Tein oman topikin kun aihe käsittelee montaa eri asiaa.
Auto 2.5TDI v6 a6 2002 ajettu 340000km automaatti
Ongelma, moottoritiellä tuntuu että auto olisi pykälää möreämpi kiihdyttäessä tai lähinnä kaasua painaessa, onko putkessa reikä ainut syy tähän ?
jokatapauksessa D asennossa ajaessa 6 vaihdetta ei enään tuttuun tyyliin vaihdu kuten ennen, sitten ku laittaa käsivalinnan päälle ja siirtää 6 vaihteelle, tuntuu ettei auto jaksa kiihtyä 100km/h vauhdista enään kuten ennen.
Onko vika kytkimessä tai vaihdelaatikossa ? kuitenkin auto kiihtyy kuten pitää pienemmillä vaihteilla eikä laatikko rutise tms.
Kierrokset hummaa hiukan ja tämä tapahtui jo ennen jakopääremonttia, johtuuko ilmamassamittarista ? voiko yllä olevat syyt johtua myös ilmamassamittarista joka on viallinen ? puhdistin mittarin tänään eikkä ollu vaikutusta.
Sitten loppuun, jarrut on kaikki lukossa, kahdessa jarrupalassa enään pelkkä metalli jäljellä ja hirvee tuoksu ja ääni jarruista kun pysähtyy tai ajaa. Menee vaihtoon huomenna mutta voiko jarrut aiheuttaa 6 vaihteella auton huonon kiihtyvyyden ?
Onko ideoita mistä kohtaa lähtee korjaamaan ensimmäisenä ? ilmamassamittari ?
kone myös ääntää sellasta "hummaus" ääntä kun kierroksien mukaan kierrokset liikkuu 80-180rpm välillä joten ei hirveen suuresti, ei silti normaalin tasainen.
Vielä viimein ääni, kylmänä koneesta kuuluu sellainen trrrr suriseva ääni, ilmastoinnin tuuletin on rikki, voiko ääni kuulua tästä kylmänä ? lämpimänä kyseistä ääntä ei enään ole. Enkä ole paikantanut tarkempaa sijaintia.
Kone on myös alkanut tekemään satunaisesti niin että käynnistyksessä joutuu pyörittämään starttia pitempään tai jopa käynnistämään auton 2 kertaa ennen kuin auto käynnistyy ja silloinkin ehkä jotenkin vaivalloisesti. Tämä vika tuli kuin auto oli auringossa 4 tuntia putkeen muuten kylmänä koneena.
Sekava setti mutta lähdetään purkamaan vikoja vika kerralta että saadaan auto kuntoon.
ps. miten auto käyttäytyy kiihdyttäessä isoimmalla vaihteella jos EGR venttiili on menossa tukkoon ?
pss. voiko kaikki johtua ilmamassamittarista pelkästään ?
Vaihdettua osaa, täydellinen jakopää 800km takaperin + moottorin suodatin, jarruongelmaa ja kierroksien hummaamista lukuunottamatta viat on tulleet 50km takaperin
Alotetaan projekti ilmamassamittarista jos ei muuta tule esiin, mutten tajua mikä mulla on oikea osanumero. En löydä googlesta vastaavalla koodilla olevaa, osaako joku auttaa ?
laitan kuvan paikallaan olevastat ilmamassamittarista, vaatiiko ilmamassamittarin vaihdon kokonaisuudessaan vai riittääkö pelkkä ilmamäärämittari jos kotelo on muuten ehjä ?
Kuva: https://imgur.com/a/CwWQU1E
Auto 2.5TDI v6 a6 2002 ajettu 340000km automaatti
Ongelma, moottoritiellä tuntuu että auto olisi pykälää möreämpi kiihdyttäessä tai lähinnä kaasua painaessa, onko putkessa reikä ainut syy tähän ?
jokatapauksessa D asennossa ajaessa 6 vaihdetta ei enään tuttuun tyyliin vaihdu kuten ennen, sitten ku laittaa käsivalinnan päälle ja siirtää 6 vaihteelle, tuntuu ettei auto jaksa kiihtyä 100km/h vauhdista enään kuten ennen.
Onko vika kytkimessä tai vaihdelaatikossa ? kuitenkin auto kiihtyy kuten pitää pienemmillä vaihteilla eikä laatikko rutise tms.
Kierrokset hummaa hiukan ja tämä tapahtui jo ennen jakopääremonttia, johtuuko ilmamassamittarista ? voiko yllä olevat syyt johtua myös ilmamassamittarista joka on viallinen ? puhdistin mittarin tänään eikkä ollu vaikutusta.
Sitten loppuun, jarrut on kaikki lukossa, kahdessa jarrupalassa enään pelkkä metalli jäljellä ja hirvee tuoksu ja ääni jarruista kun pysähtyy tai ajaa. Menee vaihtoon huomenna mutta voiko jarrut aiheuttaa 6 vaihteella auton huonon kiihtyvyyden ?
Onko ideoita mistä kohtaa lähtee korjaamaan ensimmäisenä ? ilmamassamittari ?
kone myös ääntää sellasta "hummaus" ääntä kun kierroksien mukaan kierrokset liikkuu 80-180rpm välillä joten ei hirveen suuresti, ei silti normaalin tasainen.
Vielä viimein ääni, kylmänä koneesta kuuluu sellainen trrrr suriseva ääni, ilmastoinnin tuuletin on rikki, voiko ääni kuulua tästä kylmänä ? lämpimänä kyseistä ääntä ei enään ole. Enkä ole paikantanut tarkempaa sijaintia.
Kone on myös alkanut tekemään satunaisesti niin että käynnistyksessä joutuu pyörittämään starttia pitempään tai jopa käynnistämään auton 2 kertaa ennen kuin auto käynnistyy ja silloinkin ehkä jotenkin vaivalloisesti. Tämä vika tuli kuin auto oli auringossa 4 tuntia putkeen muuten kylmänä koneena.
Sekava setti mutta lähdetään purkamaan vikoja vika kerralta että saadaan auto kuntoon.
ps. miten auto käyttäytyy kiihdyttäessä isoimmalla vaihteella jos EGR venttiili on menossa tukkoon ?
pss. voiko kaikki johtua ilmamassamittarista pelkästään ?
Vaihdettua osaa, täydellinen jakopää 800km takaperin + moottorin suodatin, jarruongelmaa ja kierroksien hummaamista lukuunottamatta viat on tulleet 50km takaperin
Alotetaan projekti ilmamassamittarista jos ei muuta tule esiin, mutten tajua mikä mulla on oikea osanumero. En löydä googlesta vastaavalla koodilla olevaa, osaako joku auttaa ?
laitan kuvan paikallaan olevastat ilmamassamittarista, vaatiiko ilmamassamittarin vaihdon kokonaisuudessaan vai riittääkö pelkkä ilmamäärämittari jos kotelo on muuten ehjä ?
Kuva: https://imgur.com/a/CwWQU1E
Comment