Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2.0 TDI perso moottoriöljylle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 2.0 TDI perso moottoriöljylle

    Käytin hakua mutta ei tärpännyt omaan silmään. Eli "ongelmana" mielestäni melkoinen öljynkulutus. Jatkuvasti saa olla lisäilemässä kun yrittää pitää rajaa edes tikun viivojen välissä. Mikä sitten on paljon tai vähän niin riippuu kait näkökulmasta mutta omassa 1l purkki/<10000km on siinä kintaalla. Olisikohan yhtenä syynä pitkät välitykset ja alhaiset nopeudet --> Kone kiertää suurimmalla vaihteella melko vähäisesti --> Öljyrenkaat jumiutuvat pikkuhiljaa ja kierre on valmis. Nyt tehty kokeilua ajamalla pienemmällä vaihteella ja painamalla rampeissa lappu lattiaan, tulos ei vielä selvillä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mikäs muuten paras v-ehto alkavaan renkaiden jumitukseen? Nopeat täyskaasukiihdytykset vai pidemmät matkat kovilla kierroksilla?

    Edittiä: Ja öljynä Mobilin long life-litkut.

    #2
    Kulutus yleensä asettuu tuossa 30tkm:n jälkeen... (et kertonut paljonko mittarissa) Onko koneessa 0 vai 5 alkuiset öljyt? Tuo uudempi 5-alkuinen pikkuisen paksumpi litku pysyy koneessa paremmin. Loppujen lopuksi nämä koneet nyt on vain tällaisia öljysyöppöjä. Audin toteutus longlifessä tarkoittaa öljyjen vaihtoa kulutuksen kautta kertaalleen vaihtovälillä.

    Comment


    • #3
      Omassa 2.0TDI öljyn (Castrol STX III, long life) kulutus on ollut: 0,5l/8800km ja 0,5l/13000km. TM:ssa oli taannoin artikkeli eri auton valmistajien määrittelimistä toleransseista öljynkulutuksesta. Audilla se taisi olla jopa 1l/1000km. Olen itsekin kuullut tuosta, että tasaisessa matka-ajossa (6. vaihde, kierrokset 1500) kulutus olisi suurempi kuin taajama-ajossa (kaikki vaihteet, ja laajempi kierrosalue).

      Comment


      • #4
        Öljyä

        Joo eli juuri kierähti 120tkm tauluun ja kulutus ei ole oikein muuttunut. Vertauksena käytän vanhaa 1,9-koneella varustettua A3 lamppuöljykonetta. Siinä tuntui longlife väleillä (n. 30tkm) pärjäävän 1l täyttöpurkilla. Nykyiseen lisätty litku 0-alkuista Mobilia. Eihän se nyt mitään haittaa mutta hiukka vaan ihmetyttää. Todellinen EKO-moottori.

        Comment


        • #5
          Jostain syystä minulle tuli ainakin edellisen, sittemmin kierrätetyn A4 1.9 TDI:n
          kanssa sellainen kuva, että Mobilia kuluu enemmän kun Shellin Helixiä.
          Olikohan se AGK-kone

          No en sitten koskaan vaihtanut takaisin, mutta voihan tuota kokeilla eri liemellä.
          Periaatteessa nuo täyssynteettiset pitäisi olla aikasta lailla samasta muotista,
          mutta en taida olla ihan ainut joka on tuon suuntaista väittänyt.

          Comment


          • #6
            Itse olen ajanut vuosia Kendall 5W-30:llä öljyllä ja pitänyt öljynvaihtoväliä 7000-8000km.
            Eikä sillä välillä öljyn pinta laske yhtään. Ei edes vanhassa 100:ssa jossa on kilometrejä yli
            550 000km.

            Eli, ensin kun auto tulee taloon, öljynsekaan kaadetaan pesuaine, ja vanha tavara pestään
            pois. Sitten uusi putsari ja uudet öljyt sisään. Ensimmäisellä vaihtokerralla öljyn pinta on
            laskenut, mutta sen jälkeen se on pysynyt aina siinä mihin sen on kaatanut.

            Kendall:in öljyt luokitellaan parfiinipohjaisiksi ja yleisenä vaarana kuulemma on että
            koneen öljykanavat saattavat tukkeutua. Itse en ole huomannut sellaista, eikä ole
            huomanneet nekään VAG:n moottorit joihin sitä on ruvettu vaihtamaan. Päinvastoin, kerran ajoin saksassa 14km matkan ilman vesiä kun marderit oli syöneet vesiletkun puhki. Lämmintä
            38 astetta ja minä päästelin 180:ä. Eikä leikannut kiinni. Kun huomasin, rullasin parkkipaikalle
            ja avasin öljykorkin. Porina kertoi että moottorissa oli lämmintä.

            Noiden 0W öljyjen ongelmana on viskositeetti. Se on sen verran litkua tavaraa että
            se nouseen männänrenkaiden välistä ylös. Samalla jumiuttaen renkaat jotka sitten
            vuolevat lastua sylinterin kyljestä. Paljon näkee Audeja jotka huoltoasemalta käynnistyessään
            pöläyttävät sinisen pilven.

            Itse olen ollut Kendall:iin tyytyväinen, eikä se maksakkaan kuin puolet suositellusta
            Castrolin öljystä. En provosoi, mutta pyydän kysymään mielipiteitä myös muista öljyistä.

            Comment

            Working...
            X