Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1.9tdi B5 -00 Aut. Vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 1.9tdi B5 -00 Aut. Vikakoodit

    Eli olin viikon reissussa ja sillä aikaa auto seiso kotipihassa. Kun palasin oli autoon tulvinut jostakin vettä apparin puolen lattialle reilusti. En tiedä liittyykö tämä mitenkään vikoihin mitä autoon on tullut.

    Eli auto on melko tehoton. Ei meinaa oikein liikkua mihinkään, kiihtyy kyllä mutta heikosti, silti paremmin, kun esim. täysin ilman ahdinta. R-vaihde rusahtaa hiukan kun laittaa paikalle, muut vaihteet menee sujuvasti ilman nykäsyä tai rusahtelua. Vikakoodit on luettu ja tällästä se anto:

    18034 - Powertrain Data Bus
    P1626 - 35-10 - Missing Message from TCI - Intermittent

    18057 - Powertrain Data Bus
    P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS - Controller



    Koodit nollattiin jonka ja luettiin uudestaan, jonka jälkeen löytyi seuraavat:

    18034 - Powertrain Data Bus
    P1626 - 35-00 - Missing Message from TCU

    18258 - Powertrain Data Bus
    P1850 - 35-00 - Missing Message from ECU

    18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
    P1848 - 35-00 -


    Mistän kannattaisi lähteä liikkeelle? Mitä siellä apparin puolella lattiamaton alla menee? Onko joku saanut kosteutta? Ilmeisesti raikasilmasuodattimen kautta päässyt vettä kun oli suodatin vähän märkä.. Putsasin kaikki kanavat ja veden poistoreijät, että ei vastaavaa pääse tapahtumaan. Uskaltaaako tällä vehkeellä ajaa ennen kun viat korjattu?

    Mainittakoon vielä sen verran, että tää tehottomuus alko ennen tätä pahaa kastumista. Lattia oli tosin silloinkin vähän kostean tuntuinen, mutta vain vähän. Yleensä startista noin 100m oli tehoton, jonka jälkeen pelas taas normaalisti.

  • #2
    Apukuskin jalkojen kohdalla lattiamaton alla lienee tässäkin mallissa automaattivaihteiston ohjainboksi. Oletettavasti se nyt mykkä (tai ainakin vikatilassa) ja aiheuttaa moottorinohjaimen syöttökarttojen rajoittamisen eli "limp home" -moodin.

    Comment


    • #3
      Mitä kautta sinne pääsee parhaiten? Märin kohta on jostakin syystä takapenkkiläisen jalkatila, en tiedä mitä kautta vesi just sinne menee. Edessä lattia on ollut kuiva, ennen tota rajuu vesimäärää.

      EDIT: Sen verran vielä, että kun äsken kävin koittaa niin ei saa vaihdetta enään päälle. Ei tunnista kaasupoljinta. Nopeita vinkkejä kaivattas, että sais tuon auton edes johonkin korjaamolle tuosta ajettua.
      Viimeksi muokannut HallaMaster; 11.8.2017, 17:11.

      Comment


      • #4
        Sisarmallissa 3BG Passatissa kynnyslistan muovin + kickpanelin irroitus ja mattoa sitten vaan kampeamaan ylös. Apparin penkkikin kannattaa suosiolla irroittaa, kuten muutkin penkit, ja nostaa matto kokonaan ulos autosta kuivattamiseksi ja vaurioiden tarkastamiseksi.

        Jos tuo TCU eli autolaatikon älyboksi on kokonaan mykkä, et varmaankaan saa vaihdetta päälle millään poppakonstilla. Jos ihan pakko on autoa siirtää heti niin uutta aivoboksia purkaamolta...

        Comment


        • #5
          Joo, löysin tuon boxin ja siellähän se vedessä ui. Otin irti ja laitoin kuivaukseen. En tiedä tokeneeko siitä mutta toivotaan. Kuivasin maton ja lattian mitä puristamalla sai. Nyt laitoin lämppärin pörräämään ja maton kunnolla irti lattiasta.

          Mistähän tuo vesi oikein tuonne tulee? Akun alla oleva poistoreikä ei imeny yhtään vettä ainakaan ja raikasilmasuodatin boxin ympärillä oli multaa ja lehtiä. Mietin vaan että jos nyt täytyy uusi boxi tilata ettei sekin nyt sitten sateella heti hajoa. Pyyhkijöiden ympärillä oleva muovipaneeli näyttää vähän siltä että poistaa / ohjaa vaan suurimman osan vesistä, mutta ei kai sen tarkoitus olekaan kun suurimmat ohjata pois? Eikä tehdä tuulilasin alapäästä täysin vesitiivistä?

          Comment


          • #6
            Onkohan Audissa vastaava systeemi kuin passatissa:

            Hivenen huonosti havaittavissa tästä kuvakulmasta, mutta tuossa raitisilmasuotimen kotelon päällä on tuollainen vedenohjurisilta joka kaappaa tuulilasia pisin alas valuvat vedet ja ohjaa ne suotimen ohi.

