Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2.5 TDI ei käynnisty

    Hieman samanoloisia ongelmia ollut näemmä tässä jo muillakin, mutta ei ilmeisesti näin pahana sentään. Oma menopelini ei nimittäin käynnisty enää ollenkaan.

    Kyseessä on A6 Avant 2.5TDI V6 Quattro vm. -99.

    Maanantaiaamuna auto ei enää lähtenyt käyntiin. Auto oli seissyt pari päivää, pakkasta oli reilusti ja Eberi puhisi reilun puoli tuntia. Ajattelin, että kyse on nyt vain kovahkosta pakkasesta ja siitä, että akkukin rupesi varmaan olemaan jo aika koetuksella kun useamman kerran yritin käynnistellä.

    Äsken (ke iltapäivä) kokeilimme kuitenkin käynnistystä ottamalla virran toisesta autosta. Pakkasta ei ole kuin muutama aste ja Eberi lämmitteli 20 minuuttia, joten näistä ei enää pitäisi kiinni olla. Kaikki valot syttyvät ihan normaalisti käynnistyksessä, ei siis mitään virhe- tai varoitusvaloja. Käynnistysääni alkaa myös aivan normaalisti, mutta moottori ei vain käynnisty vaikka kuinka yrittäisi.

    Jotain osaa siellä siis lienee vallan rikki. Kenelläkään hyviä veikkauksia mistä voisi kyse olla?

  • #2
    Paljonko kertynyt kilometrejä?
    Dieselpumppu on kai aika heikko lenkki näissä malleissa, 200tkm jälkeen voi varautua remppaan/uusintaan kerrottiin minulle merkkihuollossa!

    Comment


      #3
      Kilometrejä mittarissa on ulkomuistista tuollaiset 215tkm, joten tästä saattaisi sitten hyvinkin olla kyse. Kiitos vastauksesta!

      Comment


        #4
        Just. Omastani meni 230 tkm ja tutun Mesestä, jossa sama pumppu 220 tkm. Saksalainen laatu on ilmeisen tasaista....

        Comment


        • #5
          Onko polttoaine suodatinta vaihdettu milloin. Yleensä auto kyllä yrittää käyntiin vaikka suodatin olis jäässä.

          Comment


          • #6
            Niin ja tuntuu olevan aika herkkä toi järjestelmä ilmalle. Meillä ei lähteny suodattimen vaihdon jälkeen käyntii vaan ilmattiin sitä varmaan joku kolme tuntia. Sitten seuraavana päivänä jätin sillein pieneen ylämäkeen ja ilmeisesti sitten meni kupla jonnekkin sopivaan paikkaan ja taas ilmattiin ja lopulta kyllästyttiin ja hinattiin se sitten kotiin. Käytiin sitten ostaan siihen sellanen käsipumppu minkä voi laittaa sinne letkun väliin ja saatiin sillä se ilmattua niin hyvin että nyt on sitten toiminu jo vuoden.

            Ja ei muuten näytä isoo kuplaa tarvivan että ei oikein ees yritä käyntiin.

            Comment


            • #7
              Hyvä konsti ilmata järjestelmä, on laittaa aina suodatin täyteen ja startata. Tuota ku tekee noin kolme neljä kertaa niin järjestelmä ilmaantuu suht helposti. (näin ainakin sprintterissä)

              Comment


              • #8
                Niinhän sen luulis tekevän kun laittaa suodattimen täyteen mutta ei se aina näytä ilmaantuvan.

                Comment


                • #9
                  Polttoainesuotimen vaihdon jälkeen järjestelmä olisi hyvä täyttää siten, että pumpulta lähtevään paluuputkeen kiinnitetään alipainepumppu ja pumpataan niin kauan että suodin täyttyy ja pumppuun mahdollisesti jäänyt ilma poistuu. Suutinputkien ilmaus hoituu vaikkapa niin, että löysää jonkin suuttimen putkea suuttimen päästä - starttaa kunnes ainetta alkaa tulla (ihan 30cm päässä ei kannata olla ;). Putki kiinni ja starttaus. Jos ei vieläkään käynnisty, voi saman toistaa muillekin suutinputkille.

