Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Raaka"imuääni"kö??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Raaka"imuääni"kö??

    Kysymys..auto on Audi a6 2.0 tdi.103kw. Optimoitu edell.omistajan toimesta.oireena raaka imuääni esim kiihdytyksessä.norm ajossa ok..ilmanpuhdistin"muunneltu? eteen tuleva imuputki poistettu.putsarin pää täysin auki.aukko n.15x20cm.puhdistin paikallaan..vedätyksessä kova/raaka ääni..tuhjäkäynnillä selvästi havaittava"kumina"puhdistimesta..johtuuko putsarista?.kaikki toiminnat ok.ei vikakoodeja..tehot ok

    #2
    Lueppa ensin tuo:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

    Vastaus itse kysymykseen on että jos putsaria muuteltu, niin todennäköisesti imuääni johtuu siitä.

    Comment


      #3
      Minulla A4 B7 BPW 2.0 TDI. Ilmanputsari on vakio. Nyt muutaman viikon ajan kumiseva ääni jostakin ilmanoton puolelta. Kylmänä kumina hyvin voimakas, joka moottorin lämpöjen noustua vaimenee, mutta ei poistu kokonaan. Ei vikakoodeja, eikä muutakaan oiretta. Pajalla ei löydetty mitään syytä ääneen. Mistähän moinen voi johtua? Välijäähdyttimeltä ahtimelle tulevaa letkua ensin epäilin, mutta ei se sekään kuminan aiheuttaja ollut. Kannattaakohan selvittää vai pitäisikö vaan ajella ja odottaa lisäoireita?

      Comment


        #4
        No nyt paja epäili, että voisi olla karstainen imuventtiili. Olisiko tuo teidän mielestänne mahdollista?

        Comment


          #5
          Karstaiseen venttiilin en usko, mutta kuluneeseen nokkaan ja paininkuppiin kyllä. Venttiilikoppa auki ja tarkastus niille.

          Comment


            #6
            Portterista kun kulu paininkuppi puhki yhden pakovenan osalta niin alkuun kuului vain pientä kuminaa konehuoneesta ja vian edetessä ääni vain voimistu ja lopuksi alkoi kulkukin heikkenemään. Ilman putsarin kun otti auki niin ääni oli melkoista kuminaa ja pauketta. Vika korjautui uudella paininkuppi ja nokka setillä, hinta 5cyl koneeseen muistaakseni rapia 300€.

            Comment


              #7
              No juu. Nokka-akseli se sitten oli tuonkin kuminan aiheuttaja. Kummallista vaan, että se on jo toinen kerta. Eka nokka-akseli vaihdettiin kun mittarissa oli 280 tkm. Merkkiliikkeessä. Sen jälkeen ajettu 190 tkm. Ja taas meni. Öljyt kuitenkin vaihdettu 15000 km:n välein. Tuntuu hieman oudolta.

              Comment


              • #8
                Jostain kuultua että runsas joutokäynti edistaa tuota nokkavamman syntymistä ja/tai "väärät" öljyt.
                Nokkasorvi mikä nokkasorvi ;)

                Comment

                Working...
                X