Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 TDI pitkittäiskoneen vauhtipyörä + kytkin ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllä se AAN asetelma on tasaiselle vauhtipyörälle. Jousitettu levy ei sitten mahdu olemaan AAN asetelman sisällä. Tai mahtuu olemaan muttei irrota.

    Jos tarvetta erittäin vähän ajetulle AAN kytkin paketille (levy + asetelma) niin multa löytyy tarpeettomana.

    Comment


    • #32
      Nonniin. Sitten pitäs vielä löytää oikeanlainen levy, kun boorit oli näemmä erilaiset tossa AAN asetelman mukana tulleessa. Laatikkona siis 4 sylinterisen perässä oleva 016. 10vt koneen ja 016 laatikon välistä vois löytyä? Mutta tarvis varmaan olla sitten jousittamaton?

      Comment


      • #33
        Nyt tuli sitten savut kytkimestä kun yritti nostaa venettä ylös. Kytkin pitäisi vaihtaa ja pientä tärinää tulee ilmeisesti vauhtipyörästä eli senkin voisi vaihtaa kiinteäksi. Autohan on etuveto ja koneena 115 heppanen pumppusuutin diesel.
        Tuo S2 sachs paketti kuulostaisi hyvältä, löytyykö tuohon sopivaa vauhtipyörää muualta kuin turbotecilta? tuo 800? kuulostaa vähän kalliilta.
        Onkos tuo kytkimen vaihto kovin kinkkinen homma, tai siis laatikon irrotus taitaa olla se suurin työ?

        Comment


        • #34
          Siihen käy melkein mikä tahansa pitkittäisbensakoneen 1.6/1.8/2.0 vauhtipyörä, noita saa muutamalla kympillä kavereilta, jotka harrastaa noita vehkeitä.

          Vaatii tietenkin koneistuksen päälle. Itse teetin ko. paketin hyllyyn odottamaan vaihtoa, kun se ei ole ihan vielä pakollinen. Joten minulla on tiedossa paikka, jossa koneistus onnistuu (Vesilahdessa Treen lähellä).

          Comment


          • #35
            Laitatko yhteystiedot tuonne koneistamoon, vauhtipyörä on jo tulossa.
            Vakiokytkin tuntuu vielä pitävän rauhallisessa ajossa, mutta aika käry tulee aina kun joutuu vähän luistattamaan.

            Comment


            • #36
              Nyt on vauhtopyörässä reiät oikeilla kohdilla, vielä pari pikku juttua.
              Vauhtipyörän kiinnityspultit ovat kiinteässä vauhtipyörässä M10x19,5 ja tuossa minun audissa M10x43 eli tarvitsen ilmeisesti nuo lyhemmät pultit.
              Kuinkas painelaakeri, sopiiko alkuperäinen vai pitääkö etsiä jostain muusta mallista?

              Comment


              • #37
                Lyhyemmät pultit merkkiliikkeestä, taitaa olla osanumerolla N 90206103. Sama pultti löytyy todella monesta vag moottorista.

                Vakio painelaakeri sopii uuden kytkimen kanssa.

                Comment


                • #38
                  Nyt on uusi vauhtipyörä ja kytkin ollu pari päivää ajossa, toimii hyvin. Tuntuma kuin orkkiksessa, ja lähti se tärinä vauhtipyörän myötä. Alussa vähän luisti mutta kun tuo levy mukautui vauhtipyörän uriin niin nyt pitää jo täyskaasu kiihdytyksessä.

                  Comment


                  • #39
                    morjes.. eli tilasin kyseisen paketin eli s2 paineasetelman ja levyn ja sit kiinteän v-pyörän.. nyt pitäs tajuta miten edetä..:) eli vp:ssä on keskitys tapit.. pitääkö ne poistaa ja sit rueta tekemään reikiä vp:hen vai kuinka nyt.. miten uudet keskitys tapit tulee laittaa..? yritin tulkita edellisiä viestejä mut kun en sisäistä hommaa...=(

                    Comment


                    • #40
                      Paikoitustapeille tarvitaan uudet reiät.

                      Comment


                      • #41
                        hmmm.. millä uudet tapit kiinnitetään..?

                        Comment


                        • #42
                          no niin nyt on vp ja asetelma kiikutettu kaverille joka koneistaa siihen uudet reijät ja tapit... kuinkas on pitääkö kyseinen paketti tasapainottaa ja jos pitää niin missä ja kunkahan paljon se kustantas..?

                          Comment


                          • #43
                            Minkälainen vauhtipyörä+kytkinlevy menee pulttaa kiinni toimenpiteellä passat 1.9tdi 130hv -03 etuvetoiseen. Mieluiten ei kaksoismassavauhtipyörä.
                            Otan selville moottorikoodin jos tarvetta.

                            Comment


                              #44
                              Moottori lienee AWX jos 5-vaihteinen, AVF jos 6.

