Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A 3 2.0 TDI vm.04 vinkumien ja kitinä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A 3 2.0 TDI vm.04 vinkumien ja kitinä

Ajattelin kysäistä tältä forumilta, että jos tulisi vinkkiä mistä moinen ääni lähtee. Eli kone käy tyhjäkäynnillä normaalisti/hiljaa. Noin 1800 kierroksen kohdalla kuuluu kummallinen vinkuminen/kitinä jostain konetilasta, aivan samalta kuin jarrulevyjen välissä olisi kivi. Eli tasasen väliajoinen iii-iiii-iiii-iiii-iiii kitinää.
    Olen mielestäni huomannut, että turbo pitää kovempaa ääntä kuin aikaisemmin. Ei huomattavasti mutta tietynlainen kovempiääninen siritys tietyillä kierrosalueilla on mielestäni havaittavissa. Tai en tiedä onko se turbo, mutta niin veikkaisin. Eli kaasua reilusti painettaessa kuuluu hetken aikaa selvää sirittävä ääni.
    Olisiko minkäänlaista vinkkiä mistä johtuu. Olen maahantuojalle asiasta kertonut mutta mitään huollossa ei tapahtunut, josko edes katsoivat sitä vikaa kun korjasivat muita takuuasioita.

Kaikki vinkit todella tervetulleita, kiitos.

vinkuminen

Meilla audi A3 2.0 Tdi sama ilmiö ja on kuulema huollon mukaan ominaisuus? Ei vika.
    Sanovat vaihtaneensa uutta turboakin kokeilumielessä mutta laihoin tuloksin.
    Ei varmasti ole vaarallista tuo ulina mutta jos sitä jää kuuntelemaan niin ärsyttäähän se.

Comment

Mielenkiintoista. Onko teidän auto minkä vuoden ja paljonko on ajettu? Lähinnä tarkoitan, että onko aina kuulunut samanlainen ääni?

Mulla kiihdyttäessä kuuluu tosiaan lähinnä sellainen siritys/vikinä. Ja ehkä ärsyttävämpää on se, että tosiaan esim. ykkösvaihteella hiljaa (n.1800 kirrosta) ajaessa kuuluu ärsyttävä vikinä/tikitys/kikatus.

Mutta olis joo kiva tietää mistä toi johtuu. Kiitos vastauksesta.

Comment

A3

Auto on otettu käyttöön syyskuussa 05 ja on nyt ajettu 25 tkm. Ulina on ollut aina olemassa eikä varmaan muuksi muutu. Ensin ulina mietitytti koska epäiltiin olevan turbovikaa mutta ei siis ole vakavaa.
        Ääni kuuluu parhaiten 1 ja 2 vaihteilla mainitsemillasi kierroksilla.

Comment

Working...
        X