Kaikki AVF etuvetoisetkin on 6v lootalla ja 240mm kytkinpaketilla. AWX on aina 5v ja sitä ei kai quattrona ole saanut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1,9 TDI pitkittäiskoneen vauhtipyörä + kytkin ihmettelyä
Collapse
X
-
Näyttää spareto.ee:ssä olevan myös melko kohtuu hintaisia nuo kytkimen ja 2-massavauhtiksen hinnat. Esim. tämä lukin kytkin tai vauhtipyörä Tietäs vaan että onko esim. kytkinpaketti tai 2-massavauhtis paketti ns. täydellisiä sarjoja, ettei sitten asennuksen aikana tule niitä ikäviä hetkiä kun huomaa ettei tämä sisälläkään kaikkia osia.
Comment
-
Tuli hankittua halvalla tuollainen audi 80 1.6 kiinteä vauhtipyörä, kun omassa AFN quattrossa kytkin alkaa olla lopussa ja 441tkm ajettu vauhtipyörä osoittaa antautumisen merkkejä. Onko tuohon 1.6 kiinteään vauhtipyörään olemassa mitään suoraa pulttaa kiinni asetelmaa joka kestäisi lastutetun väännön?
Vai annanko mopon karata suosista ja hankin 0.260 suutinkärjet, GT1756V turbo, ohjelma ja S2 3B kytkinpaketin?
Comment
-
Passattiin tarvis kytkinremppaa alkaa tekemään, ja tuommonen tuli vastaan nettiä selaillessa http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...021835026.html .
Ikinä en oo mitään osia netistä/ulkomailta tilaillu ja vähän mietityttää että passaiskohan ko. sarja vm. 2002 1.9 tdi avf koneiseen 4motioni passattiin(vaikka ilmotuksessa niin väitetään). Ja toinen kysymys kun yleensä oon luottanut sachsin kytkimiin että onko tuo valeo mistään kotoisin :) Vinkkejä ja suosituksia otetaan vastaan kun kytkinremppa on kummiskin edessä että mitä sinne oikeen laittas!
Comment
-
Sachs tai LuK:n Kytkinsatsi (originaalikamaa) briteistä hiukan reilu 500e kotiovelle. Itse en alkaisi säästämään muutamaa euroa tuossa valeossa, joiden kanssa osalla ollut ongelmia.
Nyt ei ole mitään käryä, onko pasuunan avf 6-lovisella (oma a4 avf on) ja tällöin tämä satsi:
http://www.darksidedevelopments.co.u...f-engines.html
Joko tuo tai sitten SRE versio tulee tarttumaan omaan haaviin ko. puljusta tässä lähiaikoina.
Comment
-
http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=64
Tuommosen laitatutin pari päivää sitten omaan AWX koneiseen audiin.
Alku tuntuma (~150km) on oikein hyvä.
Hieman jurnuttaa kaksoimassan jälkeen mutta ei mitenkään häiritsevästi,ja tiedä mitä aika tekee vielä tuolle paketille.
Comment
-
Itse lähtisin siitä, että pidetäänkö auto vakiona tai maksimissaan ohjelmointi vakio rojuilla.
Jos kyllä, niin miksi laittaa kiinteitä kilkkeitä - saat halvemmalla varmasti mukavuuspainotteisemman ratkaisun oem vermeistä ja joka pysyy vielä humpassa mukana.
Jos haluaa lisää väännönkestoa, löytyy vielä kytkinlevyistä väkevämpää, boschin SRE satsia joka istuu kaksoismassan jatkeeksi (+200e verrattuna S2 ratkaisuun ja (massa)levy kestää +500Nm).
Tässä vaiheessa joku sanoo, ettei se vakio vauhtilimppu kestä alavääntöä sen enempää ja alkaa pohjaamaan, mutta kyllä se laatikko laulaa kuoroa alle <2000rpm kiinteällä limpullakin.
