Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin ja hehkutus A4 2,5 TDI -98

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Letkulämmitin ja hehkutus A4 2,5 TDI -98

Tuli nyt koitettua ensimmäistä kertaa letkulämmittimen vaikutusta ja niinhän siinä kävi kuin pelkäsinkin, eli elektroniikka ei nyt hehkuta ja vaikutus on plus-miinus nolla - Moottori pyörii herkemmin mutta käynnistyy huonommin.

Saisiko tohon profiilin kulkineeseen ohjelmoitua hehkutusta uusiksi tietokoneen kautta tai löytyisikö keneltäkään kauniita kytkentäohjeita pakkohehkutuksen rakentamiseksi?

Mode: Otsikkoa säädetty.

Kylläkait sen pitäisi todellisuudessa hehkuttaa vaikka se mittariston merkkivalo ei sytykkään (tai palaa vain lyhyen hetken) lämmityksen jälkeen. Tässä uskossa ainakin itse olen.

Se elektroniikka on tosiaan niin "herkkää" että se haistaa pienenkin lämmityksen vaikka kone varsinaisesti ei olisi vielä ehtinyt lämmitä ollenkaan, onkohan ne anturit sellasessa paikassa joka lämpiää todella herkästi ja nopeasti verrattuna itse "rautaan". Monesti tuleekin kovemmilla pakkasilla hehkuteltua pidempään mitä se merkkivalo "velvoittaa", ja eron huomaa käynnistyksen herkkyydessä ja alkuhetkien käyntiäänessä selkeästi. Ja btw, hehkun releen napsahduksen pitäisi pystyä kuulemaan (ainakin konehuoneen puolella) kun hehkutus oikeasti päättyy...

Taisin joskus tavailla jotain juttua tähän hehkutusajan ja merkkivalon synkkaan tuolta vortexilla... (en nyt muista tarkemmin mutta kokeile laittaa hakuun vaikka jotain glow plug indicator light tmsp...)

Comment

En nyt tuolta foorumeilta onnistunut löytämään aiheesta juttua, mutta tämän aamuisen empirian perusteella vaikuttaisi vahvasti siltä että kyllä ne hehkut lämpeävät vaikka merkkivalo sammuukin, tänään tosin merkkivalokin paloi varsin pitkään vaikka auto oli "letkun päässä."

Käynnistyminen oli kuitenkin mallikelpoista, mitä nyt startilta meni hetki kerätä jähmeään moottoriin riittävästi kierroksia. :) Täytyypä yrittää kuulostella tarkemmin jos tuon releen äänen erottaisi.

Comment

Working...
      X