Otsikon mukainen 2007 vuoden 140 hp malli koettelee kesken sisäänajon...
Alla oleva vikakoodi hyppii silmille oikeastaan joka kerta kun vedättää motarin ramppiin tai ylämäkeen. Jos taas kierrättää ihan tappiin saakka, niin en ole hehkun merkkivaloa saanut syttymään.
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E07A203148 Mileage: 306650km-190543miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 03G ABT 016 KM HW: 03G 906 016 KM
Component: R4 2,0L EDC G001SG A749
Revision: --H05--- Serial number:
Coding: 0000172
Shop #: WSC 01286 386 08256
VCID: 30652B94A3675BCA6D-8064
1 Fault Found:
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306649 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Speed: 53.0 km/h
Load: 41.6 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 241.6 Nm
Temperature: 66.6°C
Noh, mitä tässä nyt sitten on tehty:
Ensin lueskelin jostain, että egr, tai imusarjan läppä. Nämä siis syyniin ensimmäisenä ja putsaten. Egr oli niin täynnä skeidaa, että tuskin tuo on hetkeen liikkunut yhtään mihinkään. Mukava semmonen about 5 mm paskakittaus koko imusarjan sisällä... kausi ohi audilla ku ne lähtee liikenteeseen... Kaikki ahtoputken huohotus öljyn kyllästäminä. Samalla jostain luin ahtimien mr.muscle käsittelystä, joten sitähän yritin suoltaa egr:n reiästä suoraan ahtimen kuumapuolelle. Tuskin kovin hyvällä menestyksellä. ajattelin, että ei varmaan haittaa tommoselle 300 tkm ahtimelle moinen. Luulin saaneeni audin jiiriin ja mielestäni kulki ihan kivasti kun tallilta kotia ajelin.
noh, seuraavana päivänä hehkun merkkivalo vilkkuu jälleen. Tällä kertaa muistaakseni vikakoodi olikin seuraava:
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 306481 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2037 /min
Speed: 101.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 01101000
Absolute Pres.: 2111.4 mbar
Absolute Pres.: 1662.6 mbar
Tätä ilmoitusta ei tosin ole tullut kertaakaan tämän jälkeen ja koodeja on nollailtu puolen tusinaa kertaa. Pelaa tosin ihan pelkällä sammuttamisellakin normaalisti aina hetken... eli kunnes kiihdytetään tai kohdataan ylämäki.
Nyt aloin epäilemään onko autossa tosiaan ahtovuoto. Välijäähdytin näytti vuotaneen öljyä päädystä. Kaippa sieltä ilmaakin fuskaa, jos huohotusöljytkin tulevat pihalle. Uus välijäähdytin tilaten. Samalla purin kaikki putket imusarjan ja turbon välistä ja putsasin ne sisältä. Pari muutakin ahtoputkien "öljyvuotoa" oli noissa ihmeen pikaliittimissä. Noin surkeita en oo vielä koskaan nähnytkään... Tuo naurettavan kokoinen turbokin tuli tarkistettua samalla. Se on vielä ihan peli noin niinku 300 tkm ajetuksi. Eli ei pitkittäisvälystä.
No eipä auttanut sitten tämäkään operaatio, vaan hehkunvalo vilkkuu seuraavana päivänä, eli eilen. Tänään koitin ajella ja loggailla VCDS kanssa, jos vaikka näkisi jotain MAF tai MAP ristiriitoja, mutta valitettavasti täytyy kyllä sanoa ettei nuo aivan täysin auenneet, enkä oikein tiedä loggailinko mitään järkevää. sai nyt sentään vertailuksi kiihdytyksen kun valo ei syty ja kiihdytyksen kun valo syttyy. Jos monoa alkaa tarjoamaan tarpeeksi pieneltä vaihteelta lähtien, niin valo on syttymättä. Jos taas kiihdytys alkaa alle 2000 rpm, niin valo syttyy melko varmasti.
tuli muuten samalla katottua DPF täyttö aste. rapiat 90 grammaa sanos VCDS.. ja sen verran vielä tästä autosta. Eli se on myyty 170 hp tehoilla meille 138 tkm kohdalla 7 vuotta sitten. Kaikki kyllä autossa sanovat sen olevan 103 kw versio, mutta jotain latvian pojat ovat kyllä tuolle koodanneet, sillä menee ihan eri tavalla kuin 140 hp vastaava...
Minusta tuo kyllä kiihtyy ihan niinku ahtovuotoja ei juurikaan olisi, ja ihmettelen miten se ei sitten koodia virittele tauluun ku oikein antaa kiekua. tai tukkoonhan tuo yläkierroksilla tietenki menee, mutta pitäs siellä kuitenkin ahtopaineiden olla tapissa. Antakaahan vinkkiä mitä kokeilla tai ihmetellä. Summassa en nyt ajatellu alkaa osia vaihtamaan, joten jos joku tuon VCDS:n kanssa osaa tarjoilla neuvoja, niin arvostan kovasti! Tarjoan ehdottomasti oluet jos törmätään joskus jossain... Nyt on ensi kertaa elämässäni tilanne kun oikeasti mietin pitäisikö auto viedä huoltoon. Oikeastaan mikään muu kuin powerbyte ei kyllä tule siihen huoltamoiden listalle...
