Audeissa nuo on sentään säädyllisen hintaisia. Tähtikeuloissa ei. Continental niissäkin valmistajana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI NOx anturi vikaa
Collapse
X
-
-
Sama aihe kuin edellisellä mutta eri auto.
Q5 2013 antoi mittaristoon AdBlue system faultin. "No restart in 1000 km". Vikakoodeina Obdelevenilla:
===
AC Reductant Control
Järjestelmän kuvaus: SCR-Stg-G2
Ohjelmistonumero: 4G0907355C
Ohjelmistoversio: 0010
Laitteiston numero: 4G0907355B
Rauta versio: H09
Sarjanumero: 130300836
Virheet:
P06B000 - Virransyötön anturi 1
Katkos
satunnainen
01 Engine
Järjestelmän kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmistonumero: 03L906018JN
Ohjelmistoversio: 9979
Laitteiston numero: 03L906018JL
Rauta versio: H25
Virheet:
P229F00 - Anturi 2 NOx rivi 1
epäuskottava signaali
staattinen
P20EE00 - SCR NOx katalysaattori, rivi 1
Hyötysuhde liian matala
staattinen
===
Vaihdoin tuon nro 2 NOx-anturin (osanro 8R0 907 807 R, alkuperäinen oli A) eikä enää anna vikakoodeja, mutta mittariston virheilmoitus pysyy ja kilometrit vähenevät.
Pitääkö tuo nollata vielä jostain syvemmältä mihin ei Obdelevenilla pääse? Perusteellinen Google-haku ei tuota oikein selkeää tulosta.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiNettiä nopeesti pöyhimällä taka NOx 4G0 907 807 T ja etu 4G0 907 807 S. Veikkaan tuota taka anturia mutta kannattaa testata ottamalla johto irti ja katsomalla VCDS vikakoodia niin tietää mitä anturia lähtee vaihtamaan.
Edit: 7zipissä #10 on ilmeisesti oikea osa, mutta ei näy varaosanumeroa.Viimeksi muokannut AKoponen; 19.7.2023, 11:06.
Comment
-
Varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Etka? Onko se tämä nettisivu: https://webautocats.com/etka/
Tuolta kun katsoo, niin antaa kuvasta 906-005 #23 eteen ja #28 taakse. Näin ollen CVUB-moottorin etummainen joko 4G0 907 807 J tai 4G0 907 807 S. Takimmainen taas olisi joko 4G0 907 807 K tai 4G0 907 807 T.
KimmoL:n kuvien perusteella nuo olis (minun tulkinnan mukaan) eteen (osa #23) 4G0 907 807 S ja taakse (osa #29) joko 4G0 907 807 H, 4G0 907 807 R tai 4G0 907 807 M.
Viittaako päiväys valmistuspäivään vai mihin? Oman auton PR-kooditarrassa "03/15". Alkuperäisessä saksalaisessa rekisterotteessa (?) on sitten kolmekin eri päivämäärää: 18.9.2014, 7.5.2015 ja 11.5.2015. Epäilen, että tuo viimeisin on joku ensirekisteröintipäivä.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiViittaako päiväys valmistuspäivään vai mihin? Oman auton PR-kooditarrassa "03/15"
- etu 4G0 907 807 J
- taka 4G0 907 807 K
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiVarmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Etka?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
No nyt kun kerroit tuon valmistus ajankohdan niin korjataan:
- etu 4G0 907 807 J
- taka 4G0 907 807 K
Mikä tuo päivämäärä on?
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
ETKA on se softa mitä marmoritiskin myyjä käyttää kun meet tiskitltä tilaamaan osia. Tosiharrastajilla samainen omalla koneella, auttaa löytämään kerralla oikeat osat sen sijaan että luottaa varaosakauppojen tietoihin. Myös ristiinhaku/vertaus VAG-konsernin kaikkien merkkien kesken.
Edit: Tämän foorumilta kaivetun netti-ETKAn mukaan eteen tulisi S ja taakse T.
Viimeksi muokannut AKoponen; 20.7.2023, 09:58.
Comment
-
-
Etummainen NOx-anturi on vaihtunut uudempaan jo auton päästöpäivityksen yhteydessä, jos (ja kun) sellainen on tehty. Ja jos on tehty, niin katsoisin kiireen vilkkaa, että milloin se päivitys on tehty. Jos siitä on alle 2v, niin kysyisin ensin marmorilta onko mitään vastaantuloja. Jos 2v sisään päästöpäivityksestä tulee saastelaitteisiin liittyviä ongelmia, niin valmistajan vastaantulon todennäköisyys on huomattava. Vaatii toki sen, ettei auton softaa jne. ole roplattu, vaan on vakiokuntoinen, eikä huoltohistoriassa ole sanomista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiKai se kumpikin käy kun S on korvannut J-version. Sama juttu taka-anturin kanssa että T on korvannut K. Mutta kait noita antureita on syystä päivitetty joten uusimman koodin mukainen kannattaa hankkia.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiEtummainen NOx-anturi on vaihtunut uudempaan jo auton päästöpäivityksen yhteydessä, jos (ja kun) sellainen on tehty. Ja jos on tehty, niin katsoisin kiireen vilkkaa, että milloin se päivitys on tehty. Jos siitä on alle 2v, niin kysyisin ensin marmorilta onko mitään vastaantuloja. Jos 2v sisään päästöpäivityksestä tulee saastelaitteisiin liittyviä ongelmia, niin valmistajan vastaantulon todennäköisyys on huomattava. Vaatii toki sen, ettei auton softaa jne. ole roplattu, vaan on vakiokuntoinen, eikä huoltohistoriassa ole sanomista.
Comment
-
Mistä tuo anturi (NOx sensor 2 bank 1) pitäisi löytyä? Ei liene kumpikaan alla olevassa kuvassa olevista (kuva takaa keulaa kohti)? Pitäisikö olla kuskin vai vänkärin puolella? Putken päällä vai sivussa?
Itselle ei oikein aukea, että "liittyvätkö" alla olevissa kuvissa jossain kohdin putket toisiinsa? En jotenkin hahmota tuota sensorin 2 paikkaa (jälkimmäinen kuva, osa #5).
Viimeksi muokannut AKoponen; 28.7.2024, 14:00.
Comment
Comment