Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kovasti mieli tekisi se vaihtaa ehjään, itse hieman myös karsastan helicoil virityksiä, varsinkin nyt kun tuo edellisenkin tekemä viritys oli tullut sen kiristäjän pultin mukana pihalle. Hyvässä kunnossa olevat laipat on vaanperhana kiven alla.
Se on varmasti totta, käytetäänhän noita inserttejä paljon erityisesti alumiini-rosteri parin kanssa. Mutta käsivaralta akkukoneella huonossa asennossa kairattu reikä, ja käsivaralta vinoon väännetty jenka on varmaan se syy miksi nuo pettää. Ja siihen päälle vielä pieni ylikiristys varmuuden vuoksi että pysyy.
Jakopäähän piirrettyjen tussimerkkien perusteella uskallan epäillä että tässäkään tapauksessa ei ole momenttiavain ollut käytössä. Löyty nyt hyväkuntoinen päätylaippa, vaihdan sen paikalleen.
Kellään kokemuksia minkälainen operaatio? Alaöljypohja veks jne. Mitenkä kunkkupultti, joutuuko uusimaan? Ja sille momentti/asteet?
Kunkkupultti pitää uusia. Se on samanlainen kuin 2.7:ssa, eli 200 Nm ja 180 astetta. Alempi öljypohja irti, sieltä sisältä pari pulttia pois ja loput edestä.
Uusi päätylaippa löytynyt, kunkkupulttia ei enään k-caaran varaosa myyjä löytäny kun valmistus lopetettu 2021.
Autodocilta löytyis sitten kunkkupultti yms oheismateriaalit.
Onkos ihmisillä hyviä vinkkejä tohon kunkkupultin kiristysoperaatioon?
Kampura lukkoon sillä lukitustapilla lohkon kyljestä, sitten vaan kiristät pultin. Minä olen laittanut tipan öljyä pultin kannan ja prikan väliin. En tiedä onko sillä nyt mitään väliä, mutta laitan silti.
Onkos ihmisillä hyviä vinkkejä tohon kunkkupultin kiristysoperaatioon?
Itse lukitsin kampuran siitä flexplaten vai mikä vetolevy onkaan reiästä startin aukon kautta sellaisella teräväkärkisellä purkuraudalla ja hyvin piti. Tämä siis jos on automaatti.
Tästähän meinaa melkonen epistola tulla. Kiristäjän kierteisiin saatiin jo korjaus tehtyä.
Autodocin paketti saapu vihdosta viimein ja noh, onhan kunkkupultti "oikean" pitunen ja oikealla kierteellä, mutta sitä on vähän liikaa... Kuinkahan toimivuus kärsii jos tosta pätkän ottaa pois?
Comment