                  Onpa eräät polttaneet starttejakin löpösuodinta vaihtaessaan :)

                  Comment


                  • #10
                    Niin sellanen alipainepumppuhan me lopulta käytiin hakeen kaupasta ja sen jälkeen ilmaantukin aika helpolla. Muistaakseni joissakin dieseleissä sellanen tulee ihan vakiona mukana.

                    Comment


                    • #11
                      Ihan mielenkiinnosta..joko veikkauksiin on oikea vastaus, miksi auto ei käynnistynyt?

                      Comment


                        #12
                        Epämääräinen vastaus tuli huollosta joo. Järjestelmä oli jotenkin mennyt pakkasessa sekaisin siten, että se vain yksinkertaisesti ei suostunut syöttämään polttoainetta. Mitään isompaa ei siis ollut rikki. Jotain puhdistusta olivat tehneet, plus vaihtaneet pari relettä ja sulakkeen.

                        Kiitos kaikille vastauksen lähettäneille!

                        Comment


                        • #13
                          Pelkästään ECUn rele (109) vaihdettu?

                          Comment


                          • #14
                            No joo ei dieselpumppu ole kaikissa yksilöissä ollut kelvoton..tänään kuulin, että 430tkm oli ajettu ilman pumppuongelmaa ja edelleen pelaa vm-98!

                            Comment


                              #15
                              äsken tuossa olin lähössä asioille mutta auto et lähtenykkään käyntiin. muutamana aamuna kun ensimmäisen kerran lähtee autolla liikenteeseen ni lähteny huonosti käyntiin ja pölläyttäny sit harmaat savut. nyt ei es luvannutkaan.
                              mistä vikaa vois lähteä ettimään?onko pumppu menny? vika koodeja ei vielä ole luettu...
                              jakohihna vaihettu puol vuotta sitten ja ajotukset laitettu lukituskaluilla kohalleen.suodattimet vaihettu samaan aikaan.

                              Comment


                                #16
                                Jospa tuo on vetänyt ilmaa jostain reiästä. Vaihdettiinko suodattimen kanssa myös paluukiertoventtiili siihen suodattimen päälle ja oliko ns. orkkis osa vai jotain tarvikesettii?

                                Comment


                                  #17
                                  vaihettiin molemmat ja mätänetistä ostettu molemmat. Miten se olis sit puol vuotta toiminu hyvin?pitänee vielä huomenna yrittää tarkastella meneekö läpinäkyvässä putkessa kuplia...

                                  Comment


                                    #18
                                    Yleensähä ne autotki toimii hyvin siihen asti kunnes ne lakkaa toimimasta. :D

                                    Comment


                                      #19
                                      vika koodeja ei antanu,kirkkaassa putkessa ei ilmaa menny. suuttimen putken ku otti irti ja starttas ni hiljakseen ruikki polttoainetta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        En tiedä, oliko sattumaa vai mitä. Omassani oli uusi täyteen ladattu akku, eikä lähtenyt tulille, vaikka ruikki putkista ja pyöritti hyvin. Sitten kun annoin apuvirtaa toisesta autosta, niin laakin peli hirveän savun kera:) ja sen jälkeen toiminut ok.

                                        Comment


                                          #21
                                          kaikkee se pitää kokeilla. Missäs kannattaa tuo pumppu huollattaa\korjauttaa? Minkä hintasta nykypäivänä tuo touhu on? Uutta pumppuu ei viiti ostaa jos se kestää sen päälle 200tkm.

                                          Voiko tuo suodatin olla pikkasen vuotanu ja imeä ilmaa pumpulle ja sitä kautta hajottaa tuon pumpun.
                                          Tuolla toisessa topicissa joku oli vaihtanu toisen suodatin jalan mikä näytti aika pätevälle,malli ei sattunu silmiin. Jos sellanen poistas ilma ongelman jos sellasta on.
                                          Viimeksi muokannut harri81; 22.6.2012, 20:09. Perustelu: suodatin jalka

                                          Comment


                                            #22
                                            tuo suodatinhan se vuotaa...
                                            kiitos joen diesel asennuksen neuvojen,suoraan kannusta omalla paineella pumpulle ainetta ni lähtikin käyntiin.
                                            auto sammuksiin ja putket takas suodattimeen ja starttaus, taas käyntii.. ilmakuplia näky menevän aika reilusti putkessa. näyttää että tuo suodattimessa oleva paluupuolen termostaatissa oleva sokka on jotenki vajaavainen. toiselta laidalta painaa sitä mutikkaa suodattimeen.
                                            pitänee varmaa investoida tuoho CAV suodatin jalkaa ni pääsis ilmavaivoista eroo..