Alla oleva vikakoodi hyppii silmille oikeastaan joka kerta kun vedättää motarin ramppiin tai ylämäkeen. Jos taas kierrättää ihan tappiin saakka, niin en ole hehkun merkkivaloa saanut syttymään.
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E07A203148 Mileage: 306650km-190543miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 03G ABT 016 KM HW: 03G 906 016 KM
Component: R4 2,0L EDC G001SG A749
Revision: --H05--- Serial number:
Coding: 0000172
Shop #: WSC 01286 386 08256
VCID: 30652B94A3675BCA6D-8064
1 Fault Found:
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306649 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Speed: 53.0 km/h
Load: 41.6 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 241.6 Nm
Temperature: 66.6°C
Noh, mitä tässä nyt sitten on tehty:
Ensin lueskelin jostain, että egr, tai imusarjan läppä. Nämä siis syyniin ensimmäisenä ja putsaten. Egr oli niin täynnä skeidaa, että tuskin tuo on hetkeen liikkunut yhtään mihinkään. Mukava semmonen about 5 mm paskakittaus koko imusarjan sisällä... kausi ohi audilla ku ne lähtee liikenteeseen... Kaikki ahtoputken huohotus öljyn kyllästäminä. Samalla jostain luin ahtimien mr.muscle käsittelystä, joten sitähän yritin suoltaa egr:n reiästä suoraan ahtimen kuumapuolelle. Tuskin kovin hyvällä menestyksellä. ajattelin, että ei varmaan haittaa tommoselle 300 tkm ahtimelle moinen. Luulin saaneeni audin jiiriin ja mielestäni kulki ihan kivasti kun tallilta kotia ajelin.
noh, seuraavana päivänä hehkun merkkivalo vilkkuu jälleen. Tällä kertaa muistaakseni vikakoodi olikin seuraava:
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 306481 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2037 /min
Speed: 101.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 01101000
Absolute Pres.: 2111.4 mbar
Absolute Pres.: 1662.6 mbar
Tätä ilmoitusta ei tosin ole tullut kertaakaan tämän jälkeen ja koodeja on nollailtu puolen tusinaa kertaa. Pelaa tosin ihan pelkällä sammuttamisellakin normaalisti aina hetken... eli kunnes kiihdytetään tai kohdataan ylämäki.
Nyt aloin epäilemään onko autossa tosiaan ahtovuoto. Välijäähdytin näytti vuotaneen öljyä päädystä. Kaippa sieltä ilmaakin fuskaa, jos huohotusöljytkin tulevat pihalle. Uus välijäähdytin tilaten. Samalla purin kaikki putket imusarjan ja turbon välistä ja putsasin ne sisältä. Pari muutakin ahtoputkien "öljyvuotoa" oli noissa ihmeen pikaliittimissä. Noin surkeita en oo vielä koskaan nähnytkään... Tuo naurettavan kokoinen turbokin tuli tarkistettua samalla. Se on vielä ihan peli noin niinku 300 tkm ajetuksi. Eli ei pitkittäisvälystä.
No eipä auttanut sitten tämäkään operaatio, vaan hehkunvalo vilkkuu seuraavana päivänä, eli eilen. Tänään koitin ajella ja loggailla VCDS kanssa, jos vaikka näkisi jotain MAF tai MAP ristiriitoja, mutta valitettavasti täytyy kyllä sanoa ettei nuo aivan täysin auenneet, enkä oikein tiedä loggailinko mitään järkevää. sai nyt sentään vertailuksi kiihdytyksen kun valo ei syty ja kiihdytyksen kun valo syttyy. Jos monoa alkaa tarjoamaan tarpeeksi pieneltä vaihteelta lähtien, niin valo on syttymättä. Jos taas kiihdytys alkaa alle 2000 rpm, niin valo syttyy melko varmasti.
tuli muuten samalla katottua DPF täyttö aste. rapiat 90 grammaa sanos VCDS.. ja sen verran vielä tästä autosta. Eli se on myyty 170 hp tehoilla meille 138 tkm kohdalla 7 vuotta sitten. Kaikki kyllä autossa sanovat sen olevan 103 kw versio, mutta jotain latvian pojat ovat kyllä tuolle koodanneet, sillä menee ihan eri tavalla kuin 140 hp vastaava...
Minusta tuo kyllä kiihtyy ihan niinku ahtovuotoja ei juurikaan olisi, ja ihmettelen miten se ei sitten koodia virittele tauluun ku oikein antaa kiekua. tai tukkoonhan tuo yläkierroksilla tietenki menee, mutta pitäs siellä kuitenkin ahtopaineiden olla tapissa. Antakaahan vinkkiä mitä kokeilla tai ihmetellä. Summassa en nyt ajatellu alkaa osia vaihtamaan, joten jos joku tuon VCDS:n kanssa osaa tarjoilla neuvoja, niin arvostan kovasti! Tarjoan ehdottomasti oluet jos törmätään joskus jossain... Nyt on ensi kertaa elämässäni tilanne kun oikeasti mietin pitäisikö auto viedä huoltoon. Oikeastaan mikään muu kuin powerbyte ei kyllä tule siihen huoltamoiden listalle...
Comment