Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DPF mahdollisesti tukossa, hajoaako turbo?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • DPF mahdollisesti tukossa, hajoaako turbo?

    Ongelmani on seuraavanlaatuinen: Turbon laakeririkko jonka seurauksena öljyt putkeen ja pihalle.
    Seurauksena tästä pakolämpötilan anturit 3 ja 4 ovat oikosulussa/ vikatilassa/ öljytöhkää täynnä ja tästä syystä DPF ei suostu regeneroitumaan.

    Pystyykö noita antureita putsaamaan fyysisesti teräsharjalla tai jollain vai ovatko kuinka hienoa tekniikkaa?

    Ajatuksissa olisi lastuttaa auto nyt uuden turbon myötä, mutta rikkooko mahdollisesti myös öljystä tukkeutunut DPF uuden turbon?
    Tällä hetkellä ei ole mahdollista tehdä lastutusta ja DPF poistoa samalla kertaa, joten kummasta kannattaisi aloittaa ensin tehoa vai tyhjä DPF?

  • #2
    Vois vielä onnistua tällä Wurth:n DPF-cleanerilla. Tästä juuri Hannun kans puhuttiin, että
    ko. tuotteesta oli hyviä kokemuksia.

    Eli siis tismeempää ohjelmaa + cleaneri olis mun ehdotus.

    Ja tuossa vielä Hannun tiedot niin voit soittaa ja kysyä. http://www.tdituning.fi/

    Comment


    • #3
      Miksi dpf poisto ja lastutus samalla kertaa ei onnistu? Maksat kaksi kertaa lastutuksen jos teet eri kerralla. Ainakin paja missä olen autoni lastuttanut on hinta ollut aina sama vaikka kerralla poistettaisiin myös egr käytöstä.

      Comment


        #4
        Kuinka tukossa se DPF on? Tukkonen putki vaikuttaa tietysti tehoihin, mutta ei se turboa riko sinällään. Tuskin haluat ajella autolla, joka ei liiku mihinkään.
        Anturit varmaan on putsattavissa.
        Lastutus kannattaa tehdä vasta sitten kun anturit, DFP yms on vähintään normikuosissa. Olen antanut ymmärtää, että vakiokonetta softatessa ns "normisoftalla" tuo DPF ei haittaa juuri mitään. Sen putsaus on myös ilmeisesti mahdollista, mutta eipä ole kokemusta.

        Comment


        • #5
          Auto käyntikunnossa tällähetkellä. Kävin pikkulenkin heittämässä ja koneen lämmettyä rajumpia kiihdytyksiä ja muutenkin kovempaa käyttöä. Auto muuttui pirteämmäksi ja pakokaasun ylimääräiset sävyt ja hajut olivat kadonneet kun pihalle pääsin. Anturit täytyi laittaa tilaukseen kun ei niistä eläviä saanut ainakaan näillä näkymin. Testiä jatketaan kunhan saksanpoika kiikuttaa anturit kotiovelle.

          Comment

          Working...
          X