Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kaksoismassavauhtipyörä pohjaa, lääke?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    kaksoismassavauhtipyörä pohjaa, lääke?

    Onko kenelläkään kokemusta saako pohjaavaa (vedossa täristävää) kaksoismassavauhtipyörää "korjattua" millään, esim. vaihtamalla jousittamattoman kytkinlevyn jousitettuun (s4/rs4)?

    Kyseessä 2.7t kone ja 2.8 vaparin vauhtipyörä/kytkin. 2.7t vauhtipyörään/asetelmaan en olisi halukas menemään koska se on painavampi kuin 2.8 vaparin vastaava ja miten lie sopivuus vaparin vaihdelaatikkoon.

    Onko noihin 2.7t koneisiin saatavissa pitävämpiä kytkinlevyjä, joista olisi ilman asetelman päivitystä saatavissa hyötyä (sama levy sopinee 2.8 vapari ja 2.7t)?

    "Uusi" vaihdelaatikko vaihtuu vanhan väsyneen tilalle lähiviikkoina ja samassa täytyisi jotenkin ratkaista täristysongelmaa.

  • #2
    Vaihtoehdot lienee PO-metal CrMo-limppu/Sasch kykä multa, joka on ehkä arvokas, mutta toimii ja kestää 100% varmasti.

    Tai sitten spec-fidanza alsalätty. Okkimilla on tästä kokemuksia. Itellä alumiinilimpuista erinomaisen huonoja kokemuksia.

    Comment


      #3
      Ei tuota jousittamattomalla kytkinlevyllä korjata, koska vika on vauhtipyörässä.

      Onhan noita sintterilevyjä (ja muitakin, lähinnä kai jenkeistä) saatavilla tuohon, mutta miksi pelkkä levy? Kerran se on auki niin samalla sitten myös asetelma uusiksi.

      Joo minulla on Fidanzasta kokemuksia, ihan toimiva kapistus. Alakierroksilla (alle 1800 rpm) se pitää jurisevaa ääntä jos väännättää. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. S3:ssa taas kuuluu tyhjäkäynnillä aika paljonkin ääntä, samanmerkkisellä vauhtipyörällä.

      Comment


        #4
        Mitäs toi po-metal crmo vauhtipyörä ja sachsin kytkin maksaisi 1.9 tdi koneeseen?(afn)
        Karalalla oli paketti neloskoneeseen 800e,en tiedä löytyiskö kutoskoneellekkin?

        Comment


          #5
          Tilattuna on s2:een tarkoitettu sachs jousitettu sintterilevy (tuon levyn jouset pohjaa 520Nm -tienoilla). Tuolla pitäis saadaa joku vajaa 100Nm lisää pitoa massalevyyn verrattuna. Toiveissa on, että tuo levy (lähinnä sen jouset) mahtuu vakioon vauhtipyörään/asetelmaan ja että se ehkäisee tehokkaasti jurinaa/tärinää vedätettäessä alakierroksilla.

          Comment


          • #6
            Toivoa sopii, tuskin levynvaihto auttaa koska:

            Ei tuota jousittamattomalla kytkinlevyllä korjata, koska vika on vauhtipyörässä.

            Comment


              #7
              Jos se kaksoismassa ei ole varsinaisesti rikki, niin vahvoilla jousilla varustetusta levystä pitäisi olla apua.

              -Ainakin tuon kokemuksen perusteella:
              http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=365643#365643
              http://www.volvolandia.com/SVF/index...8548#msg128548

              Comment


                #8
                Miten pelkkä kytkinlevy korjaa kaksoismassan pohjaamisen? ei voi ymmärtää...
                Eikö se lääke kuitenkin olisi uusi ei-kaksoismassavauhtis ja kykä.

                Comment


                  #9
                  En kyllä usko että pelkällä kytkinlevyllä tuo homma alkaa toimimaan. Siellä vauhtipyörän sisällä on niin paljon isommat jouset ettei niiitä ihan heti kytkinlevyn jousilla korvata.

                  Comment


                    #10
                    Vaihteistojumppa suoritettu. Ei sopinut jousitettu levy v6 30v vaparin vauhtipyörään/asetelmaan (tai "sopi", mutta asetelman käpälät olis sorvanneet levyyn kytkintä painettaessa).

                    01a nelivetoaskin öljytilavuus on ilmeisesti 3 litran tienoilla ja öljymäärä on silloin oikein, kun etuperän kuskinpuoleisen kyljen täyttöaukosta alkaa valua öljyä?

                    Laitoin öljyksi mobilin mobilube SHC 75w-90 GL4/5 täyssynteettistä, lienee toimivaa?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se öljymäärä noilla paikkeilla on. Itse olisin kyllä laittanut öljyksi VS 200 Mobilin valikoimasta, mutta kai tuokin toiminee.

                      Comment


                        #12
                        No mitä osaa sinne laitoit, ja loppuiko jurina?

                        Joo kyllä sinne kolmisen litraa menee, mutta öljynpinta pitäisi olla 7 milliä täyttöaukon alareunasta (ainakin ässän laatikossa)

                        Comment


                          #13
                          Ei mennyt uutta osaa vauhtipyörään/kytkimeen, jurina säilyi tällä erää. 42tkm palvellut massalevy oli vielä aivan "uudenveroinen". Ei tuossa jurina iso ongelma ole, normaalissa ajossa ei jurise ollenkaan ja poljettaessakin jos ei täysiä paineita aivan 2000rpm tienoilla yritä, niin ei ole jurinoita. Samanlainen laatikko tuli vanhan tilalle (97tkm saksassa palvellut).

                          Comment

                          Working...
                          X