongelma lämpimänä maantieajon jälkeen. Jos ajan sen kaupungissa lämpimäksi, niin en havainnut oiretta ainakaan yhtä vakavana. Mutta esimerkiksi 300 km maantieajoa ja tankille, niin eipä lähde tankkauksen jälkeen kuin pitkään sahaamalla käyntiin.

        Vikakoodit on vielä lukematta. Päivitän ne sitten kun löydän kaapelin jemma-nimisestä paikasta.

        Comment


        • #5
          Ajoitus voi olla pielessä, jos vaikka hihna on venynyt. Näitä on tullut vastaan, käynnistyy kylmänä hyvin muttei lämpimänä.

          Comment


          • #6
            Mielenkiintoista. Mulla on samoja ongelmia. Jakohihnarempan jälkeen ei lähde puolilämpimänä kunnolla käyntiin, pitkään saa sahata välillä. Ennen hihnan vaihtoa ei mitään ongelmia, muutos oli selvä ja radikaali. Eivät kuitenkaan saaneet ko. huollossa starttiongelmaa esiin, koska kylmänä ja heti ajon jälkeen lähtee hyvin käyntiin. Nyt kun tuli lämpimämmät ilmat (tänään +15, kaksi tuntia auto parkissa ja sen jälkeen startti --> hyvä kun lähti enää ollenkaan), ongelma pahentunut. Selvitän asian ja raportoin tänne, mistä kiikasti. Ongelma sen verran paha minulla, että pakko painella Laakkoselle ja korjata heti, muuten jäädään kohta tien päälle.

            Comment


            • #7
              Vahva veikkaus sille että remminvaihdossa on ajoituksen säätö epäonnistunut
              jotenkin tai sitä ei ole tehty lainkaan. "vahvistetun" tiedon mukaan nämä
              tämän ikäluokan V6 TDI masiinat on todella tarkkoja ruiskutuksen perussäädon
              oikeasta säädöstä.

              Suosittelisin lukemaan tuon nälkävuoden mittaisen vanhan tredin loppupäätä
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31657

              Comment


                #8
                Mielenkiintoista...
                Minulle vaihdettiin hammashihnat (Gates-SKF setti) noin 10 000 km sitten viime heinäkuussa. Tuon vian olisi luullut tulleen esille jo viime kesänä jos kyse olisi ajoitusongelmasta.

                Pitää tosissaan alkaa kaivelemaan sitä kaapelia esille, että pääsee lueskelemaan mitä konehuoneessa on tapahtuvinaan.

                Comment


                • #9
                  ei muuten vieläkään tuo starttiongelma ole selvinnyt.. olen perehtynyt kaikkiin asiasta täällä käytyihin keskusteluihin. Korjaamo, joka jakopään huolsi, oli käynyt Tammer Dieselissä ja auto oli laitettu siellä testeriin kiinni, kuulemma ajoitukset oli olleet aivan kunnossa... Kuulemma. Minähän en mitään tulostetta tuosta mittauksesta ole saanut. Vika on nyt sen verran satunnainen, että en ole saanut aikaiseksi mennä itse Laakkoselle testauttaan. Tulee ehkä eteen taas syksyllä tai sitten toivottavasti ei.

                  Comment


                  • #10
                    Miten tarkalleen oireilee? Onko käyntiinlähtö huono kuumana heti kun ajon jälkeen yrittää käynnistää uudelleen vai sen jälkeen kun hetken jäähtyy (esim 20min.) ja yrittää sen jälkeen puolilämpimää konetta käynnistämään?

                    Comment


                      #11
                      http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p...3bc81b8#484299

                      Comment


                      • #12
                        Unohdin laittaa tänne jo aiemmin tiedon, että edellisessä määräaikaishuollossa olivat HLS-autossa fiksanneet oman käynnistysongelmani säätämällä mekaanista ajoitusta aikaisemmalle. Mä sanoin itse niille asiasta ko ajat sittten, mutta eivät tyhmää asiakasta aluksi uskoneet :D No, nyt tietävät siellä, miten tämä kone laitetaan käynnistyyn jos tuollaisia ongelmia on.

                        Comment


                          #13
                          Laitetaanpas tänne omankin auton ongelma.
                          Auto siis 265tkm -04 A4 B6 ja 96kW.
                          Eli lämpimänä käynnistettäessä ei meinaa lähteä käyntiin ja ravistaa melkoisesti koittaessaan käynnistyä. Ilman kaasua sahauttaa kauankin? Kylmänä käynnistyy samantien.
                          Onko kukaan muu törmännyt ongelmaan ja varsinkin sen ratkaisuun?

                          Comment

                          Working...
                          X