Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 TDI Veto loppuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 TDI Veto loppuu

    Elikkäs 2,5 tdi quattro vm.1999/2000 AKN manuaalilaatikolla. Veto loppuu 3000r/min jälkeen, palautuu virtojen katkaisun jälkeen,mut heti kiihdyttäessä menee uudestaan vikatilaan.
    N75 vaihdettuna,ilmamassamittari myös, turbon koetin "pestä" ,kellon akseli liikkuu hyvin, alipaineputket ok,ei ahtovuotoja mielestäni (ei ainakaan ääniä) ,polttoaine puoli ok.
    Mistähän etsisi vikaa seuraavaksi ??? Testerin haen ensviikolla ,mut nyt täytys arvuutella vikaa :D
    Mitenkäs MAP anturi oireilee ? Tuntuu nyt ,että ahtopaine nousee liian ylös ja moottori menee "vikatilaan".
    Myöskin ihmetellyt nopeaa jäähdytinveden lämmön nousua (anturi kyl hiljan vaihdettu) ,lämmöt kuitenkin jää 90 asteeseen,mut todellakin nousee nopeesti siihen. Liekö vikatila ja ahtimen toiminta syynä ?
    Venttiilit ,nostajat ,nokat kunnossa. Ajoitus ok ,sekä remmet.
    Mites EGR pystyy vaikuttamaan ,esim turbon ahtopaineisiin ?

  • #2
    Paineanturi imusarjan ja välijäähdyttimen välissä on yksi mahdollisuus.

    Comment


    • #3
      Jeps,näin on :) Se mahdollisesti syynä. Huomenna olisi tarkoitus hakea uusi MAP ,tuntuu olevan vaan huonosti myymälöiden hyllyllä....motonetkin antaa huonosti oikeaa vaihto-ehtoa.... Hakusessa olisi bosch 0281002326 / Vag 059906051 . Täytyy kysellä löytyykö marmorin hyllystä heti.
      On tää auto ollut kyl mielenkiintoinen :D :D No nyt tuli tämä ahtovika "uutena" ominaisuutena :O Pumppu ongelmat selvitin itse vuosia sitten 50 centin o-rengas vikaan :) Et en kyllä täs tilanteessa heti vaihda juuttuva siipistäkään :D :D Monet erikoistyökalut tehtynä ajoitukseen,pyöränlaakeri vaihtoon ...yms.. EI tästä voi luopuakkaan enää :D :D

      Comment


      • #4
        Ei auttanut MAP anturin vaihto. Eli VCDS käyttöön nyt ,löytyi vika koodia vp 44 pumpulle..... Siirrän tämän jutun uuteen aiheeseen.

        Comment

        Working...
        X