Ongelmana 1,9 TDI AFN pitkittäiskoneellisen (Passat) vauhtipyörä ja kytkin. 2-massa vauhtis tärisee kovasti ja kytkin luistaa.
Eli pitäisi päästä 2-massavauhtiksesta eroon ja samalla päivittää kytkin niin että kestäisi n. 500Nm väännön.
Uudemmassa mallissa on ollut isompaa 240mm kytkintä (130hp TDI). Siinä tietty myös 2-massa vp.
Autossa vakiona 228mm kytkin, levy 23 poorilla. Levy ei siis ole ongelma. Sachsilta saa orggis vp:seen sopivaa asetelmaa mutta se ei nyt tule kysymykseen. 2-massa vp joutaa mäelle.
Nyt nurkissa lojuu kiinteä vauhtipyörä johon sopisi 228mm levy. Vauhtis tasainen ja sopii 4 syl moottoreihin plug and play. VP peräisin ilmeisesti jostain 1.8 tai 2.0 litraisesta bensasta tai ihan alkupään 1.9 TDI (AHU A4/Passat) koneesta. VP:stä en löytänyt varaosanumeroa josta voisi tarkastaa.
Kysymys kuuluukin:
Sopiiko tasaiseen vautipyörään esim. 80/90 audin 2.0-2.2 litraisen (moottorokoodit JS, KK, KL,HY,KV) asetelma. Sachs Race Engineering numero 883082 999619. Väännönkestoa ei kyllä luvata sintterin kanssa kuin n. 400Nm. Voisi ehkä kuitenkin riittää.
Sitten toiseksi:
Tuli mieleen että mitäs jos tuohon kiinteään VP:seen sovittaisi 240mm kytkimen, sitten pitoa riittäisi.
Selailin hulluna Foorumia ja Googletin yms. niin sain selville että S4 AAN koneessa tasainen VP ja kytkin 240mm, asetelman pulttikehä mahdollisesti 265mm? Olenko edes yhtään oikeilla raiteilla?
Tuo asetelma voisi olla juuri ja juuri sovitettavissa tuohon kiinteään 228 vauhtikseen, ehkä.
Tuolla S4 AAN Sachs Race Engineering 883082 999754 asetelmalla luulisi pitoja riittävän vaikka kaverina olisi ihan massalevy?
Onko nuo 240mm S2 (ABY,ADU) 883082 999724 tai 2.2-2.3 (NG, MC) 883082 999707 asetelmat sopivia tasaiseen vauhtipyörään?
Jos jollain lojuu nurkissa tuollainen 240mm AAN asetelma niin olisin erittäin kiinnostunut lainaamaan sitä sovitusta varten. Plussaa jos asetelma on Lahti / pääkaupunki seudulla.
Tarinaa tuli pitkästi, toivottavasti joku sai siitä tolkkua.
Eli pitäisi päästä 2-massavauhtiksesta eroon ja samalla päivittää kytkin niin että kestäisi n. 500Nm väännön.
Uudemmassa mallissa on ollut isompaa 240mm kytkintä (130hp TDI). Siinä tietty myös 2-massa vp.
Autossa vakiona 228mm kytkin, levy 23 poorilla. Levy ei siis ole ongelma. Sachsilta saa orggis vp:seen sopivaa asetelmaa mutta se ei nyt tule kysymykseen. 2-massa vp joutaa mäelle.
Nyt nurkissa lojuu kiinteä vauhtipyörä johon sopisi 228mm levy. Vauhtis tasainen ja sopii 4 syl moottoreihin plug and play. VP peräisin ilmeisesti jostain 1.8 tai 2.0 litraisesta bensasta tai ihan alkupään 1.9 TDI (AHU A4/Passat) koneesta. VP:stä en löytänyt varaosanumeroa josta voisi tarkastaa.
Kysymys kuuluukin:
Sopiiko tasaiseen vautipyörään esim. 80/90 audin 2.0-2.2 litraisen (moottorokoodit JS, KK, KL,HY,KV) asetelma. Sachs Race Engineering numero 883082 999619. Väännönkestoa ei kyllä luvata sintterin kanssa kuin n. 400Nm. Voisi ehkä kuitenkin riittää.
Sitten toiseksi:
Tuli mieleen että mitäs jos tuohon kiinteään VP:seen sovittaisi 240mm kytkimen, sitten pitoa riittäisi.
Selailin hulluna Foorumia ja Googletin yms. niin sain selville että S4 AAN koneessa tasainen VP ja kytkin 240mm, asetelman pulttikehä mahdollisesti 265mm? Olenko edes yhtään oikeilla raiteilla?
Tuo asetelma voisi olla juuri ja juuri sovitettavissa tuohon kiinteään 228 vauhtikseen, ehkä.
Tuolla S4 AAN Sachs Race Engineering 883082 999754 asetelmalla luulisi pitoja riittävän vaikka kaverina olisi ihan massalevy?
Onko nuo 240mm S2 (ABY,ADU) 883082 999724 tai 2.2-2.3 (NG, MC) 883082 999707 asetelmat sopivia tasaiseen vauhtipyörään?
Jos jollain lojuu nurkissa tuollainen 240mm AAN asetelma niin olisin erittäin kiinnostunut lainaamaan sitä sovitusta varten. Plussaa jos asetelma on Lahti / pääkaupunki seudulla.
Tarinaa tuli pitkästi, toivottavasti joku sai siitä tolkkua.
Comment