                              Comment


                              • #45
                                kyllä 5-vaihteinen

                                Comment


                                • #46
                                  morjes.. nyt sain audin kykimen vaihdosta... kykimeks tuli täällä ehdotettu paketti eli s2 asetelma ja levy +teräsvp.. auto erittäin hyvä ajaa ja ei luista... erityis kiitos tepolle osista ja muille vinkeistä ja kokeiluista...
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.8.2007, 15:06.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mulla just kytkin asennettu, mutta ongelmia työsylinterin kanssa, vaikuttaa, että liikevara loppuu ja mäntä tulee ulos sylinteristä. Muovinen stopparipääty ei paljoa pitäny...

                                    Onko muilla liikevara ollut ihan ok vanhalla sylinterillä?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt asia kunnossa, oli vaan se sylinterin tappi luiskahtanut kytkinhaarukan montusta sivuun ja siten mäntä pääsi liian pitkälle. Tämä on kunnossa, mutta

                                      nyt uusi ongelma, startti ei ota hammaskehään kiinni?! Onko hammaskehässä kumminkin jotain eroa AVF:ssä?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tulin siihen tulokseen, että 6-vaihteisen kanssa startissa on 9 hammasta = starttikehä on suurempi. Ja muissa 10 hammasta = kehä vauhtipyörässä pienempi, joten ysihampaiseni ei yllä kehälle.

                                        Eli nyt tarvitsen 10-hampaisen startin ja toivottavasti se sopii heittämällä paikalleen.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Nyt on kaikki kasassa, 5-vaihteisen startti sopi paikoilleen ja toimii. Solenoidi on tosin yläpuolella ja virtajohtojen reittiä piti hiukan säätää. 240 mm 2-massan halkaisija on 295 mm kun tuon kiinteän vauhtiksen 285 mm eli siinä on se ero joka vaatii eri startin. Ja eri starteissa akselit on erikeskeisiä sekä se hammaspyöräero.

                                          Täällä on ollut kommenttia että on hiljainen jne. Tuo minun ei kyllä ole, reippaasti kiihdyttäessä kuuluu aikamoinen jyminä, jota ei ollut ennen. Voisiko esim. etummaisen kumin korkeussäädöllä saada jyminää pienenemään?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mika, mittasitko paljon nykyinen vauhtis on kaksoismassaa kevyempi? Itsellä vauhtis menossa kytkimen kanssa yhteensovitettavaksi, ja kyselivät että pitäisikö vauhtista myös keventää. Kiinteä vauhtis painoi Matkahuollon vaa'an mukaan 8.4kg. Paljonko AVF:n orkkis kaksoismassa mahtaa painaa?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Voin yrittää punnita.

                                              Vieläkin askarruttaa saanko resonansseja häviämään, seuraavana vuorossa moottorikumien uusinta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                AVF:n DMF painaa n. 12.2 kg ja asetelma n. 4.6 kg

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Aiheeseen hieman liittyen lainaan tätä topicia. Mistä tuon tietää, onko vika kytkimessä vai vauhtipyörässä kun liikkeelle lähtiessä alkaa täristämään satunnaisesti?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Isompi määrä kytkinpölyä tai kiero asetelma voivat ravistaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mika, kiitos tiedosta. En taida tuota vauhtista alkaa enempää keventämään. Onhan tuo jo lähes 4kg nykyistä kevyempi. Taitaa dieselissä alkaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä, jos kovin paljon vielä keventää lisää?

                                                      Paljonko ne Karalan kautta saatavat vauhtikset muuten mahtavat painaa?

                                                      Tässä topicissa ei taida vielä löytyä sellaista "muistilistaa", että mitä/millaisia pultteja jne tuohon kytkimen kasaamiseen täytyy hankkia? En ole vielä ennättänyt asiaan juuri paneutua.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Lisää käyttökokemuksia nyt kun on ajettu vähän enemmän. Pientä ravistusta havaittavissa kun lipuu ruuhkassa ilman kaasun käyttöä, johtuu ehkä keventyneestä vauhtipyörästä tai lastusta? Mittailin kiihtyvyyksiä, ja tämän jälkeen rupesi kytkin luistamaan, mutta lopetti luistelun päivän ajon jälkeen. Ei ilmeisesti tykännyt hätäisistä lähdöistä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          paljonko toi s2 asetelma kestää väänyöä?? Riisselissä kuiteskin sen verran enempi väänöä kun noissa bensoissa, että rupee epäilyttämään...

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Vai enemmän.
                                                            Kyllä kunnossa oleva vakio kytkin kestää sen 500 Nm. ongelmitta.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              mutta kun toi 500nm ei ihan niin hirveän pitkälle vielä riitä riisseilessa toisin kun noissa bensoissa tätä lähinnä tarkotin... :D Että otetaanpa se herne pois sieltä nenästä nyt vaan.. :D aattelin vaan kun pitäs saada ainakin 600-700nm kestävä kytkin hommata ettei tarvi koko ajan tota vaihrella... ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X