Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 Nokkaremppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 Nokkaremppa

    Eli varmaankin nokkaremppa tulossa ni kyselisin täältä millai muilla oireillut kone kun on menossa rikkipäin?
    Itselläni yhtäkkiä alkoi toisesta venttiilikopasta kuulumaan nakutusta ja kun kiihdyttää normaalia kovempaa niin kone "huutaa" oudosti vaikka kierroksia alle 2k... kiihtyy normaalisti eikä ole ongelmia käynnistyksessä tai käymisessä.

    Nakutus alkoi siis yhtäkkiä ilman mitään varotuksia. Eikä nakuta kokoajan, välillä kuuluu välillä ei. Ei syö öljyä tai mitään muita nesteitä.
    Öljyt tarvis koneesta vaihtaa ni häviäskö ongelma sillä edes hetkeks? :D
    Mites tuo hehkujen irrotus? Ruuvaanko ne metalliputket ihan irti ja sit irrottelemaan kantta vai pitääkö muistaa jotain tärkeetä?

    1998 a6 2.5tdi kyseessä. Tarkempaa moottorin koodia on just nyt muista ulkoa.

  • #2
    RVS P2 öljyn sekaan ja kädet ristiin kyynärpäitä myöten. Jos ääni paranee, niin lisää monta purkkia, ettei ääni enää muutu.

    Comment


    • #3
      Laitoin RVS d6 sinne purkillisen, samalla uuded öljyt koneeseen. Ennen tätä ei ollut vikakoodeja, kävi nätisti mut kolisi. Nyt uuden öljyn jälkeen se käy ihan miten sattuu. Ja vilkuttelee hehkun valoa ja hyvä jos auto liikkuu edes. Ei tätä uskalla pitää edes käynnissä.
      Vikakoodeja heittää nyt ainakin.
      VAG-COM Version: Release 409.1-US


      Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
      Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 01: Engine
      Controller: 4B0 907 401 P2u
      Component: 2.5l/4VT EDC G200AG D60
      Coding: 01001
      Shop #: WSC 00012
      2 Faults Found:
      01126 - Engine Speed Signal
      16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
      00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
      27-00 - Please Regi
      Master/Activate
      Readiness: N/A

      Mistä lähden vikaa etsiskelemään ja mitä tekemään? Missäpäin tämä kyseinen Engine speed sensor on? Jossain vaiheessa heitti jotain kampiakselin asentotunnistimestakin vikaa mut se hävis. Voiko tämä kyseinen kolina johtua näistä vai onko mekaanin vika jo?

      Comment


        #4
        Se on siinä vaihdelaatikossa ahtimen/alipainepumpun alla.

        Comment


        • #5
          Kilisevät moottorit on ollu tapana purkaa osiksi, niin tietää mikä on hätänä. Venttiilikoppien avauksella näkee jo paljon, jos yläkerrasta kilisee. Nokka-akselin anturia voi valittaa, jos on jako pielessä.

          Comment


          • #6
            Koitin kantta availla mut eipä s**tana irronnut. Suuttimiakaan en saanut pois.
            Eipä se enää edes käynnisty, kolisee ja kolisee. Enää ei anna edes vikakoodeja...

            Onko tämä kyseinen anturi?
            http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...21?ajoneuvo=30
            Viimeksi muokannut JorKsX; 15.7.2017, 00:50.

            Comment


              #7
              Juurikin tuollainen anturi. Pitää omaanki käydä koittaa hakea moinen. Helpompi on avata apparin puoleinen venakoppa. Suutinputket pois, paluuletkut suuttimilta irti ja sitten lähteeki koppa kun irroittaa kaikki mutskut. Vähän joutuu ehkä ravistaa vekslaa, tiukasta sovituksesta johtuen.

              Edit: Puruna ajaksi kantse laittaa letkupihdit sulkemaan tulo ja paluu linjat tankkiin, ettei vuotais tyhjäksi jos purkaa putket irti.
              Viimeksi muokannut diffas; 15.7.2017, 10:03.

              Comment


              • #8
                Sain kannen irti, ei vaikuttanu mitenkään erikoiselta. venttiilit mitä näky oli kaikki ehjät eikä ollu metallinpalasia missään. Laahaimet myös kaikki tallella. Miten ajotuksen tarkistaa? en nähnyt hihnoista tai rattailta mitään merkintöjä

                Comment


                • #9
                  https://youtu.be/vymN3s_Pt5E

                  Tuollaista kolinaa se siis pitää. Ehdotuksia mitä lähtee tekemään? Ei käynnisty, Diisseliä tulee pumpun rejistä ulos kun käsipumpul pumppaa.

                  Comment


                    #10
                    Toivottavasti olen väärässä, mutta ääni kuulostaa samalta, kuin minulla AFB:ssä jaon hypättyä. Ketjun viestistä #47 eteenpäin juttua tuosta.

                    Comment


                    • #11
                      Johtuuko starttaus ongelma esim rikkinäisestä hammaspyörästä?
                      että oliskohan se rikki koska kone ei tunnista kierroksia eikä mittari edes värähdä. Startti kyllä pyörii. En oo saanu viel kaveria starttaamaan et näkis pyöriikö kone :D

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä tuo kolina kertoo mäntien ja venttiilien kohtaamisesta.

                        Jos meinaat korjata, mulla on ylimääräiset AKN:n kannet.
                        Laita yv:tä, jos kiinnostaa.

                        Comment


                        • #13
                          Tähän asti ketään ei ole tajunnut kysyä että olisiko starttimoottori joka tota kolinaa pitää :D
                          Töissä tulivaan puheenaiheeks ni meninpäs kottii ja katoin auton alle että hammaspyörä näyttää hiukan kärsineeltä, semmosia kuluman jälkiä. Noh starttimoottori irti ja kappas keppana, puolet hampaista puuttuu.
                          Eli starttauksen aikana startti on hyppiny joka aiheuttaa tota kolinaa. Kaveri starttaili konetta ja itse olin auton alla ja kyllä aivan selvästi siitä vaihdelaatikon ja moottorin välistä tulee kyseinen ääni. Se että ajossa kuuluu on näköjään se että startti jää pyörimään kun kone käynnistyy.
                          Perus saksalaisten sähkövika ni ottaa heräte vähä jonokin väärään paikkaan kiinni :D

                          Öljypohjan käytin irti ja eipä siellä metallinpalasia ole tai mitään.

                          Comment

                          Working...
                          X