Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 2.5TDi ajoitus pielessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 2.5TDi ajoitus pielessä

    Katsoin tuossa VAG-COM:n TDIgraph ohjelmalla TDI timing checkin ja
    piste suman keskusta osoitti kohtaan fuel temp= 132C ja timing 68.
    Onkohan tuo kuinka pielessä ja onko vaarallista? VAG-COM ilmoitti
    ainakin että ajoitus ei ole kohdallaa. Voiko tuo Fuel temp tosiaan olla noin korkea vai olisko vikaa anturissa? On jakohihnan vaihto varattu reilun viikon päähän ja mietin pitääkö tuo mennä säädättämään jo ennen sitä......

  • #2
    Onko jonkin sortin tehoboksia tai evryä autossa?

    Comment


    • #3
      ei oo tehoboksia. mikä on evry?

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...highlight=evry
        Halpa "viritys".

        Comment


        • #5
          Meinasin vaan kun tehoboksilla/evryllä ne lämmöt saattaa näyttää just mitä näyttää...

          Comment


          • #6
            Jaa-a. toi on tuontipeli enkä tiedä vaikka siellä oliski jotai.

            Comment


            • #7
              VAG-COM ilmoittaa timig checkissä että timing out of spec.

              Comment


              • #8
                Kun sulla on jakohihnan vaihto about viikon päästä, niin en huolehtisi ajoituksesta. Voit sanoa korjaamolla, että laitetaan se ajoitus sitten kunnolla kohdilleen.

                Comment


                • #9
                  No sitä täs vain mietin et uskaltaako ajella hirveesti jos ajotukset pieles?
                  Muutenki vielä tuntuu et kulutus on yhtäkkiä hypänny 2l/100km.

                  Comment


                  • #10
                    Voisikohan tuon aiheuttaa polttoainepuolen imuvuoto... Siis suodattimelta tai jostain
                    tulisi kuplia sopan sekaan. En tosiaan osaa sanoa näkyisikö tuo VAG-COM
                    ajoitus tsekkauksessa.....

                    Jokatapauksessa mun nokivasaralla oli noita ilmavaivoja tässä hiljakkoin
                    ja seurauksena oli käynnistyksen takkuamisen lisäksi kulutuksen nousu
                    juurikin parilla litralla. Lisäksi kone kävi jotenkin "rauhattomasti" tyhjäkäyntiä
                    varsinkin käynnistyksen jälkeen. En homannut (=osannut) katsoa ajoituksia
                    VAG-COM:lla

                    No samassa yhteydessä hajosi sitten jossainvaiheessa suuttimesta neulannoston
                    anturi, eli nyt on vähän peli vielä sekaisin ja ajellaan puolitehoilla "selviytymis moodissa"
                    Aiheesta enempi toisaalla
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=26488

                    Comment


                    • #11
                      auto käynnistyy hyvin eikä tyhjäkäynnissäkään ole sanottavaa. Koneen käynnissä ei ole mitään sanottavaa. Ihmetyttää vain miksi tuo VAG-GOM ilmoittaa että ajoitus pielessä. Ilmeisesti ei ole mitään vakavaa. Ajella vain tuo viikko rauhassa ennenkuin pääsee huoltoon.

                      Comment


                      • #12
                        En oikeasti tiedä voisiko pielessä oleva ajoitus aiheuttaa pitemmän päälle joitain vaurioita.
                        Kulutukseen/kulkuun/käynnistyvyyteen sillä ainakin on vaikutusta.
                        Sinulla lähtee käyntiin hyvin, koska ajoitus on aikaisella, asia olisi ihan toisin jos olisi myöhäisellä.

                        Comment


                        • #13
                          Voihan olla, että se saa aavistuksen ilmaa esim hapertuneiden paluuletkujen läpi, tuon ikäisessä kannattaa jo ehdottomasti vaihtaa, vaikkei olisikaan oireita. Kannattaa myös tarkistaa, että pumpulle tulevissa letkuissa on takaiskuventtiilit, voipi muuten tulla ylläreitä nokka ylämäkeen parkkeeratessa. VP44 pumppu on aika arka pienillekin vuodoille.

                          Comment

                          Working...
                          X