Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5TDI V6 nokkavika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5TDI V6 nokkavika

    Audi A6 -00 diesel auton malli. Moottori hajosi ja kun lähettiin selvittämään vikaa niin kansien alta löytyi hajonneet nokka-akselit ja keinuvivut. Hihna vaihdettu n. 70tkm sitten ja 7 vuotta sitten. Molempien kansien alla hajonneet akselit. Kannattaako korjaus enää vai meneekö liian kalliiksi/vaikeaksi? Auton hinta n. pari tuhatta euroa ja moottorilla ajettu 350tkm.

  • #2
    No jos joudut teettämään työn (nokat, jakopää, apulaitehihnat rullat ym) ja autosi on vielä etuveto (?) niin voihan se aika kannattamaton homma olla korjata.

    Comment


    • #3
      No jos itse pystyy vaihtamaan niin selviää helposti alta tonnilla. Toki tossahan voi miettiä vaikka samalla jakopään tekemistä, niin on samalla ovenavauksella molempi kunnossa. Jos ei pysty harrastamaan, niin ei välttämättä ole miellekkyyttä, ellei autosta muuten tykkää niin paljon et haluaa jatkaa lisempää.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista, jatkaakseni vielä että auto on neliveto ja venttiilien puolesta haluaisin kysyä vielä että onkohan kaikki venttiilit hajonnu samalla kun on rikkonut nokan?

        Comment


        • #5
          Ei välttämättä kaikkia. Tuossa olisi itsellä yksi irto kone ja kannet (yksi venttiili ainakin kantaa) + juuri vaihdetut nokat. Olisi ns kaikki osat ehjäämiseen. Jos haluaa askarrella. Itse tein ehjäyksen vaihtamalla kokonaan toisen koneen, ulkomailta sai sopuhintaan. Samalla vaihtui rullakeinullinen kone. Tuosta rojektista jäi yksi kone nurkkaan pyörimään.

          Comment

          Working...
          X