Heips! Osaisiko joku kertoa, mistä pääsen tsekkaamaan jakopään ajoituksia VCDS:n kanssa? Measuring Blocks:it ovat harmaana (ei pysty valitsemaan) ja Advanced Measuring values ei pikaisesti katsottuna sisältänyt mitään ajoitusblockseihin viittaavaa - tosin sielä on melkoisen paljon kaikkea kryptisesti lyhennettynä. Netti on pullollaan esimerkkejä tuosta Measuring Block:seista, mutta Advanced Measuring Values -sektorilta myydään hyvin hanakasti eioota :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0TDI CAPA jakopään ajoitukset / moottorista runkoon tulevat värinät
Collapse
X
-
Tässähän on taustalla sellainen tilanne, että Nyrrellä jarrut feidas "sopivasti" ja meni vähän offroad:iksi reilummassa vauhdissa - ja tässä on selvä syy-yhteystä tähän tapahtumaan, em. juttua ei ollut tätä ennen. Siinä tuli sitten vähän reilumpia g-voimia joka suuntaan :) Esim. moottorin tukikumit näyttää kaikki ehjiltä eikä niiltä tule vikakoodeja. Yksi mitä haluaisin tehdä on mitata ihan moottorin värinää - eli jos joltain kaakkoissuomesta löytyis CAPA -moottoria nelkistä tai vitosesta, niin vois ottaa vähän vertailuarvoa suoraan moottorista.
Comment
-
Vieras
Vikakoodit ei kerro onko ne tyynyt oikeasti ehjät.
Onko tyynyt olleet pöydällä vai katsottu vain silmämääräisesti autossa?
Comment
-
Osaako pulla kertoa, mistä vialliset pöydällä tunnistaa? Nestevuodot, halkeillut kumi? Omassakin välittyy värinät koriin voimakkaasti, mutta silmämääräisesti kumit ovat kyllä ehjät, eikä kone mielestäni pääse liikkumaan liikaa konehuoneessa, kun väännättää jarrua vasten.
Otsikosta poiketen kyseessä on vanhempi ASB moottori, mutta eikai nuo kovin erilaisia ole kiinnityksiltään.
Comment
-
Nestetäytteisiä on, eli kyllä silmällä huomaa jos fyysinen vika->öljyt tullut ulos. Näissä taisi olla sähköinen versio? Jos se ei toimi kunnolla, niin voisi olla mahdollinen värinän aiheuttaja. Se että voiko niitä testata miten, ei hajua.
Laatikon kumituki kannattaa tarkistaa myös.
Comment
-
VCDS:llä voi naksutella tukien solenoideja, mutta sehän ei kerro onko säätömekanismi tuen sisällä ehjä. Omastani laatikon tuen vaihdoin jossain vaiheessa, ei vaikutusta värinään.
Tuli tuossa joku aika sitten orkkis hydropuslia leikeltyä auki, noista oli nesteet lähes täysin hävinneet. Liekö moottorin tuissa olisi samaa ominaisuutta?
Comment
-
Vieras
Juurikin halkeamat ja ruuvipenkissä kiinnitettynä huomaa jos ne "kolisee". Paikoillaan ei yleensä huomaa ennen kuin koko moottorin on jo lähdössä konehuonessta pois, ovat sen verran jännityksessä että pienet välykset katoaa.
Comment
-
Jes, autoon tulossa kohta normi vuosihuolto, ihmetellään asiaa siinä samassa sitten enemmän. Mie otan Jarmo sinuun yhteyttä, kun liikun LPR:n suunnilla - jos en törmää täällä lähempänä yhteenkään CAPA:an. Tuo on aika helppo tsekata jollakin kiihtyvyysanturilla, onko moottorin värinät keskimääräistä suuremmat - sitten on ainakin siitä jotain kättä pidempää siitä asiasta.
Tässä on vielä sellainen mielenkiintoinen yksityiskohta, että oikea etukaari värisee huomattavasti enemmän kuin vasen - jopa siinämäärin, että kun ajovaloumpio oli hieman lähempänä kaarta, niin se tärisi kaareen asti aiheuttaen tyhjäkäynnillä sellaisen melko mukavan pärinän. Se saatiin loppumaan hieman umpion asemointia muuttamalla.
Perstuntumalta myös repsikan penkki tärisee hieman enemmän -> jollain tapaa oireet viittaa myös auton oikeaan etunurkkaan. Myö Jere muuten tavattiinkin siinä Centterin pihalla muutamiva viikkoja sitten, kun olit siinä Risalla ja ihmeteltiin siinä tätä mun ongelmaa Timon kanssa.
Viime yönä renkaanvaihdon yhteydessä ihmettelin asiaa - se on kyllä melko mystistä. Tosiaan oikeastaan auton koko oikea etunurkka tärisee/värisee huomattavasti enemmän, kuin vasen. Kokeilin käsikopelolla myös tukivarsia - esim. oikea kaari ja lamppu värisevät paljon enemmän kuin mikään tukivarsista tai iskarin yläpää. Otin lisäksi sumarin edessä olevan suojan/koristepalan irti ja näppituntumalta, miltä välijäähylle tuleva putki tuntuu, niin oikea ajovaloumpio värisee oikeastaan aika saman verran, kun em. putki. Missään ei kumminkaan oikein näy, että joku ottaisi kiinni johonkin.
Comment
-
Jatketaan aiheesta, ihmettelin asiaa lisää VCDS 17.8.0:lla - olisko näistä kellään kokemusta:
01 Engine / Advanced measuring values
- Engine mounting valve: left: activation
- Engine mounting valve: right: activation
- Gearbox mounting valve 1: activation
- Gearbox mounting valve 2: activation
Edellämainituista kaikki on 0.00%:lla tyhjäkäynnillä, eikä mitään tapahdu, vaikka kaasua painelee minkä verran tahansa. Kun lähtee ajelemaan, niin melko heti nämä kaikki arvot nousee 100%:n, eikä ajotilanteilla näytä olevan mitään vaikutusta tuohon arvoon. Heti kun pysähtyy, niin arvo laskee takaisin nollaan.
01 Engine / Output Tests -03
- IDE00248-Right Electro-Hydraulic Engine Mount Solen.val.
- IDE00249-Left Electro-Hydraulic Engine Mount Solen.val.
/Start/Measuring values
Left -puolen valitsemalla tapahtuu jotain, eli sykleissä moottorin värinä hieman tasoittuu tai palautuu hieman kovemmalle tasolle. Right -puolen valitsemalla en huomaa persetuntumalta mitään muutosta värinöissä. Jos valitsee Measuring values ja em. mounting kohdat noiden testien aikana, prosenttia arvot eivät muutu missään noissa neljässä muuttujassa mihinkään, vaan pysyvät nollassa prosentissa. Em. mainitusta tulee asiaa sen enempää tuntematta mieleen, että mahtaako tuossa Right -puolessa tämän perusteella olla jotain häikkää vai miten tätä pitäisi tulkita? Nämä testit oli siis tehty tyhjäkäynnillä.
Tuleeko jollenkin mieleen vielä jotain, mitä aiheesta voisi logittaa?Viimeksi muokannut QHad; 17.11.2017, 13:11. Perustelu: Korjailtu kirjoitusvirheitä vaikkapa myöhempiä hakuja varten.
Comment
-
Tämä on nyt sitten taputeltu, eipä tarvinnut tässäkään tapauksessa vikaa etsiä jakopäästä :) Tapahtumapaikka/kohta oli melkoisen eksaktisti tämä +200m - onneksi kumminkin eri aikaan: https://www.youtube.com/watch?v=_JYLUL9MRyQ
Comment
Comment