Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmää puhaltaa A6 2001 1.9 Tdi-> syy selvisi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kylmää puhaltaa A6 2001 1.9 Tdi-> syy selvisi

AJM-moottori 85 kW: syy selvisi, vesipumpun juoksupyörä (muovia) irronnut pumpun akselilta. Erikoinen vika. Jäähdytysneste ei kiertänyt enään ja lyhyen ajon aikana ei onneksi moottori keittänyt. Tulpahan nyt sitten jakohihnaremppa kiristimineen ja vesipumppuien hieman etukäteen (ajettu 250 tkm) eli 20 tkm etuvoittoisesti .. ajatus oli vaihaa 270 tkm:n kohdalla keväällä... Onko muilla sattunut, että juoksupyörä lähtenyt irti vesipumpusta ? Pumppu n. 3 vuotta vanha

Tuttu juttu! Orkkispumpun siipi irtoaa tavallisesti siten että muovin sisään valettu, ulkopinnaltaan pyälletty metalliholkki jää paikalleen akselille mutta irtoaa siitä muovipyörästä. Tarvikepumppua pronssipyörällä voi suositella varauksetta!

Comment

samat.on.viat.

Sama vika mulla, autona A3 tdi.
      Mutta tuleepahan laitettua kuntoon, 20tkm etukäteen.
      Hinta Kuopion Laakkosella 630?.

Comment

Taitaa olla lottovoitto, jos vielä löytää tarvikkeita metallipyörällä. Kustannussyistä muovia on joka paikassa nykyään.

Comment

A3:sen tarvikevesipumppu on jonkun verran metallisempi kun tuo alkuperäinen, taitaa just nuo siivekkeet olla vähän lujempaa materiaalia.

edit:
          siis on metallia.:) sanoinpa epäselvästi.

Tarvikkeena oli hihna, vesipumppu, rullat ja kiristimet yhteensä reilu 200?, alkuperäisinä 350? koko setti.

Comment

Siis justiin hain merkkiliikkestä orggispumpun AJM:ään ja kyllä se ihan metallia tuntuu olevan. Eikä hintaeroa tarvikkeeseen tullut kuin 5e eli 49e maksoi. Tarvikkeessa kunnon rabatit.

Voi onkohan se muuttunut jossain vaiheessa toiseksi.

Comment

Hyvä homma. Itse kun olen vaihtanut pumppuja, ei metallisella pyörällä ole enää tullut vastaan. Olen käyttänyt lähinnä Febin pumppuja, ne lienevät originaaleja ainakin vanhemmissa (numerot hiottu pois).

Comment

Jaa korjataanpa tuota vesipumppun materiaalia. Kyllä se jotain muovin oloista on. Melko kovaa tavaraa, joten aluksi sitä luuli alumiiniksi. Mahtaisko olla hiilikuitua tuossa myös?

Comment

Working...
                X