Oireet; Matkalla pysähdys,jolloin hehkun valo alkoi vilkkumaan.Samuutuksen jälkeen uudelleen startatessa valo poissa ja auto liikkeelle.Hetkenpäästä vilkkui taas ja vauhti hyytyi lähes kokonaan,noin kolmeenkymppiin,sitten hehkunvilkkuminen loppui ja taas normivauhdit.Tätä jatkui noin 150 km, että pääsi kotiin. Vikakoodit ilmoitti EGR venttiili viaksi,josta oli mennyt hammasrattaasta hampaita.Saksasta uusi EGR venttiili sekä sammutusläppä josta tiiviste pullahtanut ulos ja oli öljyä täynnä.Samalla vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu.Tästä alkoi uudet oireet.Vaihdon jälkeen startatessa ei kännistynyt kunnolla, ryki ja yski sekä päästi tosi pilven harmaata savua.Uudetkaan starttiyritykset eivät käynnistänyt. Pari kertaa useasta yrityksestä kävi hetken kuin normaalisti ja sammui sitten,eikä enää lähde edes yrittämään.Voiko jakopää tehdä moisen jos on vaikka hampaan verran pielessä.Ei kyllä pitäis, koska merkit kohdallaan. Oisko viisaimmilla jotain neuvoa mistä tutkiskella. Auto a6 2.0 tdi 103kw 2008 BRE koneella
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI EI KÄYNNISTY
Collapse
X
-
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 03G 906 016 MF HW: 03G 906 016 MF
Component: R4 2,0L EDC G000CG 1142
Revision: --H06--- Serial number:
Coding: 0002076
Shop #: WSC 67008 205 09983
VCID: 73DDE00B125EECDC2A-8026
2 Faults Found:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 000 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 189 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.41 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
006215 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 350203 km
Time Indication: 0
Date: 2007.05.16
Time: 12:01:28
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.70 V
Bin. Bits: 00101011
Torque: 0.0 Nm
Bin. Bits: 00000100
Readiness: 0 0 0 1 1
Tämmöistä näytti vikakoodit,ei näytä muuta.
Comment
-
Haettu korjaamolta hinaten kotipihaan. Käynnistetty. Ei kuulunut rohinoita ja kävi siistillä äänellä niinkuin ennenkin. Ei karkeaa ääntä niinkuin huollossa sanottiin. Jonkunaikaa kävi ilman savutusta, mutta sitten alkoi savuttaan aivankuin ois ollut savukone perässä. Vikakoodit luettu ja ilmoittaa EGR venttiili. Voisiko uusittu venttiili olla viallinen jo valmiiksi? Oisko mitään ehdotuksia!
Comment
-
Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL!
Control Module Part Number: 03G 906 016 MF HW: 03G 906 016 MF
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000CG 1142
Software Coding: 0002076
Work Shop Code: WSC 67008 205 09983
VCID: 73DDE00B125EECDC2A-8026
1 Fault Found:
001027 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 350243 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.30
Time: 12:14:23
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 84.4 %
Voltage: 13.60 V
Mass Air / Rev.: 510.0 mg/str
Duty Cycle: 0.0 %
Bin. Bits: 00000000
Readiness: 0 0 1 1 1
Tällainen on nyt vikakoodi. Oisko neuvoja?
Comment
-
-
Koodit nollattu, mutta tulee hetkenpäästä uudelleen,kun starttaa koneen.
Lähtee kyllä kulkemaan normaalisti, vaikka hehkunvalo vilkkuu,mutta kun pysähtyy ja lähtee uudelleen, ei kiihdykkään kuin hitaasti.Kun tulee lisää vauhtia, lähtee taas kulkemaan normaalisti. Kun hiljentää vauhtia ja kiihdyttää, sama toistuu.
Comment
-
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 016 MF HW: 03G 906 016 MF
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000CG 1142
Software Coding: 0002076
Work Shop Code: WSC 67008 205 09983
VCID: 73DDE00B125EECDC2A-8026
1 Fault Found:
001027 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 350243 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.30
Time: 17:21:12
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 84.4 %
Voltage: 13.30 V
Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str
Duty Cycle: 0.0 %
Bin. Bits: 00000000
Tämmöinen tuli myös.
Kun on kaksi Egr toimintaa. Toinen Egr jäähdytin (N18) ja se sähköinen (N75). Jos oikein ymmärsin tuo viittais tuohon jäähdyttimeen?Viimeksi muokannut okkim; 31.7.2018, 11:18. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa edellistä.
Comment
-
Varmaan tsekkasit jo Ross-Techin sepustuksen tuolle?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P0403/001027
16787/P0403/001027 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18): Malfunction
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Rough Idle Speed and/or Engine stalling
Loss of Power
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) Check Measuring Value Blocks (MVB)
VCDS:llä vois varmaan tsekata onko EGR'ssä elämää.
Comment
Comment