Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 pumppusuutindieselien kansivioista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.9 pumppusuutindieselien kansivioista

    Onko tietoa, että minkä verran 131 heppaisessa pumppusuutindieselissä on esiintynyt kansivikoja?

    #2
    Minkälaista vikaa..?

    115heppasista mennyt kannentiivisteitä, muut tainnu pelata ihan ok.

    Comment


    • #3
      Joo, eipä ole juuri osunut silmään ongelmia noissa 96kw koneissa.
      85kW AJM on todellinen murheenkryyni ton kannen osalta.
      Yhden jutun löysin kuitenkin AWX:stä.

      http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...ght=kansipahvi

      Comment


      • #4
        Itsellä AVF ja 169 tkm takana.

        Ei vie vettä ja öljynkulutuskin alkaa olla hallinnassa, kun LL-litkujen jälkeen on reipas 22 tkm ajettu diesel diamondilla, vaihdettu 3 kertaa, viimeisestä vaihdosta 9 tkm, ja neljän litran kannun lisäksi ei ole tarvinnut lisätä.

        Comment


          #5
          Mulla kans AVF ja aika täsmälleen samat kilsat kuin kaimalla. Öljyä kuluu ja niin pitääkin, kun Castrol:in 5W-30:et on olleet sisällä koko koneen iän.

          Kansiongelmista en ole kuullut mitään. Oikeastaan, en ole kuullut yhdestäkään varsinaisesta ongelmasta, joka tosin voi johtua liian positiiviseista laseista :)

          Comment


            #6
            Olen kanssa kuullut, että näissä AJM koneissa olis ainakin kansipahvi ongelmia. Muttei varsinaisesti kansivikoja.

            Miten tuollainen muuten oireilee jos noin on? Normaalisti menee vesi öljyyn tai öljy veteen, tai sitten juoksee palotilaan josta tulee sitten hajua tai höyrynä ulos.

            Aiheuttaako esim huohotusta?

            Comment


            • #7
              Joo, olisin voinut olla täsmällisempi vastauksessa. Mutta kyllä niissä kansi on vetänyt ainakin osassa kieroon kanssa.

              Oireina mm. pulputus joka kuuluu ilmeisesti kennon suunnalta, kylmäpuhallus lämmityslaitteesta kiihdytyksessä, kuplii paisuntasäiliössä ja sitten tuo normaali vellit sekaisin.
              Jos noita oireita ilmenee, niin pitempitukkaisten kannattaa käydä parturissa, muuten näyttää hassulta.

              Comment


              • #8
                Mikäs siinä AJM koneen kansipahvissa on vialla,että se ei kestä?
                Eikö sitä konetta malteta käyttää ajon jälkeen yhtään ennen sammutusta, vai onko siinä oikeesti joku tyyppivika?

                Comment


                • #9
                  kyllä se on oikeesti vika 2001 ja nuoremissa on sitten pelti tiiviste ja niistä ei mene tiivisteet

                  Comment


                  • #10
                    Vanha tiiviste on myös peltiä. Materiaali ei vain toimi toivotulla tavalla alumiinikannen ja valulohkon välissä. Uuden tiivisteen kanssa ei ole ongelmia.

                    Comment


                      #11
                      Työkaveri on lähdössä Saksasta hakemaan sukulaiselleen tuolla koneella olevaa A4:sta ja sitä oli joku huoltomies varoitellu tuon koneen kansivioista. Kuulemma polttoaine suihku osuu kanteen ja syö sitä pikkuhiljaa. Tiedä sitte...

                      Comment


                        #12
                        Hmm, ei sen mun mielestä pitäis osua kantee. Paitsi kimmokkeella :)

                        Sen verran kovalla paineella tulee, ettei se kyllä suihkuna tule suuttimesta ulos. Ennemmin sumuna vai miten sen sanois. Sehän tuon korkeapaine-systeemin idea onkin, että pisarakoko on mahd pieni. Se taas tarkottaa parempaa palamista.

                        Comment


                        • #13
                          Tuossa taas yksi tapaus, eikä ole ainakaan AJM tehoista päätellen.

                          Comment


                          • #14
                            blcpub: kyllä ainakin omassa AJM koneessa ei ollut täysin peltinen tiiviste. Siinä oli pelti-"jokin massa"-pelti sydeemi. Uuden tiivisteen kun laitoin, niin siinä oli 5 kerrosta peltiä. Eli oli tuo murheellinen "massa" kerros jätetty pois tiivisteestä

                            Comment


                              #15
                              Onko AJM koneet oikeasti niin heikkoja mitä niistä pelotellaan? Kansipahveja ilmeisesti menny jonkin verran, mutta mites muuten? Voiko AJM koneeseen vaihtaa eri tiivisteen? Mitäs muita mahdollisia ongelmia ollut AJM koneissa? Onko eroa Audin ja VW välillä koneissa? A4 -00 keulalla AJM motti ois harkinnassa ja kilsoja on ~330tkm.

                              Comment


                                #16
                                380tkm ajettu AJM eikä kansitiivistettä ole vaihdettu vielä. Kai se on vähä tuurista kiinni?
                                Ja uusi tiiviste mikä tilalle laitetaan kestääkin sitten kuten pitääkin.

                                Comment


                                • #17
                                  En mä usko, että tuo AJM on sen kummosempi kuitenkaan kuin muut vanhemmat, joissa on "pahvitiiviste".
                                  Esim. tuosta omasta AFN:stä paffi paloi, ja siinä oli kanssa tuo surullisen kuuluisa tiiviste. Nyt ei kai pitäis mennä enää kun on peltitiiviste.

                                  Comment


                                    #18
                                    Poikittaisissa PD-koneissa on esiintynyt paininkuppien ja nokka-akselien kulumista. Samaa ei ole raportoitu pitkittäin asennetuissa koneissa. Asiaan paremmin perehtyneet epäilivät asian johtuvan poikittaismoottorin asennosta ja sen aiheuttamasta voitelun puutteesta.

                                    Tästä löytyy juttua FFp:n puolelta ja on sitä samaa sivuttu täälläkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      EDIT: Oletteko kurkanneet AVF:ien venttiilikopan alle, miltä siellä tilanne näyttää?
                                      Viimeksi muokannut func; 10.4.2009, 14:27.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X