Potilas 1,4 tdi 90 hp, ATL kone. Ajettu 270 tkm. Löytyisiköhän täältä apuja tämän kanssa pähkäilyyn. Vikahan selviää toki tutkimalla, mutta ajattelin haarukoida hieman niin ei tartteis puolta autoa käydä (ehkä) läpi.
Itse moottori ei siis ravista tyhjänäkäynnillä, käy oikein nätisti, ei savuta, tehoja on, kulutus kokolailla normaali, ottaa jengaa kuten pitää jne. Ei siis mielestäni mikään polttoaine/"sytytys"puolen vika. Ei vikakoodeja.
Jo tyhjäkäynnillä tuntee tasaisella amplitudilla ilmenevän värinän. Joku ei selvästikään ole kiinni tai oikeassa ajotuksessa tms. Värinä vahvistuu kierrosten mukaan. Auto tekee tuon ollessaan paikallaan, joten sillä voi sulkea tietyt pois. Kytkimen painallus pohjaan ei poista ilmiötä. Vauhtis on jo suljettu pois vikalistalta (ainakin teoriassa).
Moottorissahan on tasapainoakseli, joka itsessään on epäkeskeinen. Sitä pyörittää ketju joka saa käyttövoiman kampurassa olevalta hammasrattaalta. Sama ketju pyörittää öljypumppua. Toisessa päässä tasapainoakselia vastapainolimppu. Vastapainoa ei pitäisi etkan mukaan saada kuin yhteen asentoon/ajoitukseen. Ellei joku vatipää ole tehnyt jotain patenttia.Voisiko olla mahdollista että ratas kuluessaan ketju pääsee hyppäämään ja ajoitus sitten pielessä? Onko tullut vastaan tällaista? Siis kuten tässä videossa, jossa mahdollisuus näyttäisi olevan. VIdeossa hammasratas hurjan näköinen.
https://m.youtube.com/watch?v=mmmVFVdkEgA
Tässä räjäytyskuva moottorista.
https://tinyurl.com/y3ar6zc5
A2 on tällä foorumilla hieman vähemmän edustettu ja R3 diesel ehkä vielä vähemmän niin ajattelin tehdä tästä tällaisen. Olisi sitten apuja muille tulevaisuudessa. Hjelp :)
Itse moottori ei siis ravista tyhjänäkäynnillä, käy oikein nätisti, ei savuta, tehoja on, kulutus kokolailla normaali, ottaa jengaa kuten pitää jne. Ei siis mielestäni mikään polttoaine/"sytytys"puolen vika. Ei vikakoodeja.
Jo tyhjäkäynnillä tuntee tasaisella amplitudilla ilmenevän värinän. Joku ei selvästikään ole kiinni tai oikeassa ajotuksessa tms. Värinä vahvistuu kierrosten mukaan. Auto tekee tuon ollessaan paikallaan, joten sillä voi sulkea tietyt pois. Kytkimen painallus pohjaan ei poista ilmiötä. Vauhtis on jo suljettu pois vikalistalta (ainakin teoriassa).
Moottorissahan on tasapainoakseli, joka itsessään on epäkeskeinen. Sitä pyörittää ketju joka saa käyttövoiman kampurassa olevalta hammasrattaalta. Sama ketju pyörittää öljypumppua. Toisessa päässä tasapainoakselia vastapainolimppu. Vastapainoa ei pitäisi etkan mukaan saada kuin yhteen asentoon/ajoitukseen. Ellei joku vatipää ole tehnyt jotain patenttia.Voisiko olla mahdollista että ratas kuluessaan ketju pääsee hyppäämään ja ajoitus sitten pielessä? Onko tullut vastaan tällaista? Siis kuten tässä videossa, jossa mahdollisuus näyttäisi olevan. VIdeossa hammasratas hurjan näköinen.
https://m.youtube.com/watch?v=mmmVFVdkEgA
Tässä räjäytyskuva moottorista.
https://tinyurl.com/y3ar6zc5
A2 on tällä foorumilla hieman vähemmän edustettu ja R3 diesel ehkä vielä vähemmän niin ajattelin tehdä tästä tällaisen. Olisi sitten apuja muille tulevaisuudessa. Hjelp :)
Comment