Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 TDI AEL kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 TDI AEL kulutus

    Missä lukemissa teillä on pyörinyt kulutus? Itse ajelin matka-ajoa 5,5 litraa/100 km ja sekalaista 6,7l/100km. Onko normaali vai pitäisikö olla vielä pienempi? Ilmastointi on ollut kokoajan päällä.

    Kylmänä kun käynnistää, joutuu jonkin aikaa sahaamaan että lähtee käyntiin. Joskus hörähtää ja sammuu heti, toisella käyntiin. Lämpimänä lähtee heti. Olisko syytä pumppu ajoittaa.

    Minkähän hintainen tuo pumpun ajoitus on?

  • #2
    Kannattaa ajoittaa, eikä ole mikään tyyris operaatio edes merkkiliikkeessä.
    Oma AAT meni suurinpiirtein samoihin lukemiin.

    Comment


    • #3
      Jos hehkut ok ja silti joudut sahaamaan on vika pumpun ajoituksessa.

      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ulutustutkimus

      Comment


      • #4
        Eipä noista hehkuista tiedä. Auto on ollut minulla vasta kuukauden. Eikös tuon ajoituksen voi kuitenkin tarkistaa vikamuistista? Voishan hehkutkin vaihdella niin olis ite ajantasalla...

        Mitenkäs tuo hehkujen vaihto? Joutuuko purkamaan jotain että saa vaihdetuksi, vai onnistuuko ihan "tuosta vaan"? Näky olevan Motonetissä 11,5 eur/kpl. Onko Motonetin hehkut hyvät vai onko niillä mitään eroja?

        Comment


          #5
          AEL:n hehkut on tosi helppo vaihtaa. Muovi pois moottorin päältä ja siinä ne näkyykin. Muistaakseni pitkällä 10mm hylsyllä otin irti.

          Comment


          • #6
            Kiitokset!

            Muistan kerran kaverin V70 Volvoon vaihtaneeni hehkut. Oli aika tuskallista. 4 tuntia siinä meni kun ei viitsinyt purkaa tavaraa edestä pois.

            Comment


              #7
              Joo, mulla tuntuu menevän sekalaisessa matka-ajossa (ei alinopeutta tai muuta hissuttelua) kesäaikaan n. 5,2-5,6l/100km vakionopeussäädintä käyttäen. Korkein tankillisen keskikulutus on ollut 6,8l/100km, ja se piti sisällään suurimmaksi osaksi kaupunkiajoa talviaikaan. Tämä siis kuusivaihteisella laatikolla.

              Comment


              • #8
                Kyllä tuo kuullostaa siltä että tuo pumppu kannattaa ajoittaa... Kuusivaihteinen loota on tuossakin. Oletteko ajaneet 80km/h myös kutosella? Vai joko siinä kannattaa vaihtaa vitoselle? Ei ole ajotietokonetta tuossa niin ei oikein voi sen kautta seurailla millä vaihteella on järkevä ajella milloinkin. Kaikki edelliset ovat olleet pensa-autoja. Kyllä täytyy sanoa että onhan tässä mahtava vääntö... :)

                Comment


                  #9
                  Mulla oli pumpun ajoitus pari vuotta sitten myöhäisellä (=käynnistysongelmia), mutta kulutus oli käytännössä sama kuin nykyäänkin. Tasamaastossa tulee ajeltua 80km/h kutosellakin, mutta mäkisessä maastossa vitosella. Kutosellakin tuntuisi menevän, mutta jotenkin tuntuu turvallisemmalta käyttää vitosta. Kutosella kulutus on luonnollisesti pienin tasaisessa maastossa 80km/h vauhdissakin, mutta vääntöalueen alapuolella ajaminen mäkisessä maastossa nostaa kulutusta.

                  Comment


                  • #10
                    Miten hehkut sitten vaikuttaa kulutukseen? Vai vaikuttaako?

                    Comment


                      #11
                      80 tkm ajanu tolla ja kulutus pyörii tuossa 7 litran pintaan. ajo on pääasiassa moottoritietä ja kaupunkia. matka-ajossa menee 6 litran hujakoille. kaasujalka ku on melkosen raskaan sorttinen. ilmastointi aina päällä.

                      viki81: vaihda hehkut ja tarkistuta pumpun ajoitus. sen jälkeen lähtee kyllä pitäis lähteä kunnolla käyntiin. mä laitoin Berun hehkut viime talvena ja hyvin on toiminut.

                      Comment


                      • #12
                        Mitenkäs jos hehkut on vanhat, niin pitäisikö hehkun merkkivalo palaa kauemmin? Vai palaako se aina tietyn ajan. Meinaan se palaa vain sekunnin...

                        Comment


                          #13
                          Näillä keleillä hehkuja ei käytetä ollenkaan, eli se hehkuvalo vain "välähtää" kun virrat laitetaan päälle. Jos näillä keleillä on käynnistysongelmia, niin se ei johdu hehkuista. Hehkuvalon palamisaika riippuu siitä mitä hehkuanturista (ylävesiletkussa) tulee ulos.

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=4831

                          Comment


                          • #14
                            Onko kellään hyviä vinkkejä, missä kannattaa täällä Mäntsälän suunnalla käyttää tuota diesel pumppua ajoittelemassa? Jottei vain tekis hukkareissua mihinkään nyrkkipajalle.

                            Comment


                              #15
                              Tässä vielä referenssikulutuslukemat manuaalista. Oman auton tapauksessa lukemat tuntuvat pitävän aika hyvin kutinsa. Yhdistin tuohon kuvaan bensamallienkin tiedot.

                              http://www.netikka.net/irk/kulkine/A...kulutukset.jpg

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on pumppu ajoitettu. Sanoivat jonkun arvon olleen 0,7 ja olivat sen säätäneet arvoon 0,3. Kuulemma aika paljon oli pielessä. Itse en nuista arvoista niin tiedä...

                                Hyvä palvelu oli. Lukivat vikamuistinkin samaan hintaan kun kerran oli piuhat paikallaan.

                                Vääntö alakierroksilla parani huomattavasti. Kylmä käynnistystä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta lämpimänäkin tuntuu lähtevän paljon paremmin. Ei tarvi kuin avainta vähän näyttää.

                                Hehkut on vieläkin vaihtamatta, katsotaan sitten talvella niitä jos tarvii.

                                Comment

                                Working...
                                X