Moi,
ongelmana seuraavaa:
Auto: 2008 Octavia 1.9Tdi (BXE-moottori), ajettu 330 tkm.
Auto käy ja kulkee hyvin kylmänä n. 20 min (kunnes jäähdytysnesteen lämpötila on yli 71 astetta VCDS:n mukaan).
Tämän jälkeen alkaa nykimään ja hetken kun vielä ajaa, rupeaa käymään ajaessa kolmella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti, vian ollessa päällä ja lähtee aina hyvin käyntiin (myös vian ollessa päällä) Ei jätä vikakoodeja.
Autoon vaihdettu juuri ruiskusuuttimien johtosarja, tällä ei ollut mitään (korjaavaa)vaikutusta vikaan. Nokka-akseli on silmämääräisesti ok.
Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynillä -0,42, -0,19, 0,68, -0,05.
Nokka-akselin ajoitus VCDS:n mukaan (Torsion value) 2,5. Tätäkin säädetty välillä -4 - +3, ei vaikutusta vikaan.
Ahtopaineet ajossa VCDS:llä logitettuna ovat ok (pyydetty vastaa toteutunutta).
MAF antaa vedossa (puolilämpimällä koneella, kun on vetoja) > 1045 mg/str, jonka pitäisi käsitykseni mukaan olla riittävä.
Kun vika on päällä ja katselee VCDS:n logeja, on ainoa asia mikä sieltä pistää silmiin se, että "Start Synchronisation" arvo rupeaa pomppimaan. Se mitä itse olen tuosta arvosta netistä lukemalla ymmärtänyt on se, että se näyttää vain viimeisen starttauksen jälkeisen tilan siitä, että onko kampiakselin sekä nokka-akselin asentotunnistimilta saatu oikeat tiedot.
Arvo on 48 kun kone käy ja kukkuu oikein. Arvo rupeaa näyttämään 1, 2, 16, 32 ja 33 kun käy päin mäntyä.
Onko mahdollista, että jännite antureille alkaa pätkiä koneen lämmettyä ja aiheuttaa kuvaillun vian? Miten vianhakua kannattaisi jatkaa?
ongelmana seuraavaa:
Auto: 2008 Octavia 1.9Tdi (BXE-moottori), ajettu 330 tkm.
Auto käy ja kulkee hyvin kylmänä n. 20 min (kunnes jäähdytysnesteen lämpötila on yli 71 astetta VCDS:n mukaan).
Tämän jälkeen alkaa nykimään ja hetken kun vielä ajaa, rupeaa käymään ajaessa kolmella. Tyhjäkäyntiä käy nätisti, vian ollessa päällä ja lähtee aina hyvin käyntiin (myös vian ollessa päällä) Ei jätä vikakoodeja.
Autoon vaihdettu juuri ruiskusuuttimien johtosarja, tällä ei ollut mitään (korjaavaa)vaikutusta vikaan. Nokka-akseli on silmämääräisesti ok.
Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynillä -0,42, -0,19, 0,68, -0,05.
Nokka-akselin ajoitus VCDS:n mukaan (Torsion value) 2,5. Tätäkin säädetty välillä -4 - +3, ei vaikutusta vikaan.
Ahtopaineet ajossa VCDS:llä logitettuna ovat ok (pyydetty vastaa toteutunutta).
MAF antaa vedossa (puolilämpimällä koneella, kun on vetoja) > 1045 mg/str, jonka pitäisi käsitykseni mukaan olla riittävä.
Kun vika on päällä ja katselee VCDS:n logeja, on ainoa asia mikä sieltä pistää silmiin se, että "Start Synchronisation" arvo rupeaa pomppimaan. Se mitä itse olen tuosta arvosta netistä lukemalla ymmärtänyt on se, että se näyttää vain viimeisen starttauksen jälkeisen tilan siitä, että onko kampiakselin sekä nokka-akselin asentotunnistimilta saatu oikeat tiedot.
Arvo on 48 kun kone käy ja kukkuu oikein. Arvo rupeaa näyttämään 1, 2, 16, 32 ja 33 kun käy päin mäntyä.
Onko mahdollista, että jännite antureille alkaa pätkiä koneen lämmettyä ja aiheuttaa kuvaillun vian? Miten vianhakua kannattaisi jatkaa?
Comment