Onko tietoa, että minkä verran 131 heppaisessa pumppusuutindieselissä on esiintynyt kansivikoja?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.9 pumppusuutindieselien kansivioista
Collapse
X
-
JPMAvainsanat: Ei mitään
-
Joo, eipä ole juuri osunut silmään ongelmia noissa 96kw koneissa.
85kW AJM on todellinen murheenkryyni ton kannen osalta.
Yhden jutun löysin kuitenkin AWX:stä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...ght=kansipahvi
Comment
-
Mulla kans AVF ja aika täsmälleen samat kilsat kuin kaimalla. Öljyä kuluu ja niin pitääkin, kun Castrol:in 5W-30:et on olleet sisällä koko koneen iän.
Kansiongelmista en ole kuullut mitään. Oikeastaan, en ole kuullut yhdestäkään varsinaisesta ongelmasta, joka tosin voi johtua liian positiiviseista laseista :)
Comment
-
Olen kanssa kuullut, että näissä AJM koneissa olis ainakin kansipahvi ongelmia. Muttei varsinaisesti kansivikoja.
Miten tuollainen muuten oireilee jos noin on? Normaalisti menee vesi öljyyn tai öljy veteen, tai sitten juoksee palotilaan josta tulee sitten hajua tai höyrynä ulos.
Aiheuttaako esim huohotusta?
Comment
-
Joo, olisin voinut olla täsmällisempi vastauksessa. Mutta kyllä niissä kansi on vetänyt ainakin osassa kieroon kanssa.
Oireina mm. pulputus joka kuuluu ilmeisesti kennon suunnalta, kylmäpuhallus lämmityslaitteesta kiihdytyksessä, kuplii paisuntasäiliössä ja sitten tuo normaali vellit sekaisin.
Jos noita oireita ilmenee, niin pitempitukkaisten kannattaa käydä parturissa, muuten näyttää hassulta.
Comment
-
kyllä se on oikeesti vika 2001 ja nuoremissa on sitten pelti tiiviste ja niistä ei mene tiivisteet
Comment
-
JPM
Työkaveri on lähdössä Saksasta hakemaan sukulaiselleen tuolla koneella olevaa A4:sta ja sitä oli joku huoltomies varoitellu tuon koneen kansivioista. Kuulemma polttoaine suihku osuu kanteen ja syö sitä pikkuhiljaa. Tiedä sitte...
Comment
-
Hmm, ei sen mun mielestä pitäis osua kantee. Paitsi kimmokkeella :)
Sen verran kovalla paineella tulee, ettei se kyllä suihkuna tule suuttimesta ulos. Ennemmin sumuna vai miten sen sanois. Sehän tuon korkeapaine-systeemin idea onkin, että pisarakoko on mahd pieni. Se taas tarkottaa parempaa palamista.
Comment
-
Onko AJM koneet oikeasti niin heikkoja mitä niistä pelotellaan? Kansipahveja ilmeisesti menny jonkin verran, mutta mites muuten? Voiko AJM koneeseen vaihtaa eri tiivisteen? Mitäs muita mahdollisia ongelmia ollut AJM koneissa? Onko eroa Audin ja VW välillä koneissa? A4 -00 keulalla AJM motti ois harkinnassa ja kilsoja on ~330tkm.
Comment
-
Poikittaisissa PD-koneissa on esiintynyt paininkuppien ja nokka-akselien kulumista. Samaa ei ole raportoitu pitkittäin asennetuissa koneissa. Asiaan paremmin perehtyneet epäilivät asian johtuvan poikittaismoottorin asennosta ja sen aiheuttamasta voitelun puutteesta.
Tästä löytyy juttua FFp:n puolelta ja on sitä samaa sivuttu täälläkin.
Comment
Comment