Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Venton AAZ Audi B3 Coupeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Venton AAZ Audi B3 Coupeen

    Eli poikittaiskone pitkittäis asennukseen.Olisi tarkotus tuo Coupe dieselöidä kun koppa vielä hyvä,ja pirun pitkä työmatka.Mutta asiaan...selailin juuri näitä asioita ja törmäsin semmoseen ongelmaan että EI välttämättä ole koneen korville pultin paikkoja poikittaiskoneissa? Ja entäs öljypohja DZ (1,8E) aaz:iin?vauhtipyörä ym sopivuus?Onko idea heti kuollut ja kuopattu vai oisko moiseen mahollisuuksia?Homman pitäisi tapahtua kuitenkin yhden vkl aikaan joten pieniin ylläreihin on varaa mutta pitkään projektiin ei ole aikaa että auto olisi maanantaina jo ajussa uudestaan.

    #2
    Coupe on siis alunperin DZ 1,8 koneella? Jos siinä on moottorinkorvat apurunkoon, DZ moottorin korvakot sopii. Jos moottorinkorvat on runkoaisoihin, silloin ei sovi AAZ moottoriin. Öljypohja sopii suoraan, AAZ turbon öljynpaluu on lohkoon eikä öljypohjaan. Vauhtipyörä ja kytkin sopii bensakoneesta suoraan. Öljynsuodatin on poikittaismoottoreissa pystössä, pitkittäisissä vähän takaviistossa ettei osu moottorinkorvakkoon. Suodatinjalat sopii pitkittäisistä AHU/AFN moottoreista. En nyt ulkomuistista muista menikö poikittaisenkin jalalla jos laittaa bensakoneen suodattimen, kannattaa katella.

    Comment


    • #3
      Juu,coupe on DZ 1,8E koneella,vielä,ja alunperin.Apurunkoon on muistaakseni koneen kiinnitys.

      Comment


        #4
        B3 AAZ kaasuvaijeri varmaan kannattaa suosiolla ostaa valmiiksi ja pakoputken tekoa tulee olemaan kanssa. Suurin yksittäinen homma on varmaankin pakoputken ohella hehkujen laitto. Onko sulla kokonainen Vento mistä purat hilut?
        Viimeksi muokannut MJF; 21.11.2017, 20:34.

        Comment


        • #5
          Suurinpiirtein kokonainen se Vento(kaverilla) on,mutta se on ihan kauhee sähkömätös,eipä taida pelata kuin lataus ja magneettiventtiilin virta.Vaijereita mulla on useita,pitkiä ja lyhyitä,jääneet purkuautoista.Putken muokkaus olikin tiedossa.

          Comment


          • #6
            Neloskoneet pitkittäin on aina apurungossa kiinni. Poikittaiskoneen lohkossa ei läheskään aina ole reikiä moottorin kannakkeille, valupaikat on johon voi porata ja jengata. Audista löytyy hehkun sulakkeelle paikka, samoin releelle, sammutinsolenoidille voi ottaa sähkön suoraan puolan 15 nastasta. Pakoputki on suurin työ koska turbon sijainti on täysin eri poikittais- ja pitkittäiskoneilla. Suodatinjalka pitkittäiskoneesta menee suoraan.

            Comment


            • #7
              Tämmösiä vastauksia kaipailinkin!!

              Comment


              • #8
                Ja pärsiilleen meni tämänkin dieselöinti,kaveri sanoi ettei myy enää että rullailee ventolla jäällä.Vinkkejä saa antaa että minkä muun koneen saa tuohon sopimaan ilman lohkoon porailuja ja kierteytystä.

                Comment


                  #9
                  Jos ei sähköt kammoksuta liikaa, meniskö pitkittäisestä joku tdi, esim afn?

                  Comment


                    #10
                    A4/A6 TDI moottorit on erilaisilla kiinnityksillä, ne ei ole bolt-on.

                    Comment


                    • #11
                      Joku nuista bolt-on koneista ja mielellään ilman ylimäärästä sähköä.Mites esim ykköskoppasen Toledon 1.9D?Siinä lienee vielä pumppu vaijerilla?

                      Comment


                        #12
                        On vaijerilla juu. Luulis noita Ventoja tai Passatteja saavan lähestulkoon hakemisen vaivalla että saisi suosiolla turbokoneen. Eihän se coupe mihinkään liiku vaparikoneella :) Toki pakoputken kannalta helpompi kun 1,8 putki pakosarjoineen sopii melkeempä suoraan.

                        Comment


                        • #13
                          Kannattaa samalla vaihtaa dieselin vaihdelaatikko, saattaa olla paljon kierroksia matkavauhdissa.

                          Jarno purasella oli joskus samalla kylällä 80tdi osina siitä sais kytkimen ja lootan.

                          Comment

                          Working...
                          X