Eipä sotketa suutinketjua enempää, vaan kysytään omassa ketjussaan seuraavanlaisesta ongelmasta:
Autoon (2006 3.0tdi BMK) vaihdettiin toissapäivänä uudet suuttimet ja sen jälkeen on usein käynnistyksen jälkeen käynyt tovin ikäänkuin vajaalla. Ei tunnu olevan väliä että onko kone kylmä vai lämmin. Hetki sitten kävin VCDS:n kanssa tutkailemassa, ja meinasin pyöritellä siirtopumppua, mutta enpä oikeaa kanavaa löytänyt. Pitäisikö pumpun surahtaa aina kun virrat laitetaan päälle ja kuuluuko se sisälle tai ulos? Muutaman kerran kääntelin virtoja päälle/pois, mutta en kyllä surinaa huomannut.
Äsken oli ensimmäisen startin jälkeen 3. sylinterin ruiskutusmäärän korjaus (mg/str) huomattavasti korkeampi kuin muilla. Ajan kuluessa (ehkä noin minuutti-pari) arvo alkoi jo olla samalla tontilla muiden kanssa, ja samalla käyntikin oli jo kuten kuuluukin.
Mitähän se muuten tuo määränsäätimen ohjaus on yleensä näissä ollut ennen starttia ja tyhjäkäynnillä? Tässä näytti olevan kylmällä koneella sammuksissa noin 15%, vähän lämmenneellä koneellä sammuksissa noin 10% ja tyhjäkäynnillä siinä 30-40%.
Edit: Tämäpä taisi korjaantua kun kävin eräs ilta ajelemassa dynaamisesti muutaman tunnin. Sen jälkeen ei ole hytkytellyt yhtään starttien yhteydessä.
Autoon (2006 3.0tdi BMK) vaihdettiin toissapäivänä uudet suuttimet ja sen jälkeen on usein käynnistyksen jälkeen käynyt tovin ikäänkuin vajaalla. Ei tunnu olevan väliä että onko kone kylmä vai lämmin. Hetki sitten kävin VCDS:n kanssa tutkailemassa, ja meinasin pyöritellä siirtopumppua, mutta enpä oikeaa kanavaa löytänyt. Pitäisikö pumpun surahtaa aina kun virrat laitetaan päälle ja kuuluuko se sisälle tai ulos? Muutaman kerran kääntelin virtoja päälle/pois, mutta en kyllä surinaa huomannut.
Äsken oli ensimmäisen startin jälkeen 3. sylinterin ruiskutusmäärän korjaus (mg/str) huomattavasti korkeampi kuin muilla. Ajan kuluessa (ehkä noin minuutti-pari) arvo alkoi jo olla samalla tontilla muiden kanssa, ja samalla käyntikin oli jo kuten kuuluukin.
Mitähän se muuten tuo määränsäätimen ohjaus on yleensä näissä ollut ennen starttia ja tyhjäkäynnillä? Tässä näytti olevan kylmällä koneella sammuksissa noin 15%, vähän lämmenneellä koneellä sammuksissa noin 10% ja tyhjäkäynnillä siinä 30-40%.
Edit: Tämäpä taisi korjaantua kun kävin eräs ilta ajelemassa dynaamisesti muutaman tunnin. Sen jälkeen ei ole hytkytellyt yhtään starttien yhteydessä.
Comment