Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 tdi käynnistys ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    a6 tdi käynnistys ongelmat

    elikkä kylmänä ei oikee hyvin lähe käyntiin,tai jos seisoo jonkun aikaa.voisiko olla jossain joku ilma vuoto vai mikä?

  • #2
    Tarkista / tarkistuta pumpun ajoitus.

    Comment


    • #3
      Pumpun putket/letkut voi vetää ilmaa pumppuun,tarkista liitokset.

      Comment


        #4
        Suuttimien väliset ylivuotoletkut (kumiset) on haperot, osta uutta letkua merkkarilta.
        Omaani laitettiin lisäksi pari takaiskuventtiiliä lisää, riippuu (vuosi)mallista onko niitä pumpulle tulevissa letkuissa jo olemassa.

        Comment


          #5
          elikkä... Käynnistys ongelmat palasivat. Aikasemmi ongelma hävis ku säädätin ruiskutus hetken kohalleen. Nyt on alkanu sama ongelma ilmestyy uudestaan,muuttuuko se ruiskutus-hetki itestää vai mikä on vikana. se on kuiteki 60? ku käy säätämässä hetket kohilleen. Onko jollai tietoo/vinkkejä asian korjaamiseen?

          Comment


            #6
            Nyt pitäisi alkaa hälytyskellot soimaan. Jos ajoitus elää, ei se voi kovin monesta syystä johtua. Nokkaremmin alapyörä voi olla pettämässä.

            Comment


            • #7
              Mitenkäs tuo ajoitus ongelma näkyy muilla?

              Täällä on sellaista riesaa, että AKE konetta saa sahata käyntiin muutaman sekunnin "taskulämpimänä".
              Jos kone on seisonut kunnolla vaikkapa yön yli nollakelissä eli hehku on mukana tai jos sitten kone
              on kunnolla lämmin kaikki on kunnossa. Mutta, jos kone on tuollainnen kädenlämmin tai vähän
              viileämpi, niin saa hinkata tosiaan hetken.

              Eli kannattaako tuo viedä ajoituksensäätöön, vai mikä neuvoksi?
              Tuo riesa alkoi alkusyksystä sillä, että suutinneulan nousuanturi petti (tuosta on juttua toisaalla).
              Anturi on nyt vaihdettu ja pitäisi pelaaman, eikä ainakaan mitään vikakoodeja ole enää näkymyt.

              Comment


                #8
                ihan samalla tavalla oireilee toi mun auto. Hehkut jos tulee mukaa ni lähtee hyvin käyntiin ja samate ku kone on lämmin, mut jos vähä pitempää seisoo et kone jäähtyy vähä mut hehkut ei vielä lähe mukaa ni sahata saa välillä pitkäänki. Itellä ainaki on ihan sokka siel ala pääs et ei pitäs luistaa mihinkä...

                Comment


                • #9
                  JaaHas tämä 2.5 TDI käynnistysongelma taitaakin olla lähes FAQ asiaa
                  Tuolla on aiheesta pitkä thredi:
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...hlight=2+5+tdi

                  Eli tämä nyt haiskahtaisi sitten siltä, että hipsitään kyselemääm merkkihuollosta
                  ruiskutuksen perusajoituksen säätöä. Onkos raadilla käsitytä tuon homman
                  kustannuksista ? Olen aijemmin tuota kysellyt kertaalleen yhdestä paikasta,
                  mutta puhuivat ainakin puolenpäivän työstä.. Remmikotelot auki ja silleen..Huh.

                  Nyt sitten jossain täälä puhuttiin jostain 66:- Eur hommasta ???! Sotkenko
                  kenties kaksi eri asiaa ?

                  Vai onko tuo mahdollista jopa "kotikonstein" jos ja kun VAG-COM löytyy

                  Comment


                    #10
                    Ja täällä puhutaan nyt ilmeisesti kahden kovin eri moottorin ongelmista, ainoa yhteneväisyys on iskutilavuus 2.5. Pari tuntia varaisin aikaa ajoituksen säätöön molemmissa tapauksissa, V6:ssa vähän ahtaampaa.

                    Comment


                      #11
                      Taitaa useimmat käynnistysvaikeudet liittyä R5 2.5TDI eli AAT (115hv) ja AEL (140hv) koneisiin. Niitä löytyy vuosilta 94-96 A6:sta. AAT konetta on myös ollu 91-94 100:ssa (C4).

                      Ongelmaa kannattaa lähteä hakemaan yleensä seuraavista paikoista:
                      - Ajoitus
                      - Hehkut
                      - Suuttimet
                      - Polttoaineen suodatin

                      Comment


                        #12
                        ite käytin paikallises diesel huollos ja ne laitto piuhat kiinni ja kattovat ajotuksen koneen ollessa käynnissä. Kone puhuksiin ja pumpun puolelta löysäsivät nokka-akselin rissan ja silmä määräsesti käänsivät ajotusta. Pultti kiinni ja auto käyntiin... tunnin homma tais olla. Ja hintaa oli joku 60?.
                        hehkut on vaihdettu 2005
                        suodatin 3kk sitte
                        ajotus joku n.3kk sitte
                        suuttimista ei oo mitää tietoo

                        Tänää sai taas sahata jonku aikaa enne ku suostu lähtemää käyntii. ((!)) sytty tauluun (varottaa akun jännitteestä kuulemma). Eli pitäskö se nyt ottaa suuttimet käsittelyy vai mistäköhä sitä vikaa vois ettiä? Voiko se ajotus muuttua tos 3kk aikana nii paljo? Isä ukolla on samanlaisia ongelmia AAT koneessa. Itelläni toi on AEL kone.

                        Comment


                          #13
                          Ilmavuoto polttoaine linjassa saattaa aiheuttaa tämän. Ei edes vuoda ulospäin, ei selviä koeponnistamalla. Kokeile pysäköidä auto niin että perä on selkeästi keulaa ylempänä. Näin Dieseli ei valu tankkiin päin niin helposti, jos oireet vähenevät niin vika tosiaan saattaa olla ilma vuodossa.
                          Muutamaan tällaiseen törmännyt, tosin eri merkissä.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmavuoto pottoainelinjassa on varmastikkin ehkä yleisin syy noihin käynnistys ongelmiin,
                            mutta jos kone käynnistyy toistuvasti moitteetta sitten kun se on vaan seissyt riittävän pitkään ja
                            jäähtynyt, niin vika on luultavasti muualla. Eipä se lisä odottelu sitä sisäänmennyttä ilmaa pitäisi
                            minnekkään häivyttää.

                            Comment


                              #15
                              Tein omaan autoon sellasen ratkasun et saa käyntiin taskulämpimänäkin.
                              En tiie oks siitä haittaa mut toimii ainaki. Eli katkasin lämpötila anturin johon poikki ja laitoin väliin ovikatkasijan(eli painettuna ollessa virta ei mee läpi). Nappi on kojelaudassa,toisella kädellä painan napista ja toisella käännän virrat päälle,auto haistelee et on niin kylmä et pitää hehkuttaa,vaik normaalisti ei hehkuta. Kun napista ei paina ni toimii normaalisti,kai en tiie sit onko vastus muuttunu miten ja onko siitä mitää haittaa. Tähän asti lähteny hyvin käyntii ilman pitempiä sahauksia. Akun ostoki lykkäänty ainaki joksikin aikaa.

                              Comment

                              Working...
                              X