Elikkäs 2,5 tdi quattro vm.1999/2000 AKN manuaalilaatikolla. Veto loppuu 3000r/min jälkeen, palautuu virtojen katkaisun jälkeen,mut heti kiihdyttäessä menee uudestaan vikatilaan.
N75 vaihdettuna,ilmamassamittari myös, turbon koetin "pestä" ,kellon akseli liikkuu hyvin, alipaineputket ok,ei ahtovuotoja mielestäni (ei ainakaan ääniä) ,polttoaine puoli ok.
Mistähän etsisi vikaa seuraavaksi ??? Testerin haen ensviikolla ,mut nyt täytys arvuutella vikaa :D
Mitenkäs MAP anturi oireilee ? Tuntuu nyt ,että ahtopaine nousee liian ylös ja moottori menee "vikatilaan".
Myöskin ihmetellyt nopeaa jäähdytinveden lämmön nousua (anturi kyl hiljan vaihdettu) ,lämmöt kuitenkin jää 90 asteeseen,mut todellakin nousee nopeesti siihen. Liekö vikatila ja ahtimen toiminta syynä ?
Venttiilit ,nostajat ,nokat kunnossa. Ajoitus ok ,sekä remmet.
Mites EGR pystyy vaikuttamaan ,esim turbon ahtopaineisiin ?
N75 vaihdettuna,ilmamassamittari myös, turbon koetin "pestä" ,kellon akseli liikkuu hyvin, alipaineputket ok,ei ahtovuotoja mielestäni (ei ainakaan ääniä) ,polttoaine puoli ok.
Mistähän etsisi vikaa seuraavaksi ??? Testerin haen ensviikolla ,mut nyt täytys arvuutella vikaa :D
Mitenkäs MAP anturi oireilee ? Tuntuu nyt ,että ahtopaine nousee liian ylös ja moottori menee "vikatilaan".
Myöskin ihmetellyt nopeaa jäähdytinveden lämmön nousua (anturi kyl hiljan vaihdettu) ,lämmöt kuitenkin jää 90 asteeseen,mut todellakin nousee nopeesti siihen. Liekö vikatila ja ahtimen toiminta syynä ?
Venttiilit ,nostajat ,nokat kunnossa. Ajoitus ok ,sekä remmet.
Mites EGR pystyy vaikuttamaan ,esim turbon ahtopaineisiin ?
Comment