            Comment


            • #7
              Suodattimen kotelon tiivistekin voi olla entinen ja vuotaa sitä kautta.

              Comment


              • #8
                Veikkaan että vesi on päässyt tuosta tuulilasin alareunassa olevasta kanavasta, koska se oli täynnä multaa, eli kaikki vesi tultii siitä yli ja pääsee raikasilmasuodattimen kautta kanavia pitkin auton sisälle. Putsarin ne kaikki ja kaadoin vettä niin kyllä suurinosa valuu nätisti oikeita reittejä. Muutama tippa tulee yli tietty jos paljon kaataa vettä. Tein tän kokeen siis ennen kun olin asentanut muita paneeleja takaisin, eli nekin varmaan ohjaa ja hidastaa veden virtausta sen verran, että ei pääse valumaan suodattimeen enään. Tai näin ainakin luulen.. Ja palaan vielä siihen että eihän sen kumisen lärpäkkeen mikä tulee tuulilasia vasten täydy olla vesitiivis? On tuo oma "semi" kireä ja tiivis tuulilasia vasten, mutta aivan varmasti jotakin vettä päästää läpi. Täytyy vaan toivoa että se kouru kerää sitten lopun veden pois. Täytyy vielä laittaa lisää silikonia tuon kotelon läpi jos vaikka sattuu sieltä jostakin päästämään myös vettä.

                Taitaa olla melkonen tyyppi vika näissä audeissa, nyt kun aloin muistelemaan niin yksi audi ja yksi volkkari tehnyt samaa.

                Comment


                • #9
                  Audi a4 1.9tdi b5 - Puutunut / tehoton

                  Eli tuossa yhdessä toisessa otsikossa oli puhetta kuinka auto kärsi pikku vesivahingon, joka on nyt korjattu ja vaihteet pelaa. Nyt auto on tehoton. Välillä toimii normaalisti, välillä ei. Yleensä ajamaan lähtiessä auto on tehoton ja hetken päästä käy normaalisti, mutta tänään oli koko työmatkan tehoton, kun taas kotimatkalla tehot palautu noin 1km jälkeen.

                  Vikakoodeja en ole kerenny vielä lukemaan uudestaan, mutta tää teki tätä jo sillon kun oli 10cm vettä apparin lattialla. Näytöllä vilkkuu "km/h" merkki, eli speed warning, liittyykö asiaan jotenkin? Vai onko auto vain limp modessa ja lähtee koodien nollaamalla?

                  Apuja kiitos! :)

                  Comment


                  • #10
                    Pääsin kaverille lukemaan koodit ja tällänen löyty:

                    694 - Charge Pressure Control
                    P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

                    Mistähän sitä kannattaisi lähteä tutkimaan?

                    Edelleen siis tekee sitä että välillä toimii ja välillä ei. Pahemmaks menee kokoajan.

                    Comment


                    • #11
                      Tuostahan ne kohteet löytyy: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1556/005462
                      Mutta nuo ko. letkut tietysti kannattaa tarkastaa ensin. Ja Lues tuo:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=34819

                      Comment


                        #12
                        Välillä toimii ja välillä ei. Jos on VNT:llä niin siinä vois olla yksi kohde.
                        Eli ahtopaineet ei toteudu pyydetyllä tavalla ja vika on jaksottainen (ei jatkuva)

                        Comment


                        • #13
                          Joo, vaihdoin melkein kaikki alipaineletkut tuohon, oli haperoa ja auto pelas hetken taas hyvin kunnes taas alkoi tehottomuus. En ole päässyt tekemään mitään painetestiä vielä, mutta ajatuksena olisi kaverille mennä. Jotenkin en usko että n75 hajonnut, tai voi se sekin olla. Kaikesta päätellen kun moottori heilunu, kun oli tuo laatikon vika päällä, niin sielä on silloin joku letku hajonnut, mikä ei vaan osu silmään ilman painetestiä.

                          Comment


                          • #14
                            Viimein löyty vika. Oli siis polttoaineen lisälämmittimen venttiilin kalvo hajalla. Mikä ilmeisesti toimii myös alipaineella. Nyt taas käy ja kukkuu. Eipä ole tuollasta ennen tullut vastaan.

                            Comment


                            • #15
                              Taytyy sanoo samaa ettei oo tullu vastaa: Eli vuos sieltä alipaineet poist ja sen takii ei VNT säätö toimu kunnolla. Kuva ois kiva et minkälainen härpäke.

                              Comment


                              • #16
                                Joo sieltä vuosi alipaineet pellolle. Ei tullut mieleen ottaa kuvia. Mutta joo, jos tää nyt jotakin auttais. Kyllä siinä tällänen suht. kokematon sai päätään vaivata tovin :D

                                Comment

                                Working...
                                X