                                            Comment


                                              #23
                                              Minun autossa vuosi aikoinaan myös tuo suodattimen päällä oleva termarihässäkkä. Vika korjaantui, kun hankittiin tilalle uusi termari ja orkkisuodin. Vuoto lakkasi siihen eikä sen jälkeen ole mitään ilmavaivoja esiintynyt.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Paljonko makso uus termari ja orkkissuodatin? Veikkaan että lähemmäs 100e.
                                                CAV suodatinjalka maksaa sen 50e ja sen jälkeen polttoainesuodattimet sen 5e kappale.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itseasiassa cav -jalka maksaa IKH ketjun myymälöissä 27€ ja päälle vielä sopivat letkunipat ja liittimet samasta hyllystä. Suodatin maksaa 4,70€

                                                  http://www.ikh.fi/POLTTOAINESUODATIN...ALUMIINKUPILLA

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Aika yleinen ongelma tuntuu olevan. Itte laitoin syksyllä uuden paluupuolen nippelin (orkkis) suodattimeen ja uuden M-filterin suodattimen. Reilun puoli vuotta pysyi ilmavaiva pois, nyt on taas muutamaan kertaan joutunut ilmaamaan. Tarvinnee kokeilla vielä jonkin muun merkkistä suodatinta ennen kun alkaa cavin jalkaa virittelemään paikalleen.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      orkkissuodatin lähtö 54€
                                                      orkkistermari lähtö 50€
                                                      pinni millä termari kiinni 5€

                                                      motonetistä ostin aikasemmin suodattimen ja termarin,ni yhteensä 25€
                                                      onneks noilla orkkis osilla on 2v takuu ni toivonmukaa sen 2v sais olla rauhassa...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        termarin ja uuden pinnin kävin hakemassa marmorilta,toistaseks hävis ainakii ilmakuplat putkesta...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Paljonko makso uus termari ja orkkissuodatin? Veikkaan että lähemmäs 100e.
                                                          Juu, kuten edellä kerrottiin, niin satkun verran noihin osiin upposi. Tarvikkeet tietysti halvempia, mutta minun käytössä tuota suodinta ei niin usein tarvitse vaihtaa, että se olisi oikeasti kustannuskysymys. Erityisesti, kun orkkissuotimella + osilla 2v takuu ja ne tuntuu olevan ihan toimia laitteita.

                                                          Vai onko joku huomannut ilmavaivoja orkkissuotimella ja -nippeleillä?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä on käynyt niinkin mulla että vaihdoin remonttien yhteydessä ihan varulta alkuperäisen suodattimen ja vähä myöhemmin termarin siihen kun ei ruennu ilmat loppumaan niin piti laittaa kirkasta letkua joka väliin kun en uskonu että alkuperäinen vuotas mutta siitähän se vuoti ihan uutena jo. Kokeilin tietysti monesti sitä termaria uudestaan mutta vuoto jatkui ja sitte löysin vielä vanhan tarvikesuodattimen liiterin lattialta ja laitoin sen paikalleen ja vuoto loppu. Sitten kun olin varma että ei vuoda mistään niin otin vasta kirkkaat letkut pois välistä ja lopuks laitoin vielä sähkösen siirtopumpun ennen suodatinta niin suodatin on aina ylipaineinen. Sain takuuseen kuitenkin rahat takaisin vaikka ensin epäilivät asennusvirhettä.
                                                            Tutkittiin sitä suodatinta vähän porukalla ja todettiin että o-rengas oli ehyen näköinen. Suodatin lähti tehtaalle takas, ainakin sanoivat mulle niin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X