Jos nyt oikeasti meinaa ottaa tehoa ulos tuosta koneesta, niin siinä vaiheessa taitaa olla kiinteä vauhtipyörä se juttu, mutta sitä ennen itse pitäytyisin kaksimassaroippeissa. Parhaiten pääsee jyvälle koeajamalla smf:llä varustetun auton ja toteamalla, että sopiiko omaan kippoon vai ei.
Comment
-
Kuten olen itselleni antanut ymmärtää, ilman kaksoismassaa se vääntö tappaa hiljalleen jotain muuta. Omaani juuri vaihdettiin kaksoismassa kun mittarissa oli noin 300tkm. Ongelman pystyi tunnistamaan 260tkm paikkeilla. Eli hyvin voisi kuvitella, ettei uusi kaksoismassa ala kiukuttelemaan vasta kuin 500 - 600tkm paikkeilla, jolloin auto ei varmuudella ole enää omassa käytössä, jos edes missään.
Eli tuskin sitä kiinteää kannattaa laittaa sen takia, että kyseiseltä remontilta säästyisi tulevaisuudessa. Varsinkin kun se kiinteä saattaa rikkoa jotain muuta.
Comment
-
olen täysin samaa mieltä. Mulle tuli kanssa just uusi kytkin/vauhtis setti omaan eikä kyllä olis tullut mieleenkään laittaa kiinteää, melkoista mekkalaa pitänyt jokainen mitä olen kuunnellut tuttavapiirissä ja moni on tosiaan vähän katumapäälle tullut mutta jälkeenpäin huono jossitella sen jäykän vp:n kanssa kun se on jo paikallaan ja sillälailla.
Noissa dmf:ssä itse mietiskelin lähinnä Luk:in ja Saschin välillä mutta päädyin Saschiin kun sen rakenne on mielestäni hieman varmemman oloinen, mutta tiedä häntä..
Comment
-
Moro,
Potilas -03, alkuperäinen moottorikoodi AWX, 5v man. Vauhtipyörä olisi vaihtokunnossa. Autossa on kuitenkin vaihtomoottori, jonka koodia(AWX vs AVF) ei huoltomieskään löytänyt. Yritän selvittää vauhtipyörän hammaskehän kokoa, jotta ei tarvitsisi starttimoottoria vaihtaa. Varaosanumeron (Bosch 0986016240090) perusteella autossa on nyt 9-hampainen startti. Tarkoittaako tämä, että minun täytyy ostaa AVF moottorin vauhtipyörä? Normaalisti 5-vaihteisessa on 10-hampainen, kuten ketjun ensimmäisellä sivulla mainitaan.
Onko aina niin, että AVF + 6v on 9-hampainen ja AWX + 5v on 10-hampainen?
EDIT: Tämäkin ehdottaa starttimoottoreiksi sekä 9 että 10 hampaisia:
http://www.mister-auto.fi/fi/startti...v15511_g2.html
EDIT: Nyt sain vastauksen Audin varaosamyynnistä, ilmeisesti kummassakin vaihtoehdossa voi olla 9-hampainen startti, ja oma koneeni on varaosanumeron perusteella AWX.
Alla oleva kuva aukeaa ainkin kopioimalla linkin osoite...
Kiitos auttajille!
Comment
-
Osaako joku tulkita, onko Darkside Developmentsin LuK 1.9 TDi Dual Mass Flywheel and Clutch Kit for VW Passat, Audi A4 and Audi A6 6 Speed AVF Engines setti käypäinen tuollaisenaan? Mitä muuta syytä hommata kytkin+vauhtis remonttia ajatellen? Painelaakeria yms? Kyseinen setti linkin takana.
AVF tdi quattro
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiOsaako joku tulkita, onko Darkside Developmentsin LuK 1.9 TDi Dual Mass Flywheel and Clutch Kit for VW Passat, Audi A4 and Audi A6 6 Speed AVF Engines setti käypäinen tuollaisenaan? Mitä muuta syytä hommata kytkin+vauhtis remonttia ajatellen? Painelaakeria yms? Kyseinen setti linkin takana.
