eli onko toi 180hv jo parannettu versio eli ei nokka-akseli ongelmia,entäs syöttöpumppu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
v6 2.5 tdi vm:2000 150hv ja 180hv kumpi parempi?
Collapse
X
-
Vuonna 2000 oli kaupan AFB-koneista 150hp versiota ja 180hp AKE-koneista. Niissä on ihan samat nokka-akselit ja kannen heebelit. Muita mekaanisia eroja koneissa kyllä on, mutta nokat ja kannet on samaa kamaa. Rullanokat on uudempia haihatuksia, 2003 korvilla B-alkuisissa konetyypeissä.
Syöttöpumput on samaa Boschin VP44-sarjaa, mutta eri tyyppinumerot eri tehoversioilla. Tuskin juuri eroa kestossa.
Muuten kyllä 180hp kone on ihan toisenlainen ajettava, suosittelen.
Noiden nokkahuolien kanssa ei kannata ottaa liikaa näppylöitä: vaikka kuluminen on tyyppivika, harvalla on kuluneet sohloiksi ennen 200tkm:ää. Mulla on huomenna menossa oman AKE:n nokat vaihdettavaksi. Remmirempan yhteydessä se ei ole kuin muutaman tunnin lisäduuni ja nokat, painimet ja muut tarvittavat osat saa Saksantuontina tonnilla. Sitten ajaa taas nokkahuolitta vaikka toiset parisataa, toivomma. Näiden nokkajuttujen takia on minusta ihan turha kartella V6 TDI:tä.
-
Remmirempan yhteydessä se ei ole kuin muutaman tunnin lisäduuni
Muuten allekirjoitan kylla tekstin taysin, itsella talla hetkella alla 286 000km nahnyt AFB (Myynnissa, hapeamaton mainos) mita ilmeisimmin alkuperaisilla nokilla eivatka ne nyt viela ainakaan taysin lopussa ole.
Comment
-
-
Jonsered
Nokkaongelmat
Itselläni on sellainen tilanne, että hyvin palvellut 1,8T sai väistyä ja tilalle näillä näkymin tullee AFB-koneella varustettu 2,5 tdi. Hieman jo säikähdin täällä lueskeltuani erästä toista ketjua aiheesta. Itse asiassa säikähdin jo sen verran, että jäi hetkeksi taka-alalle tuo kiikarissa ollut auto ja katseet kääntyivät saksaan. Soitin Berliiniin eräälle tyypille joka ostaa suomalaisille useita autoja viikottain ja kerroin että tarttis auto saada.
Ohimennen mainitsin tästä 2,5 tdi:n nokkaongelmasta ja se kertoi, että on kuullut monilta suomalaisilta että niiden kanssa on voiteluongelmaa ja täten kulumista, mutta kukaan saksalaisista autokauppiaista tai yleensäkään ihmisistä ei moista ongelmaa ollut hänen tietoonsa tuonut.
Tästä voisi jopa vetää johtopäätöksen, että tuon ongelman syntymiseen vaikuttaa ainakin pakkaset ja varmaan myös öljyt. Toisin sanoen kovilla pakkasilla + huonoilla öljyillä kuluminen nopeutuu huomattavasti.
Itse ainakin olen suhteellisen levollisilla mielin menossa tämän tiedon jälkeen autoa ostamaan, koska on tieto, että nokat ovat tällä hetkellä ok. Hyvää öljyä ja kovilla pakkasilla vähemmän kenkää, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Comment
-
Hyvät öljyt ne on koneen vakuutus pitkille kilometreille,vain parata ja kallista.tulee ajanmittaan takuulla halvaksi
Comment
-
Sama itellä. Saksantuontiauto ja nokissa ei näy ainakaan öljyntäyttökorkista vielä juuri lainkaan kulumista. Käyntiäänikin on kuin kissankehräystä. Pistin sitten Teboilin Carat III öljyt sisään ja meinasin 15tkm vaihtaa.
Kuulema suomen keleillä ja longlife ohjelmalla ajaminen on murha noille nokille.
Comment
Comment