Olisikohan teillä tullut vastaavaa tapausta vastaan tai olisiko ideoita missä vika voisi olla?
Perheen kakkosauto on Mitsu Outlander, VAG BSY koneella joka on tietääkseni sama kuin mm. Audeissa (eri koodilla). Nyt tuosta on tehot kateissa.
Auto on ajokunnossa mutta aika suuri osa tehoista on kateista. Auto lähtee hyvin käyntiin ja käy lämpimänä hyvin. Auto ei savuta. Kierrokset eivät kuitenkaan nouse kovin nopeasti varsinkaan kun kone on kylmä. Kun kone lämpenee noin puoli minuuttia se alkaa reagoimaan kaasuun hieman paremmin. Ajossa kiihdytys esim 80km/h kestää kauan. Vikakoodeja ei tule eikä auto mene ns. limp modeen vaan on koko ajan tehoton. Lisäksi ajotietokone näyttää kokoajan kulutukseksi vähintään 12 litraa/100km, kun todellinen mitattu kulutus on noin 7l/100. Ajotietokoneen väärä näyttämä on alkanut samalla kun tehottomuuskin.
Autoon on jo vaihdettu osia ja tarkastettu monia kohteita:
Vaihdettu
Ilmamassamittari (Bosch)
Ahtopaineanturi (sis. lämpötila-anturin joka näytti alkuperäisessä väärää lukemaa) (Facet)
Polttoaineen lämpötila-anturi
Ilmansuodatin
Polttoainesuodatin
Alipaineen jakolaatikko (käytetty osa)
Tarkastettu
Ei ahtopainevuotoja
Ei alipainevuotoja
VNT kara liikkuu tyhjäkäynnillä rajoitinta vasten josta liikkuu kierroksien noustessa. Paikallaan kierrätettäessä kara liikkuu kun kierroksia nostetaan
Ahtopaineet näyttävät nousevan ajossa normaalisti
Ei öljyä PA-suodattimessa
Moottoriöljy ei lisäänny eikä haise dieseliltä
Ei öljyä ahtoputkissa (paljoa)
Nostopumppu nostaa dieseliä
Paluulinjassa ei ilmaa
Tandempumpum paineet: tyhjäk. noin 3bar, 3000 noin 10 bar, 4000 noin 12bar
EGR kokeiltu tulpata
Kokeiltu ajaa kaasuläpän johto irti
Kokeiltu ajaa ilmamassamittarin johto irti
Suuttimet ultraäänipesty
Suuttimet säädetty
Jako tarkastettu lukitustyökaluilla
Pakoputken pantaliitos avattu turbon jälkeen jolloin ei vaikutusta tehoihin (tuskin siis pakoputki tukossa)
VCDS:stä ei ole apua kun sillä ei näköjään pääse Mitsuun käsiksi.
Kiitos
Perheen kakkosauto on Mitsu Outlander, VAG BSY koneella joka on tietääkseni sama kuin mm. Audeissa (eri koodilla). Nyt tuosta on tehot kateissa.
Auto on ajokunnossa mutta aika suuri osa tehoista on kateista. Auto lähtee hyvin käyntiin ja käy lämpimänä hyvin. Auto ei savuta. Kierrokset eivät kuitenkaan nouse kovin nopeasti varsinkaan kun kone on kylmä. Kun kone lämpenee noin puoli minuuttia se alkaa reagoimaan kaasuun hieman paremmin. Ajossa kiihdytys esim 80km/h kestää kauan. Vikakoodeja ei tule eikä auto mene ns. limp modeen vaan on koko ajan tehoton. Lisäksi ajotietokone näyttää kokoajan kulutukseksi vähintään 12 litraa/100km, kun todellinen mitattu kulutus on noin 7l/100. Ajotietokoneen väärä näyttämä on alkanut samalla kun tehottomuuskin.
Autoon on jo vaihdettu osia ja tarkastettu monia kohteita:
Vaihdettu
Ilmamassamittari (Bosch)
Ahtopaineanturi (sis. lämpötila-anturin joka näytti alkuperäisessä väärää lukemaa) (Facet)
Polttoaineen lämpötila-anturi
Ilmansuodatin
Polttoainesuodatin
Alipaineen jakolaatikko (käytetty osa)
Tarkastettu
Ei ahtopainevuotoja
Ei alipainevuotoja
VNT kara liikkuu tyhjäkäynnillä rajoitinta vasten josta liikkuu kierroksien noustessa. Paikallaan kierrätettäessä kara liikkuu kun kierroksia nostetaan
Ahtopaineet näyttävät nousevan ajossa normaalisti
Ei öljyä PA-suodattimessa
Moottoriöljy ei lisäänny eikä haise dieseliltä
Ei öljyä ahtoputkissa (paljoa)
Nostopumppu nostaa dieseliä
Paluulinjassa ei ilmaa
Tandempumpum paineet: tyhjäk. noin 3bar, 3000 noin 10 bar, 4000 noin 12bar
EGR kokeiltu tulpata
Kokeiltu ajaa kaasuläpän johto irti
Kokeiltu ajaa ilmamassamittarin johto irti
Suuttimet ultraäänipesty
Suuttimet säädetty
Jako tarkastettu lukitustyökaluilla
Pakoputken pantaliitos avattu turbon jälkeen jolloin ei vaikutusta tehoihin (tuskin siis pakoputki tukossa)
VCDS:stä ei ole apua kun sillä ei näköjään pääse Mitsuun käsiksi.
Kiitos
Comment