Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 V6 TDI (110kw) tehot hukassa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 V6 TDI (110kw) tehot hukassa...

    Morjens,

    Viime talvena teki kerran sellaisen tempun että vetoa ei ollut ollenkaan. Nyt sama auto exälle teki sen uudestaan. Autossa on automaattilaatikko ja sehän ei vaihda jos tehoja ei ole.

    Mikähän olisi todennäköisin syy moiseen? Pitäisi saada kuntoon että voi auton myydä ja osituksen tehtyä...

  • #2
    Ilmamäärämittari kenties

    Comment


      #3
      Voipi olla myös ilmavika polttoaineessa. Vanhemmissa voi tulla vuotoja suuttimien välisistä paluuletkuista tai sitten ennen pumppua ei ole takaiskuventtiilejä, riippuu vuosimallista. Ilmamäärämittarikin on aika vahva veikkaus. Tosin yleensä ei hävitä kokonaan tehoja. Rikkinäiset lämpötila-anturit voi kertoa laatikolle koneen olevan kylmä, mutta oireet on vähän erilaiset.

      Comment


      • #4
        Ahtopaineen säätö ei toimi oikein, turbon johdinsiivet jumittaa..? Vikakoodien luku kertois enemmän.

        Comment


        • #5
          Imanmäärmittari MAF!
          Jos huollossa otetaan dignostiikka niin näkyykö
          MAF (kone menee laihalle) epätoiminta siinä???

          Anteeksi nyt vaan, varmaan paljon puhuttu aihe mutta
          omalla ABT:in lastutulla oleva AFB kone, niin tuntuu selvä
          tehopiikki 2100 kierroksen kohdalla muttei kierrä
          niin hyvin kuin aikisemmin kuin aikaisemmin.
          Hytyy 3800 kierroksen kohdalla.
          Vai onko se kyseessä se AFB:n "mörkö" nokkaakselivika??
          Vetää kyllä minun mielestäni hyvn osakaasulla
          5 ja 6 jopa 1200 kiekan kohdilta. "Normikonehan paukuttaisi
          ja jyrisi pienillä kierroksilla vedätettäessä.....
          Mutta jotenkin tuntuu ettää luvatut 180 heppaa on hukassa.

          Comment


          • #6
            Niin, dieselhän ei voi mennä laihalle, koska se toimii suurella ilmaylijäämällä koko ajan.
            Vag-comilla kannattaa tsekata paljonko maf-näyttää ilmamassaksi, kun ottaa vaikka 3. vaihteella pikkukierroksilta kaasupohjassa -lähdön. Se että vika on ollut joskus ja poistunut, ei kyllä sinäänsä viittaa maffiin. Ahtopaineen ohjaus voisi olla yksi tutkittava kohde, ja nuo ahtimen siivet.

            Comment


              #7
              Diagnostiikka ei kerro suoraan mitään MAF:in vikakoodia, ellei sitten ole aivan totaalisen kaput. MAF:in kunnon saa kyllä selville loggaamalla ylös MAF:in mittaamia arvoja eri tilanteissa ja tutkimalla niitä.

              Comment


              • #8
                Tykille vastaukseksi,
                Siis kone ei tunnu samalle enää, ei niinku kierrä
                loppuun asti jo kierättää, ja taphtuu joka keralla.

                Maffi on noin 110 euro, kannataisko lähte siitä
                kuin ei ole VAG COMia tideossa Espoossa??

                Comment


                • #9
                  Tykille vastaukseksi,
                  Siis kone ei tunnu samalle enää, ei niinku kierrä
                  loppuun asti jo kierättää, ja taphtuu joka keralla.

                  Maffi on noin 110 euro, kannataisko lähte siitä
                  kuin ei ole VAG COMia tideossa Espoossa??
                  No kyllä se sitten viittaa maf vikaan. Kun maf antaa virheellistä tietoa koneeseen menevästä ilmamassasta (ilmoittaa arvon eculle alakanttiin), niin ei ecu anna tietysti täyttä karttaa syötön osalta.
                  Kun taas kone ei saa syöttöä, niin tyypillinen oire on juurikin tuo tunne ettei kone jaksa kunnolla kiertää. Monesti ahtopaine voi olla silti ecun pyytämässä arvossa, ja näyttää vag-comilla ihan normaali lukemia.

                  Comment


                  • #10
                    Mietin vielä MAF:in vaihtoa ja
                    tuli muuten vielä mieleen yksi asia.

                    Kunolla poljettaessa isommilla vaihteilla niin kone ei savuta mustaa...
                    Elikkä tiisseli joka ei pölläyttele, miten on mahdollista???

                    Kokemuksia???

                    Comment


                      #11
                      Helpoin ja halvin remontti on varmasti vaihtaa se MAF. Se kestää kuitenkin vain max 100 tkm.

                      6-kone ei savuta, paitsi jos putkistoon on kerääntynyt nokea pitkän maantieajelun tuloksena.

                      Lastutus AFB:lla (omien kokemusteni mukaan) aiheuttaa omituista käyttäytymistä kiihdyttäessä. Ahtopainekäyrä on aika "seko", josta suoraan kyllä näkee mistä omituinen käyttäytyminen johtuu.
                      Niinpä se lastutus sitten aikoinaan purettiin pois. Itselläni ahtopaineessa oli kuoppa jossain 2000:n jälkeen, sitä ennen se nousi noin 2 bar:iin ja putosi sitten ja lopulta nousi taas ylös. Tuloksena siis auto, jonka kiihtyvyyttä oli mahdoton ennustaa, eli ohittaessa pystyi sitten vaan arvailemaan, että mennäänkö vai eikö mennä.

                      Comment


                      • #12
                        Oliskohan sulla käyny niin, että kun se 2bar tuli täyteen, niin kone päätti että nyt on vähän liikaa ahtoja ja pudotti pois niitä ja sit ku tarpeeks putos niin alko taas ahtamaan.

                        Comment

                        Working...
                        X