Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI pakokaasun takaisinkierrätys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI pakokaasun takaisinkierrätys

    Audi A5, vm 2011 aj. n. 150 tkm. Keltainen valo palaa aina välillä ja vianluennassa tuli ainakin 30 koodia P040100 eli 'Pakokaasun takaisinkierrätys havaittu riittämätön virtaus'. Missäköhän vika? Korjaamo ei oikein osaa auttaa. N. 1 k€ remontti tehtiin vuosi sitten asiaan liittyen mm. vaihdettiin EGR yms., mutta valo edelleen syttyy ja sammuu. Välillä auto on alkanut myös sammumaan kylmänä liikkeelle lähdettäessä (automaatti).
    Joku sanoi, että moottorin optimointi voisi auttaa? Millä perusteella, se jäi vähän epäselväksi.

  • #2
    Moottorin optimoinnissa tuo egr-laitteiston toiminta voidaan minimoida ohjelmallisesti. Muistan lukeneeni että samanmoista ongelmaa on ollut toisellakin ja lopulta päätyi optimointiin, jossa samalla saatiin lisää voimaa koneeseen ja optiona tuon egr-helevetin toiminta minimoitiin ja ongelmat kaikkosivat.

    Comment


      #3
      Ohjelmalla onnistuu poistaa koko EGR käytöstä. Ei näy katsastuksessa mitenkään.
      myynti@jt-carfix.fi niin voidaan aihetta katsoa tarkemmin. Toki voimme myös korjata ko.vian mutta se luultavasti maksaa enemmän kuin softalla "korjaus".

      Comment


        #4
        Kannattaa katsoa se imuputken ja EGR:n yhdistävä haarakappale, ettei ole muurautunut umpeen.

        Comment


          #5
          Parin viimeisen auton kokemuksella, ihan parin viikon sisään, se putki ei ole gen2 koneessa tukossa. Toki se kannattaa tarkastaa.

          Comment


          • #6
            Niistä menee egr jäähy tukkoon ja silloin kun ecu haluaa että käännetään läppä jäähdytys puolelle niin tulee läpivirtausvika. Omasta exästäni ohitin magneettiventtiilin ja kytkin jatkuvan alipaineen läpälle jollain aina kuuma puoli käytössä. Ecu ei tätä tajua vaikka siinä on lämpöanturi jäähyn jälkeen.

            Comment

            Working...
            X