Eli kyseessä A4 b8 2.0tdi CAGA-moottorilla (240tkm rullattu). Kyseinen kulkine on syksystä asti tyhjäkäynnillä tärisyttänyt/ravistanut. Alussa ongelma ilmeni lämpimillä ilmoilla ja moottorilla, ei koskaan kylmällä moottorilla. Nyt on alkanut tuntua, että ei ole enää väliä onko kylmä kone tai ilma kuten tälläkin hetkellä on vaan tärinä alkaa olla säännöllistä. Tärinä loppuu kun nostaa hieman kierroksia (kierrosluku mittari seilaa vähän jos tämä tieto nyt jotain auttaa), ja ajonaikana en ole koskaan huomannut mitään normaalista poikkeavaa.
Vikakoodeja ei löydy. Kaksoismassaa en jaksa uskoa ongelmaksi, ei pidä mitään ääntäkään. Foorumeilta en ole löytänyt mitään mikä auttaisi ongelmaan, lähinnä ongelmia samanlaisia on löytynyt vaan ratkaisua eivät ole viitsineet kirjoittaa kaikkien nähtäväksi (MAP-anturia muistaakseni epäilivät joissain yhteydessä ongelman syyksi). Maffin johdon olen kerran kokeillut irroittaa ja tyhjäkäynti muuttui rumemmaksi vain, suuttimien johtoja olen kokeillut irti käyttää (auton ollessa sammuksissa, jos olisi huono kontakti) vaan ei tuntunut vaikuttavan.
Liitteenä on muutama kuva VCDS luettuna tyhjäkäynnillä ollessa ja ongelman ollessa päällä. Tuota imuilman lämpötilaa mietin, että voisiko olla siinä vikaa, keula on kyllä tukossa (nostaisiko tämä niin paljon imuilman lämpötilaa, ulkona oli kuitenkin -7 astetta tuolloin?). Tai ovatko nuo suuttimien arvot kuten kuuluisi (netistä jostain löysin, että jos luvut ovat lähellä tai yli 2mg/strk on syytä alkaa epäillä suuttimia)?
Vikakoodeja ei löydy. Kaksoismassaa en jaksa uskoa ongelmaksi, ei pidä mitään ääntäkään. Foorumeilta en ole löytänyt mitään mikä auttaisi ongelmaan, lähinnä ongelmia samanlaisia on löytynyt vaan ratkaisua eivät ole viitsineet kirjoittaa kaikkien nähtäväksi (MAP-anturia muistaakseni epäilivät joissain yhteydessä ongelman syyksi). Maffin johdon olen kerran kokeillut irroittaa ja tyhjäkäynti muuttui rumemmaksi vain, suuttimien johtoja olen kokeillut irti käyttää (auton ollessa sammuksissa, jos olisi huono kontakti) vaan ei tuntunut vaikuttavan.
Liitteenä on muutama kuva VCDS luettuna tyhjäkäynnillä ollessa ja ongelman ollessa päällä. Tuota imuilman lämpötilaa mietin, että voisiko olla siinä vikaa, keula on kyllä tukossa (nostaisiko tämä niin paljon imuilman lämpötilaa, ulkona oli kuitenkin -7 astetta tuolloin?). Tai ovatko nuo suuttimien arvot kuten kuuluisi (netistä jostain löysin, että jos luvut ovat lähellä tai yli 2mg/strk on syytä alkaa epäillä suuttimia)?
Comment