Onnellinen Audin omistaja meinaa kytkeä pois EGR:n, koska se on mennyt rikki toistuvasti.
Huollossa vaihdetaan aina EGR ja selitellään, että ei näitä yleensä tarvitse vaihdella. Ei ole missään nimessä tyyppivika!!! Olen kuullut huhuja, että EGR:n tulppaamisella kyseinen ongelma poistuu. Osa on kuulemma tulpannut vain pakokaasut, mutta osa jopa nestekierron.
KYSYMYKSIÄ KOKENEEMMILLE:
- riittääkö pelkkä EGR:n tulpaaminen tiivisteellä (pakpokaasujen pääsy), jos EGR on vielä kunnossa, ei vuoda vielä?
- jos nestekiertokin täytyy tulpata, niin miten se käytännössä kannattaa tehdä?
- jos tulpaa vaan nestekierron, mitä tapahtuu sitten?
- onko kellään tietoa, mikä aiheuttaa EGR:n rikkoutumisen?
- onko kellään tietoa, että onko joku ruvennut valmistamaan samaa osaa "tarvikkeena", vahvistettuna, jotta kestää?
- onko vielä jotain muuta, mikä kannattaa huomioida?
JA VIELÄ EBERISTÄ:
- mistä voisi johtua, että nesteet ei kierrä koneessa, jos Eberin pumppu on kytketty kiertämään oikeinpäin? Käytännössä Eberi sammuttaa parkissa itsensä parin minuutin jälkeen.
- jos kytkee pumppaamaan väärinpäin, niin toimii sammutettuna mainiosti, paitsi ajaessa, jolloin lämmityslaite rupeaa lykkäämään kylmää ilmaa sisälle, eli kierrätyspumppu lienee kunnossa.
Kiitos vinkeistänne jo etukäteen
Huollossa vaihdetaan aina EGR ja selitellään, että ei näitä yleensä tarvitse vaihdella. Ei ole missään nimessä tyyppivika!!! Olen kuullut huhuja, että EGR:n tulppaamisella kyseinen ongelma poistuu. Osa on kuulemma tulpannut vain pakokaasut, mutta osa jopa nestekierron.
KYSYMYKSIÄ KOKENEEMMILLE:
- riittääkö pelkkä EGR:n tulpaaminen tiivisteellä (pakpokaasujen pääsy), jos EGR on vielä kunnossa, ei vuoda vielä?
- jos nestekiertokin täytyy tulpata, niin miten se käytännössä kannattaa tehdä?
- jos tulpaa vaan nestekierron, mitä tapahtuu sitten?
- onko kellään tietoa, mikä aiheuttaa EGR:n rikkoutumisen?
- onko kellään tietoa, että onko joku ruvennut valmistamaan samaa osaa "tarvikkeena", vahvistettuna, jotta kestää?
- onko vielä jotain muuta, mikä kannattaa huomioida?
JA VIELÄ EBERISTÄ:
- mistä voisi johtua, että nesteet ei kierrä koneessa, jos Eberin pumppu on kytketty kiertämään oikeinpäin? Käytännössä Eberi sammuttaa parkissa itsensä parin minuutin jälkeen.
- jos kytkee pumppaamaan väärinpäin, niin toimii sammutettuna mainiosti, paitsi ajaessa, jolloin lämmityslaite rupeaa lykkäämään kylmää ilmaa sisälle, eli kierrätyspumppu lienee kunnossa.
Kiitos vinkeistänne jo etukäteen
Comment