Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi Q (AKN) jätti tielle, pumpun ohjainlaite viallinen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi Q (AKN) jätti tielle, pumpun ohjainlaite viallinen

    No niin, nyt se sitten sattui omalle kohdalle, Audi jätti ensimmäisen kerran tien päälle.
    Tankkauksen jälkeen lähti normaalisti käyntiin, kerkesin kurvata pois huoltsikan pihasta ja sitten hyyty, kone sammui. Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulunut.
    Startti pyörittää hyvin mutta ei hörähdä käyntiin.

    Hinattiin auto Laakkosellle ja luettiin vikakoodit, ilmoittaa:

    Ruiskutuspumpun ohjainlaite -J399 viallinen

    Määränsäädin-N146 viallinen

    Onko kokemuksia vastaavasta?
    Onko pumppu kaput,vai voisiko olla sähkövika?
    Tarkoittaako määränsäädin ilmamäärä mittaria?, se on vaihdettu 2kk sitten.
    Laakkosella alkavat tutkimaan tarkemmin vasta 22.11 joten vinkkejä ja neuvoja otetaan mielellään vastaan.

    #2
    Ja kilometrit on jossain tienoilla 200-250 tkm ??
    Pumppu sökö, tyyppivika Boschin pumpussa.
    Maksaa pari tonnia kaikkine töineen. Samalla voi vaihtaa hihnatkin jos on km lähelläkään.

    Comment


    • #3
      Jeps, tätä pelkäsin stana sentää.
      Kilometrit 221 tkm, hihnan vaihdosta 20 tkm.

      Soitin Diesel huoltoon ja kyselin heidän mielipidettä asiaan, "tuttu juttu" tuntuu olevan.
      Uusi pumppu tuntui olevan 1000,- ja muutama tunti työtä, sanoi jäävän kaikkineen alle 1500,- voisiko pitää paikkansa?

      Comment


        #4
        Just. Tiedän ainakin yhden Mese-miehen jonka sama pumpputyyppi levisi 225 tkm:n kohdalla.
        Turun Dieselhuolto Häkkinen osaa kai korjata pumpun jos se on korjattavissa. Sisältä halkeaa se yksi säätöpyörä ja sitten ei enää kykene säätämään. Joissakin tapauksissa on vain sähköinen puoli kärventynyt, mutta taitaapi olla harvinainen.
        Kyllä tuo 1000 eur ja muutama tunti työtäkin voi olla mahdollinen. Omat muistikuvat kustannuksista on hämärät, koska meni aikoinaan liikkeen piikkiin.
        Pumppu on itse asiassa ällistyttävän halpa verrattuna joihinkin muihin ns tonnin osiin verrattuna.

        Laittaisin kuitenkin tässä tapauksessa arvoa merkkiliikkeen 2 vuoden takuulle osille ja työlle. Ei nimittäin reilun vuoden päästä yhtään naurata jos vuoden normaali takuu (jonka mm Bosch-liike antaa) pumpun hajotessa (syystä tai toisesta) uudestaan. Pumpun ajoituskin olis hyvä osua kerralla kohdilleen.

        Comment


        • #5
          No niin, auto taas ajossa.
          Viikon seisoi Joensuu Dieselhuollossa.
          Asentajan kanssa juttelin pitkään näistä pumpuista. Hänen mukaan useimmiten juuri toi ohjainkortti pimenee, mekaanista kulumista ei pahemmin tapahdu viellä 220tkm aikana, ainoastaan se muovinen säätöpyörä antaa periksi pumpun sisältä.
          Mutta hänen mukaan on iso vaikutus millaisella polttoaineella ajetaan, täälläpäin on suosiossa hakea rajan takaa polttoainetta.
          Mullakin oli toi kortti mennyt pimeäksi.

          Comment


            #6
            Jepjep. Omastani oli käsittääkseni se mäntiä vasten oleva rengas halki, tai niin ainakin selitettiin. Sama se. En tiedä missä edellinen omistaja oli tankannut, jotenkin ei rempan jälkeen kiehtonut tankata muualla kuin Neste/Shell/ABC-linjalla, joskin ABC:n aineista ei aina tiedä mistä ovat. Ehkä se pikkuhuikka 2T tai 4T-kelkkaöljyä ei olisi haitaksi.

            Comment

            Working...
            X