Eli poikittaiskone pitkittäis asennukseen.Olisi tarkotus tuo Coupe dieselöidä kun koppa vielä hyvä,ja pirun pitkä työmatka.Mutta asiaan...selailin juuri näitä asioita ja törmäsin semmoseen ongelmaan että EI välttämättä ole koneen korville pultin paikkoja poikittaiskoneissa? Ja entäs öljypohja DZ (1,8E) aaz:iin?vauhtipyörä ym sopivuus?Onko idea heti kuollut ja kuopattu vai oisko moiseen mahollisuuksia?Homman pitäisi tapahtua kuitenkin yhden vkl aikaan joten pieniin ylläreihin on varaa mutta pitkään projektiin ei ole aikaa että auto olisi maanantaina jo ajussa uudestaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Venton AAZ Audi B3 Coupeen
Collapse
X
-
Coupe on siis alunperin DZ 1,8 koneella? Jos siinä on moottorinkorvat apurunkoon, DZ moottorin korvakot sopii. Jos moottorinkorvat on runkoaisoihin, silloin ei sovi AAZ moottoriin. Öljypohja sopii suoraan, AAZ turbon öljynpaluu on lohkoon eikä öljypohjaan. Vauhtipyörä ja kytkin sopii bensakoneesta suoraan. Öljynsuodatin on poikittaismoottoreissa pystössä, pitkittäisissä vähän takaviistossa ettei osu moottorinkorvakkoon. Suodatinjalat sopii pitkittäisistä AHU/AFN moottoreista. En nyt ulkomuistista muista menikö poikittaisenkin jalalla jos laittaa bensakoneen suodattimen, kannattaa katella.
-
Neloskoneet pitkittäin on aina apurungossa kiinni. Poikittaiskoneen lohkossa ei läheskään aina ole reikiä moottorin kannakkeille, valupaikat on johon voi porata ja jengata. Audista löytyy hehkun sulakkeelle paikka, samoin releelle, sammutinsolenoidille voi ottaa sähkön suoraan puolan 15 nastasta. Pakoputki on suurin työ koska turbon sijainti on täysin eri poikittais- ja pitkittäiskoneilla. Suodatinjalka pitkittäiskoneesta menee suoraan.
Comment
Comment