AVF tdi quattro
Näissä vermeissä on ymmärtääkseni kytkimen työsylinteri kytkinkopan sisällä, joten sen vaihtaisin ehdottomasti. Samalla hyvä tarkistus letkulle, ettei ole hinkkautumassa puhki mistään kohtaa (näin luin jollekin tapahtuneen).
Ennen kuin tilaat tuolta, niin ohjeiden mukaan:
"Please contact us with your Chassis Number before buying*to ensure*this is the correct part for your vehicle"
Comment
-
Onkos tämä tällä hetkellä halvin setti AVF koneeseen?
http://www.darksidedevelopments.co.u...f-engines.html
Comment
-
no niin ois tuommonen a4 1.9 tdi quattro avantti jota vähän kutiteltu. Noin 200hv
Alko kytkin luistaan tällä setupilla:
- SRE 240mm asetelma, ilmeisesti 883082 999707
- S2 3B vakio levy sachs, 4013872092833
- 240mm vauhtis, en tiiä mistä kotosin. tasapintainen.
Vaihoin kytkin levyn, ei vaikuttanu mitään.
Asetelmalla ajettu varmaan 100tkm, joten oletan että se on antautunu.
Oisko ideoita mitä tilalle?
Comment
-
Noista rane-kikoista on kyl vähä paha sit arpoa mitä sinne pitää laittaa oikeasti. Jos sinne s2:n kamat käy nyt, niin käy s2:n sre setti myöskin.
Eli siis tämä http://www.sachsperformance.com/Sach...2_3_73_97.html
Comment
-
-
Kaksoismassavauhtipyöristä:
Onko 240mm paketin mahtumisessa 5-v laatikkoon ongelmana itse vauhtipyörä vai asetelma?
Millä eväillä 6-mukisen 240mm paketti mahtuu 5-v laatikkoon, onkohan vauhtipyörä tai asetelma 4-mukista matalampi vai onko kampiakselin pää kauempana laatikosta?
Mahtuuko LT:n R5 tdi vp-kytkin olemaan 01A:ssa?Viimeksi muokannut muuris; 14.12.2015, 09:53.
Comment
-
1.9 TDI PD 96kW avf kiinteä vp ja sopiva startti
Moro
Otsikossa tärkein info. Murheenkryyni seisoo navetan pihassa naapurikunnassa ja kohta pari tonnia käyttänyt pelkkiin startin irroituksiin ja sain vinkin että poikittaiskoneisesta tdi:stä löytyy sopiva startti joka on lyhyempi koteloltaan ja ylettää ainakin 1-2 cm pidemmälle kiinteän vauhtipyörän kehälle... Tähänastiset viritykset kestävät yleensä alle vuoden... Kaksoismassa takaisin tai parempi kiinteä kerhon hovihankkijalta?
Postauksen tyyli johtuu siitä että facessa niuhosivat ettei saa postata tekniikkaa fb-ryhmään vaikkei missään muualla kuin Laukaassa voida tehdä tälläistä ratkaisua..terkkuja ex. omistajalle :) Auto on uniikki :)
Tuleva juhannuskokko on mallia etuvetoinen C5 ja rullannut tehtaalta 2003 ja n. 240 tkm aiemmin. Onni ettei multikroonikkoa vaan M6. Tänään kaverin Yariksella töihin, huomenna fillarilla ja perjantaina liftaan :)
Nimim otetaan vaihdossa Auris Hybrid Touring tai vaikka Passat Variant GTE ;)Viimeksi muokannut Jani R.; 5.4.2017, 23:55.
Comment
-
Onkohan se vauhtipyörä sitten oikea tuohon, jos tuollaisia ongelmia on?
Se mitä omaa kiinteetä vertailin kaksoismassaa niin sen kohdalla ei ole juurikaan eroa. Erona toki, että mulla on BJB konessa se, ja aivan eri autossa.
Mulla on darkside developementin "silent" vp ja hyvä se on ollut. Ajossa äänetön, tyhjäkäynnillä voi kuulla pienen kolkotuksen, mutta pitää kyllä osata kuunnella sitä. Toki tuo vp on aika painava, se varmaan sen hiljaiseksi tekeekin kun on riittävästi massaa.
Comment
Comment