Kyllä niiltä pitäis sellainen työkalu löytyy
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.9 TDi ei käy kunnolla, apua kaivataan!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeemuL Näytä viestiJahas ja tilanne muuttui jälleen. Ruiskutuspumppu onkin ehjä. Todellisuudessa kampiakselin päässä oleva hihnapyörän pultti oli päässyt löystymään ja hihnapyörä oli hakannut kampiakselin pään rikki. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Vaihdatin 60.000 km sitten nokkahihnan Jyväskyläläisessä huoltoliikkeessä ja lupasivat hoitaa tuon kampiakselin kuntoon töiden osalta ilmaiseksi. Itse ostan uuden nokkahihnan, kiristinrullan, ohjainrullan, vesipumpun ja moniurahihnan. Kampiakseli kuulemma hiotaan kuntoon jossain koneistamolla.
Neljä viikkoa myöhemmin rynkyttää, lähtee huonosti käyntiin ja viedään takaisin Laakkoselle. Marmorilla kerrotaan että kiila on paskana ja mahd. jako sekaisin. Tuliko huollolle täytenä yllätyksenä että 260 tkm ajettu AAZ:ssa voisi tällaista ongelmaa olla?!
Mikä avuksi, moottori on kuulemma käyntikuntoinen (kävi ainakin)?
Ehdottakaa itäuudellamaalla diesel-korjaamoa jossa saadaan ajoitus paikalleen ja alapään pyörät, kuningspultti ja pyörä vaihdettua please.
edit: 9.10 2007 eli vajaa kaksi vuotta sitten vaihdettiin jakopää laakkosella
ediedit: 04/2008 vaihdettiin kuningaspultti laakkosella muun huoltotyön ohessaViimeksi muokannut haraldh; 7.9.2009, 14:15.
Comment
-
harald, tuossahan on ihan selvästi ollut sellaista vikaa, joko asentaja ei ole huomannut/välittänyt viallisesta kiilasta/pyörästä taikka sitten asentaja on survonut pyörän paikoilleen välittämättä siitä miten se kiila siellä on paikoillaan.
Näin ainakin itse uskon melko vakaasti kun kerran noinkin nopeesti huolln jälkeen oireileepi.
Comment
-
Teboil Heinola hoiti homman kunnialla kotiin. Kun kerroin kalvain-tarpeesta kertoivat puhelimessa suoraan että laakkosella pitäisi kyllä olla sellainen. Mainitsin sitten että porvoon laakkonen niin vastaus oli että aijaa.
Alapyörä kulkee nyt suoraan, ja stefojakin vaihtoivat. N. 500? koko homma jakohihnoineen, alapyörineen ja uudella kunkkupultilla. Kai se golffi nyt kulkee taas toiset 200Mm:it.
Apuhihnan kiristimen pörinä tyhjäkäynnillä jatkuu, mutta pitää nyt tutkia että miten se kiristin siinä toimii. Laturin toisella puolella on vissiin jonkinlainen jousiyksikkö, jos sen vaikka vaihtaisi. Laturissa ei ole vapaakytkintä.
Comment
Comment