Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Niin.. no. Taitaa se voima olla jo olemassa, ja pitäisi löytää toimiva kytkin k.o moottorille ;) Eipä tuo 1.9 ole ollenkaa huono lähtökohta, edes voimamoottoriksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Putko
Ultimeilla meinasin tuosta omasta nelosesta saada sen ~55kw/sylinteri
Asiaa sivuten, viikonloppuna tuli testattua Racet VS. Ultimet
Racet 275hp, ultimet 295hp
Nyt ei kyseessä ollu oma auto kun se ei vielä ole oikein säädöissä, ahdot karkailee ja pukkaa vikatilaa ahdoista ja maffista.
Oma ikuisuusprojekti näyttää viimein nytkähtävän eteenpäin tuossa vähän syksymmällä. Ei taida olla mitään oleellista merkitystä, että pulttaako kiinteän vauhtipyörän kampiakselin päähän AVF:n orkkismallisilla M10x1x22.3mm pulteilla , vai noilla vanhanmallisilla M10x1x19.5mm pulteilla?
Sitä lähinnä mietin, että ilmeisesti nuo vähän pidemmät mahtuvat sinne mainiosti, aiheuttamatta mitään ylimääräistä. Niin mitätön on tuo pituusero. Vielä yhtenä vaihtoehtona olevat 43mm pitkät pultit pohjaavat varmasti johonkin kiinni.
Lähinnä hain vielä varmistusta, että nuo 22.3mm pitkät ovat sopivat, vai onko mitään järjellistä syytä miksi pitäisi laittaa nuo hitusen lyhemmät. =) Käsittääkseni noita 22.3mm pultteja on noissa myös käytetty.
Tämä ikuisuusprojekti on viimein pajalla. Soitin äsken, että kuinka sujuu, niin ilmoittivat että kytkin ei irrota. Mulla siis S2:n SRE asetelma ja levy tuon kiinteän vauhtiksen kanssa.
Nyt on uusi kytkin paikallaan. Passatissa oli 01E 103 551 B osanumerolla oleva 5.5mm paksu laippa vaihdelaatikon ja moottorin välissä, joka oli pitänyt ottaa pois. Sen jälkeen kytkin alkoi irroittamaan. Toimii siellä melko alhaalla, olisiko jossain 3/4 kohdalla polkimen liikkeestä.
Ensimmäiset käyttökokemukset kertovat, että mistään comfort- ratkaisusta ei ole kyse. =) 1500-2000rpm jyrisee isolla vaihteella kiihdyttäessä, ehkä vähän muutenkin. Ja paikallaan laatikko rallattaa jonkin verran ilman kytkimen painamista. Pitänee tutkailla ostettuja ominaisuuksia paremmin, kun ennättää ajelemaan taajama/kaupunkiajoa enemmän.
Noiden vastapainoksi tuntui, että auto kiihtyisi paremmin/kevyemmin. Joko persdyno huijaa kunnolla kakkosauton jäljiltä, tai sitten se 4kg kevyempi vauhtipyörä vaikuttaa huomattavasti.
Nyt ois auto taas pitkästä aikaa ajossa ja kohta taas osina kum vieläkin säästin kytkimessä.
Tuo SRE:n asetelma taitaa olla jotain 400€, mutta Speciltä taitaa saada koko paketin lähes samaan rahaan?
Kunhan tuota alkaa vaihtaa niin mielellään laittas sellaisen joka myös pitää, eikä mikään kamala ajettava joten kaikki kokemukset kiinnostaa eri kombinaatioista.
Oiskohan kellään kuvamateriaalia tuosta audi80:sestä peräisin olevasta vauhtipyörästä, ni tietäs et sattuu oikea ku sitä alkaa metsästeleen. Onko osanumero jostain löydettävissä? Onko ne kaikki päällisinpuolin prikulleen samanlaisia, noita moottorityyppejä oli kuitenkin aika liuta. Afn.n passatiin pitäs saada sopimaan.
Yhteenvetona voisi siis sanoa että AVF:ssä vaihtoehtoina on hankkia joko tuo kiinteä paketti Tepolta tai jostain muualta, jos siis hyväksyy joitain jurinoita 1800 rpm kohdalla? Tai sitten hankkii Sachs SRE asetelman 883082 999754 sekä OEM kytkinlevyn ja pulttaa sen kiinni vakio kaksimassaan. Tällä pääsee noin 450 Nm asti, jolloin ehjä kaksoimassa rupeaa juristamaan. Tässä samassa pitänee hankki uusi startti, joka sopii tuon vaihtupyörän kaveriksi?
Oliko niin, että tuo tepon paketti resonoi jousitetullakin levyllä noin 1800 rpm kohdalla?
Olisiko olemassa joku kaksoismassavauhtis joka sopisi AVF:ään, mutta se olisi hiukan vahvempi jousiltaan? Olisiko esimerkiksi 170 heppaisen 2.0TDI:n sellainen?
AFN:ssä ehjä kaksoismassa juristaa jo 350Nm väännöillä SRE:n kaverina. Siis jos lähtee vitosella urkuauki 80km/h vauhdista, mikä ei ole mitenkään pakollista kun pintakaasullakin ehtii.
Mutta tuo 6-vaihteinenhan kestää tuon jo vakiona eli turha postaus sinänsä :) my bad...
Mikä se olisi 1.9tdi afn:n perään soppeli,tyyliin pulttaa kii kytkin+vauhtis paketti kun alkaa oleen aika tehdä kytkin remppaa.? Kaksosmassasta ois tarkotus päästä eroon,ja tulevaisuudessa olisi haaveena saaha vähä piristettyäkin tuota kotteroa. Auto siis a4 b5 1.9tdi quattro.
Comment